יש עוד נקודה חשובה והיא המשקל, שימוש בסוללות קלות יותר יגרום לשינוי מרכז הכובד של המסוק, יש מצב שהזנב יהיה כבד יותר, כמוכן יתכן צורך בהתאמה של מהירות הראש ואולי גם הפסיעה בלהבים.
יש עוד נקודה חשובה והיא המשקל, שימוש בסוללות קלות יותר יגרום לשינוי מרכז הכובד של המסוק, יש מצב שהזנב יהיה כבד יותר, כמוכן יתכן צורך בהתאמה של מהירות הראש ואולי גם הפסיעה בלהבים.
תודה רבה לכולם על העזרה עזרתם לי מאוד..
מספרים בזבזניים?
אלו נתונים בדוקים ולא ספקולציות.
אני מבין שלא נמאס לך אבל אני זורם אז בו ותסביר בבקשה איך הגעת למסקנה שהם בזבזניים ומה הנתון המתאים לטעמך למטיס 3D ממוצע עם מסוק 90?
מטיס 3D ממוצע יסיים את הסוללות (5000MAH 40C) לאחר כ 5 דקות עד 5 וחצי דקות (80% קיבולת) עם מסוק 90.
מטיס 3D בתחרות עושה זאת לאחר כ 4 דקות.
מה החישובים שלך?
נערך לאחרונה על ידי ziki; 26-11-2011 בשעה 06:58:11.
עמית תאמין לי אני לא בטוח שהוא יודע,הבחור טוב בלרשום הודעות זה בטוח.
אני לא חושב, ההסבר של ציקי נשמע הגיוני אבל ברור שלא מדוייק ולדעתי 800 מילי לדקה הוא טווח סטייה דיי נכון אך משתנה ממסוק למסוק ובין סט אפים שונים ולכן אני מתייחס להנחת יסד הזו ככוללנית אך הגיונית.
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
tkolber (26-11-2011)
אכן נכון לסוללות שקיימות היום לא ניתן לקבל יותר מחמש עד שש דקות טיסה.
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
ziki (26-11-2011)
אני חושב שפותח השירשור קיבל תשובה לשאלה שלו מכמה אנשים, כולנו מסכימים בסופו של דבר שסוללת 3300 לא תהיה מספיקה בשביל להנות מההטסה.
בזה השירשור אולי מיצה את עצמו מנהלים??
***בחייאת עדי - די עם זה, אנחנו לא פה בשביל מלחמות מטופשות, לא צריך להגיב לכל פרופסור וגם לא לשטויות שגם לי יוצא לכתוב כאן.
נערך לאחרונה על ידי wonderd; 26-11-2011 בשעה 20:19:51.
אלעדוש עזוב אותך שטויות תגיד לאישתך שתכין עוד פרגיות ואנטריקוט ותפתח את המנגל אנחנו בדרך![]()
Logo 700 extreme
Futaba-12FG
Futaba-6XH
מכיוון שאישית נכון להרגע אין לי מסוק חשמלי 90 אני מניח שאתה צודק ציקי לגבי זמני הטיסה
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
אני רק רוצה להיות בטוח היכן בדיוק במטען שלי רואים כמה מיליאמפר קיבלה הסוללה במהלך טעינה:
המטען הוא טורניג׳י A-6-10 200W. מונה הטעינה במיליאמפר הוא ה1227 בצד ימין למטה?
אם כן משהו לא הגיוני לי בחישוב... זו סוללת 2650mAh של 6 תאים. הטעינה הזו היא לאחר 6:30 דקות של ריחוף - כלומר המסוק צרך סביב 190mAh לדקה, בממוצע? אם אני מכפיל 2650 ב0.8 (80% ניצול של הסוללה) מקבלים 2120mAh ואם מחלקים נניח ב200mAh לדקה כטווח ביטחון, אני מקבל קצת יותר מ10 דקות.. זה הגיוני שאני יכול לרחף 10 דקות עם הסוללה הזו, ולהשאר בתחום הבטוח? ואיך קשור לכך נתון מתח תא ממוצע בסיום ההטסה? כי כרגע אם אני מטיס 7 דקות הסוללות הללו יורדות עם מתח תאים ממוצע של 3.8 וולט לתא והבנתי שזה רף שעדיף לי לא לרדת ממנו.
אם כך השאלה היא האם את משך ההטסה המומלץ למסוק שלי ולסגנון הטיסה שלי אני קובע לפי החישוב של צריכת הזרם הממוצעת לדקה או לפי מתח התאים בסיום ההטסות? המשמעות של הנתונים הללו בקביעת זמן הטיסה המומלץ קצת התערבבה לי. אודה להסבר![]()
נערך לאחרונה על ידי Friman; 30-11-2011 בשעה 07:52:36.
Gil Friman
-------------------------------
T-rex 600esp FBL
רחפן f450 fpv
MS Composite Swift II
Mountain Models EVA Sport
Hitec Aurora 9
אחלה של מטען
אסור לעבור את ה 80% ולכן כדאי לא להתקרב לשם, אני באופן עקרוני משתדל לא לרדת מ 3.8V, גם אם צריך להטיס פחות זמן, שם קבעתי את הגבול שלי מבחינת זמני ההטסה, אבל כמו כל ישראלי טוב הרבה פעמים אני עובר את הגבול ולא מעט פעמים ממשיך להטיס ומגיע לאיזור ה 3.7V. טווח הביטחון הזה שאני לוקח משאיר אותי במרחק סביר מהגבול המותר לסוללה.
לדעתי לפי נתוני הצריכה שלך - אתה יכול להגיע ל 8 דקות טיסה בלי בעיה, מעבר לכך לא הייתי מסתכן, חבל על הסוללה ובמקרה הגרוע - חבל על המסוק. אל תשכח שבשלב כלשהו אתה תתחיל להטיס ופחות לרחף ואז נתוני צריכת הזרם יעלו משמעותית, לכן תישאר עם יד על הדופק!
נערך לאחרונה על ידי wonderd; 30-11-2011 בשעה 08:16:11.
כבר עכשיו אני יותר ״טס״ ופחות נמצא בהטסות של ריחוף בלבד. עדיין לא באיידל אבל כן תר את השמיים ימינה שמאלה ובעיגולים. ככה שהנתון של 190mAh לדקה שכתבתי לא בהכרח משקף כי זה חושב על 6:30 דקות של ריחוף בלבד כשבדקתי את המסוק אחרי ריסוק.
אבל השאלה היא עקרונית - את זמן הטיסה המומלץ קובעים לפי מתח התאים המינימלי או לפי צריכת הזרם לפי החישוב שהצגתי? מי מהנתונים הללו משמעותי יותר ומי ״מכריע״ במקרה של תוצאות שונות?
Gil Friman
-------------------------------
T-rex 600esp FBL
רחפן f450 fpv
MS Composite Swift II
Mountain Models EVA Sport
Hitec Aurora 9
צריכת הזרם (היקף הקיבולת ביחס לזמן ההטסה) הוא הנתון הנכון.
הסיבה היא שקביעה על סמך מתח התאים בלבד לא תגיד לך כלום, לסוללת ליתיום יש ברך פריקה תלול מאד כאשר היא בסוף תחום הקיבולת שלה ובדרך הזו לא תוכל לדעת כמה אתה באמת קרוב לתחום הזה שם הבקר עלול לחתוך.
עליך להבין שמתח התאים שאתה מודד בתום הטיסה גבוה מעט ממתח התאים בזמן עומס, כמו כן סוללה ישנה שבה הקיבולת המוצהרת גבוה ביחס לקיבולת האמיתית תפיל יותר מתח בעומס מסוללה חדשה.
המלצתי במידה ואתה רוצה להיות בטוח ב 100%.
קח סוללה טעונה, פרוק אותה במטען ומדוד את הקיבולת האמיתית שלה עד למצב של פריקה מלאה במטען (מטען חכם אמור לדעת באיזו נקודה לעצור את הפריקה על מנת שלא לפגוע בסוללה).
מכאן גזור את נתון הקיבולת של 80% אותו אין לעבור בזמן טיסה והתאם את זמן הטיסה לצריכת ההספק בסגנון ההטסה האישי שלך.
את הפעולה הזו מומלץ לחזור ולעשות כל כ 20-30 מחזורי טעינה כדי לוודא שהקיבולת הכללית נשמרת ושאין צורך לבצע התאמה של זמן הטיסה לגיל הסוללה.
נערך לאחרונה על ידי ziki; 30-11-2011 בשעה 10:06:59.
אם אני מבין נכון את ההסבר ציקי, כוונתך שצריך לפרוק את הסוללה בdischarge לפריקה מלאה, ואז לטעון טעינה מלאה - ואז מדידת המיליאמפר שנכנס בטעינה שאחרי הפריקה המלאה מהווה את נתון הקיבולת האמיתית של הסוללה?
אני מחדד שוב, מקווה שזו לא חפירה מוגזמת כבר. זה לא במאה אחוז ברור לי וחשוב לי להבין- אני מבין שלא כדאי לעבור את זמן הטיסה האופטימלי על פי חישוב צריכת הזרם גם אם מתח התאים כביכול מראה שאפשר. השאלה היא מה קורה במצב ההפוך, אם למשל החישוב של צריכת הזרם מראה לי שיש לי 10 דקות ריחוף, ואחרי 10 דקות ריחוף הסוללה יורדת עם נניח מתח תאים ממוצע של 3.6 או למטה מזה... זה עדיין תקין? או שתאורטית בגלל גרף הפריקה של הסוללה מצב שכזה לא אמור לקרות? זו שאלה תאורטית במטרה להבין את הנושא טוב יותר- מה הקשר בין גרף פריקת הזרם לגרף המתח של הסוללה?
נערך לאחרונה על ידי Friman; 30-11-2011 בשעה 11:10:40.
Gil Friman
-------------------------------
T-rex 600esp FBL
רחפן f450 fpv
MS Composite Swift II
Mountain Models EVA Sport
Hitec Aurora 9
אתה מבין נכון
אם תיישם את מה שהמלצתי לעולם לא תגיע למצב שבו מתח התא יהיה 3.6V בתום הטיסה.
שים לב ודגש על מקדם הביטחון של שימוש עד 80% מהקיבולת האמיתית של הסוללה.
צריכת זרם גבוה יותר = ניצול מהיר יותר של קיבולת והגעה מהירה יותר לאיזור המתח שבו הסוללה מפילה מהר את מתח התאים (סוף הקיבולת=סוללה פרוקה)
נערך לאחרונה על ידי ziki; 30-11-2011 בשעה 11:29:34.
Friman (30-11-2011)