ציטוט נכתב במקור על ידי valaza צפיה בהודעה
טיסני הסקייל (מבלזה לפחות), בגלל הצורות המורכבות יחסית שלהם דורשים הרבה חומר (בלזה,דיקט) בשביל להגיע לצורתם.
המשמעות של זה היא שהטיסנים יוצאים כבדים יחסית לטיסנים אחרים באותו גודל.
כמו כן, שטח הכנף צריך להישאר פרופורציונלי בסקייליות לגודל הגוף, אך המטוסים המקוריים לא תוכננו כטיסנים, אלא ככלים עם מנועים גדולים שמיועדים לשאת משקל ובמהירות גבוהה, ולא להצטיין בדאיה.

אז מכאן יוצא שיש לך טיסן עם שטח כנף נמוך יחסית ומשקל גבוה, מה שדורש מנוע גדול, שגם הוא מוסיף שמן למדורה (או משקל).

בסופו של דבר, מתקבלים טיסנים בעלי תכונות טיסה "רעות" (יחסית לטיסנים שתוכננו מלכתחילה כטיסנים)- מזדקרים במהירות די גבוהה (יחסית) ובצורה "אלימה" יותר מטיסנים אחרים.

בנוגע לגלגל הזנב- אני אישית לא מרגיש הבדל משמעותי בין המראה\נחיתה עם טיסן בעל גלגל אף או זנב, העקרון זהה בסופו של דבר... אולי כדאי שיהיה לידך מישהו מבין כשאתה ממריא\נוחת פעם ראשונה עם גלגל זנב, אבל מעבר לזה אני חושב שה"דאגה" של חברי הפורום מוגזמת...

ולמען הסר ספק, ב"העקרון זהה בסופו של דבר", הכוונה היא שסדר ההמראה זהה וסדר הנחיתה זהה..
ההבדל הוא שבהמראה צריך להשאיר את הזנב על הקרקע (ע"י משיכת UP קלה לרוב אורך הריצה)
בנחיתה צריך לנחות קצת יותר מהר (בזווית התקפה חדה יותר, אם לדייק), כך שהגלגלים הקדמיים יגעו במסלול לפני גלגל הזנב
למה אתה מתכוון ב"מזדקרים במהירות די גבוהה (יחסית) ובצורה "אלימה" יותר מטיסנים אחרים" ?