ציטוט נכתב במקור על ידי אליקופטר צפיה בהודעה
בטיסן גלגל אף הטיסן מתרומם על גלגליו האחוריים כלומר הגלגל אף מתרומם ראשון למרות שלא תמיד מבחינים בזה בשל המהירות והמרחק של המטיס ,לעומת גלגל זנב שבהרצה החלק האחורי מתרומם קודם ולאחר מכן הגלגלים הראשיים .

מה הסכנה? בגלגל זנב יש נטיה לטיסן להיתהפך קדימה בשל הרמת הזנב יתר על המידה גם בהמראה וגם בנחיתה ולכן מה שמוממלץ בהמראה יש להחזיר UP בכדי להצמיד את הזנב לקרקע (כמו כנף ברכבי ספורט זה לא רק לדאויון)עד לצבירת מהירות להמראה ולא לשכוח לכוון עם הגה כיוון שים לב ברגע שהזנב התרומם השליטה היא בעזרת הגהה הכיוון ולא גלגל הזנב .
לגבי נחיתה לאחר הנגיעה בקרקע יש להרים UP בכדי למנוע היתהפכות מאותה סיבה .

כל נושא ה UP ברגש.


בהצלחה מקווה שהבנת.
תודה אלי!

לא הייתי מודע למה שהסברת בנושא התרוממות הזנב קודם מדוע זה קורה עקב שינוי מיקום הגלגל?