הבעיה בפאן קאב (!) היא שמתאם הקולט יושב בצד הcirclip בקצה הציר. במצב הזה הטבעת אבטחה (זה המינוח הקביל) לא ממש עושה תפקיד חשוב.
היות והצירים מיוצרים מפלדה מחוסמת ואת החריץ לטבעת מבצעים לאחר החיסום, יש כאן נקודת כשל בעומס של נגיפה המפעיל מומנט כפיפה על הציר.
הכשל קורה כתוצאה מהתנגשות האף עם הקרקע או משימוש בפרופ או קולט לא מאוזנים.
לעולם יהיה סדק בחריץ הטבעת ולעולם האזור יהיה בעייתי כי בדכ החיסום של הפלדה חודר לעומק של כמה עשיריות ממ בלבד מתחת לפני השטח.
הפתרון הכי יעיל במצב זה הוא שימוש בציר ללא חריץ לטבעת וכמובן ללא טבעת, כמובן שבהתקנה הסטנדרטית בפאן קאב.
קיבלתי ציר חליפי באורך כ45 ממ שנרכש אצל הערסי, והוא ללא חריץ. לאחר החלפה, היות והציר קצר יחסית, מתאם הקולט (היפני) נכנס עד למיסב והוא משמש כבר גם כטבעת אבטחה. הוא גם מתאים בקוטרו להכנס באופן מדוייק להפליא בקדח המרכזי של תושבת האלומיניום האמריקאית...
אם כך, טיסן גרמני
מנוע סיני
תושבת ופרופ אמריקאים
צביעה אוסטראלית
טיסן ישראלי גלובאלי
Sent from my mobile please excuse typo's