שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 10

נושא: שאלה למבינים בדאונים

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    265
    תודה!
    0
    הודה 12 פעמים ב 9 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל שאלה למבינים בדאונים

    בניתי דאון בעל מוטת כנף של 1.8 מטר. הכנף ללא דיאדרל בכלל. הבניה נעשתה בהמלצה ולאור הבדיקה שלדאונים טובים - (לא EASY STAR - בלי לזלזל ) אין דיאדרל.
    בביקור לפני שבוע בגעש קבלתי המלצה שונה מבחור שאין ספק מבין בעניין והיא שצריך דיאדרל.
    מבלי לפגוע בו והמלצתו - הייתי רוצה לשמוע את חברי הפורום בשוגייה זו

    אודה לכם על השתתפותכם.
    אלברטו
    המילה הצלחה קודמת לעבודה - רק במילון

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Kadimah, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    982
    תודה!
    95
    הודה 56 פעמים ב 31 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה למבינים בדאונים

    אלברטו, אינני מהנדס אווירונאטיקה אבל לדעתי השאלה אינה האם צריך דיהאדרל או לא. השאלה היא שאלת פרופיל כנף. יש פרופיל שמתוכנן לכנף דיהאדרל ויש פרופיל שלא. דרך אגב בדקתי שוב את האומגה שלי ואין דיהאדרל, גם לא בקצה כנף.

    גיל

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Kadimah, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    982
    תודה!
    95
    הודה 56 פעמים ב 31 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה למבינים בדאונים

    דרך אגב מצאתי מאמר פרי עטו של מהנדס אווירונאוטיקה (דניאל דקל שלמיטב ידיעתי כותב בפורום זה) ופורסם ב flyhi שכבר לא קיים. יש שם הסבר קצר על תפקידו של הדיהדרל.

    קישור למאמר http://www.flyhi.org.il/word46a.htm

    בהצלחה גיל

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,137
    תודה!
    2
    הודה 35 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה למבינים בדאונים

    אין כאן חוקים, ומאוד תלוי מה אתה מחפש, אם אתה מחפש דאון אווירובטי ואתה יודע להטיס אז אתה לא צריך דהידרל, לעומת זאת אם זה דאון ראשון, ואתה מחפש משהו בטוח ויציב יותר אז דהידרל מומלץ, הדהידרל מאזן לך את הכנפיים כשהמטוס מחליק לאחד הצדדים עקב נפילה של אחת הכנפיים. אם אתה לא צריך את הפונקציה הזאת, אז אל תשלב דהידרל. בכל מקרה, אם אין לך מאזנות ואתה מנהג רק עם הגה כיוון אתה חייב דהידרל....
    גיא.

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה למבינים בדאונים

    אין דבר כזה דיהדרל טוב או רע לטיסן. הכל תלוי בסוג הטיסן ואיך שהוא מיועד לטוס.

    מטרת הדיהדרל להוסיף יציבות לטיסן בציר הגלגול.
    משמע, קשה יותר לטיסן לגלגל כנף, והכנף מנסה תמיד לחזור למצב אופקי אם לא נוגעים בסטיק.
    ככל שהזווית גדולה יותר, השפעת הדיהדרל גדולה יותר.

    כנף ללא דיהדרל תהיה אדישה להפרעות ולא "תנסה" לתקן אותן.

    בד"כ בטיסני מתחילים יש דיהדרל כדי לגרום לטיסן להתנהג בצורה סלחנית ולהקל על המטיס המתחיל.
    גם בטיסנים חופשיים יש דיהדרל מפני שאין שליטה על הטיסן ואנחנו מעוניינים שהטיסן יצליח להתמודד בעצמו עם מערבולות רוח וכו'.
    בדאונים אווירובטיים יש דיהדרל עם זווית מאוד קטנה, או שאין דיהדרל כלל כדי להקל על ביצוע הגלגול (רול).

    גיל, אינני מכיר את הסוגיה של פרופיל מסויים שמותאם עבור דיהדרל. תוכל להרחיב?

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Kadimah, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    982
    תודה!
    95
    הודה 56 פעמים ב 31 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה למבינים בדאונים

    כפי שאמרתי אינני מהנדס אווירונאוטיקה. ממה שקראתי וממה שאני יודע אכן ההסבר שלכם הוא ההסבר המופיע בכתובים.

