שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 12 מתוך 12

נושא: צירים בדאונים

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל צירים בדאונים

    עלתה כאן שאלה שלא זכתה לתשומת הלב המספקת:
    הנושא הוא צירי מאזנות והגאים בדאונים מחומרים שונים
    נשארה שאלה פתוחה בעניין שלא קיבלה מענה:
    מהם הדרכים השונות להכנת צירים מלבד שיטת הסלוטייפ המוכרת?
    בכנף בלזה, בכנף פיברגלס או קרבון וכו'
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל

    ¿×¿¿

    sent from my tab please excuse typo's
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Feb 2011
    הודעות
    170
    תודה!
    4
    הודה 5 פעמים ב 5 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: צירים בדאונים

    ויש גם את זה....
    הגה כיוון שהותקן היום בעזרת ריבועי פיבר קטנים בעובי של 0.12 מ"מ !!!
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	SANY2182.jpg‏ 
Views:	85 
Size:	484.6 קילובייט 
ID:	55379   Click image for larger version. 

Name:	SANY2168.jpg‏ 
Views:	80 
Size:	399.1 קילובייט 
ID:	55381   Click image for larger version. 

Name:	SANY2169.jpg‏ 
Views:	88 
Size:	309.7 קילובייט 
ID:	55382   Click image for larger version. 

Name:	SANY2170.jpg‏ 
Views:	83 
Size:	438.5 קילובייט 
ID:	55384   Click image for larger version. 

Name:	SANY2177.jpg‏ 
Views:	84 
Size:	484.7 קילובייט 
ID:	55386  

    Click image for larger version. 

Name:	SANY2178.jpg‏ 
Views:	81 
Size:	484.7 קילובייט 
ID:	55387  

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    45
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: צירים בדאונים

    אני השתמשתי בעבר בצירי סיליקון עם הצלחה מרובה, הקטע הטריקי זה להוציא כמות קטנה ביותר כך שיווצר מין חוט דק שמחזיק בין שתי החתיכות. מה שכן, מאחר שמידי פעם הייתי מטיס בתנאי גשם, הצירים היו מתנתקים לעיתים במקומות מסויימים ואז היה צורך בתחזוקה.

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,711
    תודה!
    7
    הודה 216 פעמים ב 154 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: צירים בדאונים

    השיטות המוכרות לי הן:
    סלוטייפ - שיטה פשוטה, נוחה וזולה, קלה לתחזוקה.
    ציפוי - מצפים את הכנף וההגה ביחד כך שנוצר ציפוי שמחבר את שניהם בדומה לסלוטייפ. יוצא חזק ואסטטי אבל לפעמים מפתח תנועה מעלה מטה בגלל מרווחים גדולים בין הכנף להגה.
    ציר סיליקון - דורש ניקוי טוב אבל פשוט למימוש
    צירים מכאניים או רכים כמו של טיסני מנוע - פחות נקי אבל לפעמים זה הכי פשוט למימוש, במיוחד בהגאים
    ציר פיל פליי/קוולר בכנף/הגאים מחומרים מרוכבים - מוכנס לכנף באזור הציר כשכבה דקה ולאחר חותוך חלקי של ההגה נותנים שריטה לציר ו"שוברים" את הבד לקבלת ציר לכל האורך.
    סקין גמיש - היה נהוג בעבר בחלקים יצוקים בתבנית, משאירים סקין דק ברוחב מספר מ"מ ונותנים לו להתעגל בזמן תנועת ההגה, יוצא משטח שזז ללא זווית שבירה חדה. החיסרון הוא ברגישות לתנועה מעלה מטה של הההגה.

    רועי

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: צירים בדאונים

    ציטוט נכתב במקור על ידי roydor צפיה בהודעה
    השיטות המוכרות לי הן:
    סלוטייפ - שיטה פשוטה, נוחה וזולה, קלה לתחזוקה.
    נכון לרגע זה זו השיטה שבה אני משתמש בהצלחה רבה


    ציפוי - מצפים את הכנף וההגה ביחד כך שנוצר ציפוי שמחבר את שניהם בדומה לסלוטייפ. יוצא חזק ואסטטי אבל לפעמים מפתח תנועה מעלה מטה בגלל מרווחים גדולים בין הכנף להגה.
    ואם הציפוי הוא פיברגלס?

