
נכתב במקור על ידי
bartovmoti
כשמישהו בא בגישה של "למדתי בטכניון, אני חכם, וכולכם צריכים ללמוד ממני", משום מה דווקא שוק הכרמל יוצא ממני החוצה..
ואגב, גם לך לא יזיק ללמוד קצת משוק הכרמל ויש מה ללמוד, גם למי שסיים טכניון..
ולעניין, KV שכתוב על המנוע יהיה נכון כל עוד לא העמסת את המנוע מעבר ליכולת שלו, כלומר אם תנסה לסובב רוטור של יסעור עם מנוע של TREX500 כנראה שבאמת אין משמעות למס' ה KV..
אם תשים את המנוע המתאים על הכלי המתאים ותחבר אותו נכון אין שום בעיה להתייחס לנתון ה KV בחישוב סיבובי הראש כולל העומס!
מנתוני המנוע היבשים כמו KV , הספק ומומנט, ניתן לדעת בדיוק איזה רוטור/פרופלור הוא יכול לסובב מבלי שהסל"ד ירד, הכל מתבצע ע"י חישובים פשוטים של המרת אנרגיה שידועים לכל מהנדס חשמל או מכונות.
היצרנים של המנועים בתחום שלנו, יודעים בדיוק לכתוב לנו לאיזה כלי המנוע שיצרו יתאים לאחר שביצעו את החישובים האלה בשבילנו.
אתה יכול לבוא עם מד סל"ד ולמדוד את הסל"ד ולראות שהחישוב התיאורטי לפי כל הנתונים כולל נתוני ה KV יהיה מאד קרוב למציאות בשטח. כל החישוב ברור שנעשה בהנחות יסוד שאנחנו עובדים עם המנוע בתחום הלינארי ואפילו מתחשבים בהפסדים.
וכפי שכתבתי לך, החישוב נעשה ב ק י ר ו ב ולא זקוקים כאן לדיוק של מכון מחקר..