שלום
הגיע לידי מנוע OS מסדרת LA בתצורה מוזרה, למנוע אין קרבורטור במקום זה יש סיכה אחורית והצינורית שיוצאת מהסיכה נכנסת
ישר לסעפת יניקה.
נראה כאילו אין כל שליטה על המצערת, אני לא יודע אם חסר חלקים או שזה ככה מורפות תמונות של המנוע.
אשמח לדעתכם
שרון
שלום
הגיע לידי מנוע OS מסדרת LA בתצורה מוזרה, למנוע אין קרבורטור במקום זה יש סיכה אחורית והצינורית שיוצאת מהסיכה נכנסת
ישר לסעפת יניקה.
נראה כאילו אין כל שליטה על המצערת, אני לא יודע אם חסר חלקים או שזה ככה מורפות תמונות של המנוע.
אשמח לדעתכם
שרון
אוף?!
כמה מכם מעולם לא ראו מנוע שנועד לטיסן כבלים\חופשי\ללא מצערת?
פעם, לפני שנים ולפני שרבים הפכו את ענף טיסני הרדיו לפופולרי ביותר, פשוט לא היה שום דבר אחר.
בין לשאול לגבי מהות המנוע הלא מוכר, לבין לכנות אותו 'מוזר', יש מרחק רב... יש לך את יום הכיפורים לכפר על זה...
זו לא 'סעפת יניקה'... זה פשוט קרבורטור שפתיחתו אינה ניתנת לוויסות והוא תמיד במצב פתוח לגמרי.
מיקום המחט (!!!) נועד לשמור על אצבעותיך. וותיקים לא כל כך אוהבים את זה, אבל זה מה שיש.
נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 07-10-2011 בשעה 13:45:45. סיבה: הוספות.
אוקיי תודה
דר, סתם מתוך סקרנות, האם ניתן לבצע הסבה למנוע כזה?
אני ניתקלתי בשרשור קודם בתוספת מחיר לקורבורטור פתוח כזה. המנוע היה ASP. האתר JUST ENGINES הקורבורטור הפתוח עולה בסביבות ה60 שקל.
גם אני לא הבנתי מה זה עד שדר הסביר לי![]()
שלום דניאל
אני לא דר, אבל אוכל להשיב לך.
פתח כניסת האויר במנוע הזה הוא חלק בלתי נפרד מגוף המנוע. על מנת להסב את המנוע הזה לקורבורטור בעל מצערת נשלטת יש צורך לפרק את המנוע, לחרוט ולסלק את הקיים ולחרוט פנימה קדח בקוטר מתאים לקורבורטור החדש, לקדוח עבור ברגי תפיסת המנוע, ובסיום להרכיב (כמובן) את המנוע עם הקורבורטור החדש ולהביאו לכלל פעולה.
לא פשוט ולדעתי אין טעם בכך.
נערך לאחרונה על ידי flatspin; 07-10-2011 בשעה 17:30:41.
ב OS LA הקרבורטור לכבלים והקרבורטור לרדיו חליפיים לחלוטין. קוטר הצוואר זהה. הפייה או בית הסיכה / מחט לכבלים נכנסים באותם חורים שבהם נכנסים הברגים שתופסים את הקרבורטור רדיו. כך גם בסדרת FP הישנה והטובה שגם עדיין אהובה על מטיסי כבלים בעולם.
גם סדרת LA אהודה על מטיסי כבלים מכיוון שהמנוע קל יחסית, והעדר הכח היחסי ב LA לא מהווה בעיה עבור טיסן כבלים.
פתח בניסת האוויר (וונטורי) כחלק מגוף המנוע לכבלים היה נפוץ בעבר הרחוק, אך כאשר מנועי 'הרדיו' הפכו להיות נפוצים יותר ויותר, היצרנים דאגו (בקלות) לחליפיות של הקרבורטורים, ויכלו להציע מנוע כבלים ומנוע רדיו שהם 90% זהים.
מיכאל (חשבתי משה),
ייתכן שבמקרה של ה-LA באמת מדובר במנוע זהה...
אבל ב-MVVS, מנוע ה-8.0 סמ"ק (49.) קיים בדגם רדיו ובדגם כבלים (Akrobat).
לאקרובט תזמון מעברים שונה לגמרי מזה של מנוע הרדיו. המעברים גם צרים בהרבה, כך שאם יורכב עליו קרבורטור רגיל, כנראה שהוא לא יוכל לפתח את אותו ההספק.
זה נכון לא רק ב OS, אלא גם ב ENYA, לדוגמה ה 60 , 45, 15 ו- 19 לדגמיהם שהיו למנועי כבלים וגם רדיו נפוצים כאחד בשנות ה 70 וה 80.
ברמה תחרותית הגבוהה ביותר משתמשים במנועים יעודיים לכבלים, ד"א עד כמה שאני יודע עדיין מנועים לוהטים ב F2B הם SUPER TIGRE 46 ו 60 איטלקיים (יעודיים לכבלים) מאותה תקופה