מצב של הזדקרות קורה במהירות אווירית נמוכה, ולא במהירות קרקעית נמוכה, לכן סביר מאוד מצב שבו הטיסן "טס" ב20 קמ"ש (נניח) עם הרוח, כאשר הרוח היא באיזור ה15-20 (למשל), ולמרות שבעין נראה שיש לו מהירות, מעשית הוא יהיה הרבה מתחת למהירות ההזדקרות.
בהזדקרות "עם הרוח" הטיסן ימשיך לנוע בגלל האנרציה שצבר, ולא בהכרך יפיל אף\כנף אלא בשלב מאוחר.
מיותר לציין שכאשר המהירות האווירית כ"כ נמוכה מצב ההגאים לא רלוונטי כלל וכלל, הפרמטר הקובע היחיד הוא המהירות, לכן-
יציאה נכונה ממצב כזה היתה יכולה להיות פתיחת המנוע לצבירת מהירות..