    לענין הסוגיה של פרופיל ודיהדרל. למיטב ידיעתי אלברטו שואל את השאלה מסיבה פשוטה (אלברטו ואני הטסנו, שבוע שעבר, יחדיו ושמענו יחד את האמירה לענין הדיהדרל בדאון). נאמר לו, שללא דיהדרל הדאון, שהוא הטיס, לא יתפוס תרמיקות. האמירה ניראתה לי קצת פשטנית, שכן תכנון כנף של דאון (ולא רק כנף אלא תכנון כולל של הדאון) אינה רק שאלה של דיהדרל אלא גם של פרופיל. למיטב הבנתי היכולת של דאון ל"תרמק" קשורה בתכנון כולל של הכנף לרבות דיהדרל, פרופיל, מאזנות וכו.... אבל, כאמור, אינני מהנדס אוויראונטיקה ואינני מתיימר להבין יותר מידי.

    גיל
    נערך לאחרונה על ידי gillb; 09-05-2009 בשעה 19:47:09.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה למבינים בדאונים

    אז הטעו אתכם.
    אם אני לא טועה, הדיהדרל יכול להשפיע על הקלות במציאת ותפיסת תרמיקות.
    אבל אני יודע בוודאות שהוא לא אמור להשפיע על היכולת ל"תרמק".

    לדעתי עדיף להשאר עם התכנון המקורי פרט למקרה שאין מאזנות (כמו ש-master_bebe כתב) או למקרה שאלברטו הוא מטיס מתחיל.
    נערך לאחרונה על ידי Liav; 09-05-2009 בשעה 20:27:39.

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,711
    תודה!
    7
    הודה 216 פעמים ב 154 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה למבינים בדאונים

    דיהדרל תורם ליציבות, לכן דיהדרל נמוך מקנה יציבות נמוכה לטיסן וההיפך.
    יציבות יכולה לעזור למטיס או להקשות עליו כתלות באופי הטיסה.
    טיסה מהירה, אווירובטיקה וכו' דורשת לרב יציבות נמוכה אחרת הטיסן יציב מדי מה שלפעמים גורם ליציבות יתר, קושי בניהוג, וגרר מוגדל.
    טיסן שהייה צריך דיהדרל על מנת להוריד עומס הטסה מהמטיס, הוא טס במהירות נמוכה קרוב להזדקרות לרב בגובה רב ומרחק גדול בהם קשה לראות את כל תנועות הטיסן ולתקן בזמן. כתוצאה המטוס מתחיל לתפור, "נלחם בך" ולכן אם אין מספיק דיהדרל המטוס קשה מאד להטסה באופן מוצלח בטרמיקות.

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,137
    תודה!
    2
    הודה 35 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה למבינים בדאונים

    יכול להיות שהמשפט שנזרק לאוויר "בלי דהידרל אי אפשר לתפוס תרמיקות" לא כל כך מדוייק.
    הקשר היחיד שאני יכול להעלות בין טרמיקות לדהידרל הוא שאם כנף אחת נכנסת לתוך הטרמיקה היא תפיל את השנייה ואם יהיה דהידרל לדאון הוא יתקן את זה יחסית מהר, או משהו בסגנון.
    לא נראה לי שבאופן גורף אפשר להגיד שבלי דהידרל אי אפשר לתפוס טרמיקות...
    בגל מקרה, אני מציע שנחכה לחברה שמטיסים F3B שיש להם קצת יותר נסיון עם טרמיקות....
    גיא.

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    265
    תודה!
    0
    הודה 12 פעמים ב 9 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה למבינים בדאונים

    חברים.
    אני מודה לכם על התגובות - אכן לעניין.
    הדאון עם מאזנות והגה כיוון - ואין הנחתום מעיד על עיסתו - אבל אפשר לומר שאני יודע להטיס
    נראה לי שאשמור אותו כרגע AS IS.
    מה שמעניין אותי בדאון - כמו שאומר גיל - זה תרמיקות ולא אווירובטיקה. לאווירובטיקה יש לי טיסנים אחרים.

    תודה
    אלברטו
    המילה הצלחה קודמת לעבודה - רק במילון

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •