חיזקתי תושבת החלפתי מתקפלים פירקתי בקר והרכבתי מחדש היום נתקין את המנוע החדש ובופס לאויר דיווחים מחר
חיזקתי תושבת החלפתי מתקפלים פירקתי בקר והרכבתי מחדש היום נתקין את המנוע החדש ובופס לאויר דיווחים מחר
שיהיה בהצלחה , קח בחשבון שהוא מהטיסנים ה"בועטים" - נהג איתו בעדינות..![]()
.Itay.
בהצלחה, מחכים לדיווח והתרשמות. אם תוכל תשווה אותו ביחס ל T34 של eflite .
בהצלחה אחי.
"בועטים"? לא ממש חוץ מההמראה... מושך חזק שמאלה בגלל ה-P פקטור כשמתחיל לפתח מהירות. הרעיון הוא לפתוח מצערת לאט לאט ולתת לו לרוץ קצת על המסלול ולהוסיף הגה כיוון ימינה שמתחיל לברוח שמאלה.
למה מושך חזק שמאלה ?
יש כוחות ה"מופקים" ע"י הפרופלור אשר גורמים לסיבסוב שמאלה של הטיסן בתוספת סירקולציית האויר מהפרופלור שפוגעת במייצב הכיוון וגורמת אף היא לסיבסוב שמאלה.
מצרף שירשור בתפוז עם הסברים מפורטים (של גדעון, יוסי ואחרים):
תקציר מהשירשור:
"סיבוב הפרופלור משפיע על המטוס (טיסן במקרה שלנו) בכמה צורות. החשובה בינינן, היא אפקט אי-הסימטריות (p factor). בעת ריצת המראה, כמו גם בטיפוס תוך כדי השקעת כוח רב של המנוע, נוצר מצב בו זוית ההתקפה של הפרופלור בצידו הימני (בהתאם לכיוון ההתקדמות) גדלה. כתוצאה מכך, מרכז הסחב של הפרופלור זז ימינה ונוצר מומנט בינו ובין ציר האורך של המטוס (טיסן). מומנט זה שואף לסבסב את המטוס שמאלה. ההטיה לימין מצמצמת את האפקט הזה, עד כדי ביטולו. שיעור זוית ההטיה לימין קשור לפרטים ספציפיים התלויים במבנה המטוס ומשתנה מאחד למשנהו."
"בנוסף הפרופלור יוצר זרימת סירקולציה. זרימהזו פוגעת המייצב הכיוון ואף לה יש תרומה של סבסוב הטיסן.(ואף השפעה על מומנט הזנב כולו, גם במישור האנכי)"
המטוס הורכב הונח על המסלול התחיל לרוץ וזהו......לא היה טסט עכב כך שהגלגלים המתקפלים ב7דולר של הסיני פשוט לא מחזיקים את הגלגל כמו שצריך בנוסף מערכת הפושפול של הגלגל האחורי כול כך מחורבנת שלא שרדה הסעה פשוטה
אז נכון לכרגע נתקין גלגלים קבועים ונחליף את מערכת ההיגוי של הגלגל האחורי לפושרוד ונעשה טסט בשבוע הבא
אני מטיס את הטיסן הזה כבר חודש והוא לא בועט ולא כלום ממש בונבוניירה.עושה בידיוק מה שאומרים לו .צריך להגדיל את טווח המאזנות עד הסוף,צריך לתת למנוע הטעייה של 2 או 3 מעלות ימינה ועוד 2 מעלות למטה אחרת בטיפוס של 90 מעלות הוא לוקח שמאלה חזק.יש לתת בהמראה טיפה מנוע ואז ליפתוח פול והוא ממריא אחרי 5 מטר כמו כלום.יש לשים לב לא לתת אפ חזק ממש בהמראה כל עוד הוא פיתח מהירות מספקת אחרת מפיל כנף שמאלה. הטיסה סבירה מאוד ולא טיל וממולץ לא לתת יותר מ15 שניות פול גז רצוף אחרת הבקר יכול להשרף.יש לאזן את הפרופ אחרת אחרת יפרק את התושבת מנוע.זמן טיסה עם סוללה 4000 4 תאים 40 סי 10 דקות.נחיתה עם מדפים פול למטה גורם לאיזון הטיסן ממש כמו טייס אוטומטי,רק לתת טיפה אפ ורבע גז לסרוגין והוא נוחת כמו סרדין.הסוללה יושבת ממש על הדיקט שמיועד לסוללה במרכז שלה.בחלק של האגזוזים מפלסטיק מומלץ ליקדוח את כל החורים משני הצדדים על מנת ליצור לחץ ווינטורי וכך ליגרום לכניסת אוויר לכיוון המנוע שיקבל קירור טוב.ברוח חזקה מומלץ להוריד מדפים לחצי אחרת הוא נוחת ברוורס.את הפולפולים בגלגל הזנב יש להחליף לחוטי קוואלר או משהו חזק יותר אחרת ניקרא בשניה.מומלץ בגלגל הזנף לחפור שם בצידי הקלקר פאזות שלא יתקע הגלגל בסגירה.מומלץ בחום רב.התרשמות טובה בסך הכול מהטיסן ונראה יפה באוויר במיוחד באזים נמוכים ואיטיים.יציב מאוד וקל מאוד להטסה ונחיתות והמראות קלות מאוד.,בגדול ממש טריינר.גל בוא נעשה סירטון מיבנה יחד.אולי גם גאי יצטרף עם המוסטנג שלו.
חיים גיל תעשה תרגיל
איזה קטע בידיוק רשמתי את התגובה והשגת אותי.
חיים גיל תעשה תרגיל
יאללה בכיף...
יאלה אני הולך להטיס הגיעה השעה.
חיים גיל תעשה תרגיל
סמכתי על גל שיעלה שירשור לפני![]()
חיים גיל תעשה תרגיל
רוצה לשדרג מנוע הזמנתי אחד קיבלתי שנים 5065 מלידרס אני מבטל את כל המתקפלים עושים לי רק צרות
כן רוצה לשדרג גם את המנוע וגם את הבקר.בא לי שיהיה קצת יותר מהיר .אני רוצה 90 מעלות ללא הפסקה.לא איכפת לי כמה מהר הוא יטוס.בעצם כן איכפת.חמודים האייקונים החדשים.
חיים גיל תעשה תרגיל