    ציר סיליקון - דורש ניקוי טוב אבל פשוט למימוש
    לא הבנתי איך

    צירים מכאניים או רכים כמו של טיסני מנוע - פחות נקי אבל לפעמים זה הכי פשוט למימוש, במיוחד בהגאים
    ציר מכאני משאיר חריץ משני הצדדים של הכנף

    ציר פיל פליי/קוולר בכנף/הגאים מחומרים מרוכבים - מוכנס לכנף באזור הציר כשכבה דקה ולאחר חותוך חלקי של ההגה נותנים שריטה לציר ו"שוברים" את הבד לקבלת ציר לכל האורך.
    לא כל כך ברור איך , במיוחד במאזנות שהדרישה היא רצף זרימה לפחות בעקימון העליון

    סקין גמיש - היה נהוג בעבר בחלקים יצוקים בתבנית, משאירים סקין דק ברוחב מספר מ"מ ונותנים לו להתעגל בזמן תנועת ההגה, יוצא משטח שזז ללא זווית שבירה חדה. החיסרון הוא ברגישות לתנועה מעלה מטה של הההגה.

    אתה מתכוון שזה עובד על גמישות הפיברגלס? , זה בטח תלוי גם בעובי השיכבה וכנראה מעמיס הרבה על הסרוו. האם זה לא סובל מהתעייפות החומר? (פאטיג)

    רועי




    תודה
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,711
    תודה!
    7
    הודה 216 פעמים ב 154 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: צירים בדאונים

    ציפוי - הכוונה לציפויים שניתן לגהץ לא פיבר (מונוקוט, אורקוור וכו')
    ציר סיליקון - מדביקים את ההגה למקם בעזרת סלוטייפ מצד אחד בלבד. מקפלים את ההגה 180 מעלות ומורחים שכבה דקה של סיליקון, מחזירים למצב 0. מחכים 24 שעות ומורידים את שכבת הסלוטייפ. נשאר קרום דק של סיליקון שמדביק את שני ההגאים. חשוב לנקות לפני עם אלכוהול או חומר מסיר שומנים אחר.
    ציר מכאני - אכן נשאר חריץ.
    ציר פיל פלי - למעשה, החשיבות הגבוהה ביותר לרצף היא של העקימון התחתון מכיוון שהזרימה בעקימון התחתון נשארת למינרית בזמן שעל העקימון העליון הזרימה טורבולנטית באזור המאזנות. בנוסף, ניתן לבחור על איזה צד של הכנף שמים את הציר בשלב הבנייה כך שהבחירה נתונה בידי הבונה.
    סקין גמיש - אכן מעמיס על הסרוו ולפעמים סובל מקריעה אך כך גם שאר הצירים. כל חומר שמתכופף מאות כיפופים סובל בסוף מכשל, גם סלוטייפ, סיליקון, פיברגלס, פיל פליי, ציפוי וכו'. לצורך עמידות במחזורים רבים עדיף ציר סטייל ציר פסנתר, הוא דורש רק שימון.

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Feb 2011
    הודעות
    170
    תודה!
    4
    הודה 5 פעמים ב 5 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: צירים בדאונים

    רועי/עודד, מה זה בעצם ציר פיל פלי? אם אין תמונות....תוכלו להסביר בפירוט רב יותר?

    תודה.

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jan 2009
    הודעות
    545
    תודה!
    2
    הודה 15 פעמים ב 13 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: צירים בדאונים

    ציטוט נכתב במקור על ידי roydor צפיה בהודעה
    ציפוי - הכוונה לציפויים שניתן לגהץ לא פיבר (מונוקוט, אורקוור וכו')
    ציר סיליקון - מדביקים את ההגה למקם בעזרת סלוטייפ מצד אחד בלבד. מקפלים את ההגה 180 מעלות ומורחים שכבה דקה של סיליקון, מחזירים למצב 0. מחכים 24 שעות ומורידים את שכבת הסלוטייפ. נשאר קרום דק של סיליקון שמדביק את שני ההגאים. חשוב לנקות לפני עם אלכוהול או חומר מסיר שומנים אחר.
    ציר מכאני - אכן נשאר חריץ.
    ציר פיל פלי - למעשה, החשיבות הגבוהה ביותר לרצף היא של העקימון התחתון מכיוון שהזרימה בעקימון התחתון נשארת למינרית בזמן שעל העקימון העליון הזרימה טורבולנטית באזור המאזנות. בנוסף, ניתן לבחור על איזה צד של הכנף שמים את הציר בשלב הבנייה כך שהבחירה נתונה בידי הבונה.
    סקין גמיש - אכן מעמיס על הסרוו ולפעמים סובל מקריעה אך כך גם שאר הצירים. כל חומר שמתכופף מאות כיפופים סובל בסוף מכשל, גם סלוטייפ, סיליקון, פיברגלס, פיל פליי, ציפוי וכו'. לצורך עמידות במחזורים רבים עדיף ציר סטייל ציר פסנתר, הוא דורש רק שימון.
    אם אתה יכול לפרט מאיזה חומר עושים את צירי פיל פלי
    ומזה צירי פסנתר

    תודה

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: צירים בדאונים

    מכל הדיון הזה אני נשאר עם סלוטייפ. הוא היחיד שניתן לחדש בכל עת ועונה על כל הדרישות
    כמו כן אכין כיסוי על החריץ התחתון כך שישאר רצף שלם ללא חריץ.
    יש רעיונות או דרכים מוכרות לכיסוי הזה? הכנף שלי תהיה מצופת פיברגלס (לא בא לי להמציא את הגלגל מחדש)
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,711
    תודה!
    7
    הודה 216 פעמים ב 154 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: צירים בדאונים

    צירי פיל פליי עושים מפיל פליי
    עכשיו תנחש מאיזה חומר עושים צירים קוולר
    איך מכינים את הציר ניתן לראות בשרשור היפה של איתן, שם איתן בחר בקוולר:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...11-סוף-השירשור
    בהגאים החלופיים שבניתי ל-TEMUJIN שלי השתמשתי בציר פיל פליי, הייתרון שהוא שקוף ודק ולכן אני מעדיף אותו:


    כיסוי לחריץ של הציר אני מכין מסלוטייפ וסרט של קלטת. הסלוטייפ מודבק בחציו לכנף ועל החצי השני יש את הסרט למנוע הדבקה למאזנת:






    עוד על הTEMUJIN:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...-Temujin/page2

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: צירים בדאונים

    בדיוק מצאתי ברחוב ערמה של קלטות וידאו שמישהו זרק
    החומר של קלטת וידאו הוא חומר מאד דק, אבל מכוער להפליא
    אולי אשתמש ברצועה מהחומר לציפוי כנפיים, או אפילו בשכבת המגן השקופה שלו.
    מעניין אם אצליח להדביק רצועת ציפוי בגיהוץ בלי שהחלק התלוי באויר יתעוות (זה הרבה יותר דק מצלוטייפ)
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

נושאים דומים

  1. [חדשות] אליפות ישראל בדאונים חופשיים
    על ידי Gil בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 21-09-2010, 16:10:34
  2. מחפש להעשיר את הרקע בדאונים
    על ידי assafm25 בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 25-08-2010, 12:35:10
  3. [שאלה] צירים בקאפה
    על ידי yosi678 בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 10-12-2009, 11:22:48
  4. [עזרה!] זקוק לעזרת מנוסה בדאונים
    על ידי eransa בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 05-06-2009, 11:48:11
  5. שאלה למבינים בדאונים
    על ידי acrozic בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 10-05-2009, 18:16:32

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •