שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 19 מתוך 19

נושא: שניות מאסון :מסוק אמיתי ממריא לתוך עילעול

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שניות מאסון :מסוק אמיתי ממריא לתוך עילעול

    ציטוט נכתב במקור על ידי naty צפיה בהודעה
    תיקון ממריא על רקע עילעול :

    בחור חובב מטאורולוגיה יושב בנשר ומזהה פעילות מענינת , .......

    ........ בו בזמן צופה חובב מטאורולוגיה אחר במסוק מתכונן להמריא על רקע העילעולים הללו ובכך מוכיח בדיווח גאוני
    את אחריותו של הטייס .

    לקרא ולא להאמין נראה שאסון המסוקים ברומניה בו הפורום הזה איבד חבר לא באמת הובן עדיין :

    כיזרו שימרו הפיצו אם חבר שלכם בעניין אולי תצילו את חייו :

    http://www.mochileros.co.il/componen...,5/id,952/#952
    סתם חבל להעלות נושא שהוא ממש לא בעיתי\רציני\אמיתי\נכון.
    העלת את זה גם בפורום תעופה קלה בתפוז (אני מאמין ש-natyh זה אתה - אם לא אני מתנצל מראש ) והסביר לך מי שצילם את התמונות שזה ממש מצב לא רציני והמסוק לא התקרב בכלל ל"מיקרו\מיני טורנדו" ולא הושפע על ידו. זה בדיוק מה שנקרא "להוציא דבר מהקשרו"

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jun 2010
    הודעות
    515
    תודה!
    17
    הודה 11 פעמים ב 9 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שניות מאסון :מסוק אמיתי ממריא לתוך עילעול

    ציטוט נכתב במקור על ידי umbo צפיה בהודעה
    סתם חבל להעלות נושא שהוא ממש לא בעיתי\רציני\אמיתי\נכון.
    העלת את זה גם בפורום תעופה קלה בתפוז (אני מאמין ש-natyh זה אתה - אם לא אני מתנצל מראש ) והסביר לך מי שצילם את התמונות שזה ממש מצב לא רציני והמסוק לא התקרב בכלל ל"מיקרו\מיני טורנדו" ולא הושפע על ידו. זה בדיוק מה שנקרא "להוציא דבר מהקשרו"

    יש לי ויכוח חריף איתו :
    אך מפאת כבודו לא אתוכח איתו שם .

    ראשית הוא לא זה שצילם את התמונות הוא הגיב בוידיאו .
    הדבר שהתקיים כאן הוא מצב נפיץ שנקרא אי יציבוות חריפה

    אין כל צורך להתקרב אל העילעול מרחק של חצי ק"מ ממנו הוא מצב נפיץ ביותר .
    המצב הזה תלוי בהפרש טמפרטורות מסוים :
    הרמה שהתקימה נקראת מצב אי יציבות חריפה בה ככל שגוש אויר עולה יותר כך מהירותו גוברת .
    במב זה קיימים לכל כלי טייס שני סיכונים :

    אחד מעילעול
    שני מדאון ברסט .

    דאון ברסט מופיעה בתקשורת כמיני טורנדו בטעות חפש בגוגל תמצא תופעות .
    המצב קרה בשל טמפרטורה גבוהה בים נמוכה בגובה ולכן האויר בקרקע שאף לעלות .

    במצב זה קיימים תנאים להתפתחות עננים ומערבולות בכל מקום במהירות רבה עד כדי סיכון רב ביתר לכלי טייס .
    אותו עובד אסדות הקידוח שהעלה את צילום הוידיאו לא זה שהעלה את התמונות ראה שמשהו לא תקין אחרת לא היה טורח לצלם ולעקוב .
    לו היה אכן מבין את חומרת האירוע לא היה בודאות מעלה אותו לפורומים .

    העובדה שלדעתו לא היה קיים סיכון אינה אומרת כי הסיכון לא היה קיים .

    באותה מידה במהירות רבה מאד יכלו להתפתח עננים עילעולים באיזור ההוא בו עבר המסוק
    ואז הכותרת הית מסוק התרסק בשל פגעי מזג האויר
    או מסוק ניצל בנס מפגעי מזג האויר , ואז גם היו מראיינים בתיקשורת את ד"ר ברוך זיו ,
    או את ניר סתיו מהשמ"ט שהיו מסבירים וודאי שהיתה מוקמת גם ועדת חקירה .

    בהתיחס להסברו של אותו חוובב תעופה מנחם שופט :
    עבור הסבר ממצה נדרש לדעת מה היתה טמפטורת מי הים התשובה 18 מעלות חם מאד
    מה היתה הטמפרטורה ברום 1500 מטר בסיס ענן 0 מעלות הפרש של 18 מעלות יותר ממעלה למאה מטר זו
    אי יצבות חריפה בה כל איש מקצוע במטאורולוגיה היה אוסר על דואה גולש טייס ועוד להמריא או להיכנס למיים .

    http://www.tapuz.co.il/Forums2008/Vi...geId=158823338

    בפורום חובבי תעופה היו שלוש תגובות שהעידו על גישה חובבנית ולא רצינית:
    1 מסוק לא המריא
    2 הוא לא המריא בזמן האירוע
    3 הוא היה רחוק ....
    4 הטייס הוא מקצוען .

    בזמן בו אין סיכון אין צורך בטייס מקצוען , אף טייס עוד לא התרסק על הקרקע .
    בעניין ההקשר אעלה לך קישור על תחרות מרחפים מפורסמת באוסטרליה בה מרחפת פולניה אווה ויציסינקייה המכונה אווה השורדת
    ניצלה בנס לאחר אירוע חמור פחות בהרבה לטעמי .

    חברה הסיני לא היה כה בר מזל כמוה .

    הישרדותה מוגדרת נס רפואי .

    http://www.mochileros.co.il/componen...atid,5/id,381/

    מצבי היציבות או אי יציבת מוגדרים :
    פחות מחצי מעלה למאה מטר יציב
    חצי מעלה למאה מטר יציב על תנאי התנאי לחות תנאי ודאי שהקיים מעל הים.
    בין חצי מעלה למעלה למאה מטר מפל אדיאבטי יבש : לא יציב
    מעל מעלה למה מטר מצב אי יציבות חריפה.

    לפני כשנה וחצי במצב אי יציבות חריף כזה נהרג מרחף בטיסת הגובה הראשונה שלו :

    התאריך היה 9 בפברואר 2010 ראה אתר רוח הקודש מצנחי רחייפה התאונה של אמיר בלאץ בהקשר הזה.

    עד כאן בעניין "העלאת דבר לא אמיתי ,לא נכון ,הוצאת דבר מהקשרו ,הסביר לך ....."
    נערך לאחרונה על ידי naty; 22-01-2012 בשעה 16:09:19.
    "don't forget to write the manual"

    פתגם סיני עתיק....

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שניות מאסון :מסוק אמיתי ממריא לתוך עילעול

    ציטוט נכתב במקור על ידי naty צפיה בהודעה
    יש לי ויכוח חריף איתו :
    אך מפאת כבודו לא אתוכח איתו שם ...........

    .......ראשית הוא לא זה שצילם את התמונות הוא הגיב בוידיאו .
    הדבר שהתקיים כאן הוא מצב נפיץ שנקרא אי יציבוות חריפה

    .........מצבי היציבות או אי יציבת מוגדרים :
    פחות מחצי מעלה למאה מטר יציב
    חצי מעלה למאה מטר יציב על תנאי התנאי לחות תנאי ודאי שהקיים מעל הים.
    בין חצי מעלה למעלה למאה מטר מפל אדיאבטי יבש : לא יציב
    מעל מעלה למה מטר מצב אי יציבות חריפה.
    :
    א) העובדה שיש בינכם ויכוח נוקב לא עושה אותך בוודאות צודק.
    ב) ברור שהיו תנאים של אי יציבות קיצונית בים - עובדה היה "מיקרו טורנדו"!! אבל בענין ההשפעה על הסביבה ובעיקר הסביבה כשהיא הופכת ליבשתית - זה כבר נתון לויכוח, מה גם ש"חולי מטאורולוגיה" קצת נוטים להגזמות ובטח לא כל כך מבינים בתעופה .......
    ג) בענין מפל אדיאבטי, לי ידועים נתונים אחרים, ועד כמה שאני יודע (מה לעשות, יש לי רשיון דאיה..... ) הם אילו שתופסים בתעופה.
    אני מביא צילום של שני דפים ממצגת באתר agur4u.co.il (כדי לא להסתמך על "ידע אישי")
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	מפל 2.jpg‏ 
Views:	124 
Size:	95.7 קילובייט 
ID:	61304   Click image for larger version. 

Name:	מפל 1.jpg‏ 
Views:	117 
Size:	85.9 קילובייט 
ID:	61303  

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jun 2010
    הודעות
    515
    תודה!
    17
    הודה 11 פעמים ב 9 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: שניות מאסון :מסוק אמיתי ממריא לתוך עילעול

    ציטוט נכתב במקור על ידי umbo צפיה בהודעה
    א) העובדה שיש בינכם ויכוח נוקב לא עושה אותך בוודאות צודק.
    ב) ברור שהיו תנאים של אי יציבות קיצונית בים - עובדה היה "מיקרו טורנדו"!! אבל בענין ההשפעה על הסביבה ובעיקר הסביבה כשהיא הופכת ליבשתית - זה כבר נתון לויכוח, מה גם ש"חולי מטאורולוגיה" קצת נוטים להגזמות ובטח לא כל כך מבינים בתעופה .......
    ג) בענין מפל אדיאבטי, לי ידועים נתונים אחרים, ועד כמה שאני יודע (מה לעשות, יש לי רשיון דאיה..... ) הם אילו שתופסים בתעופה.
    אני מביא צילום של שני דפים ממצגת באתר agur4u.co.il (כדי לא להסתמך על "ידע אישי")
    רק הערה קטנה ברשותך :
    סביבת הטיסה לא היתה יבשתית ...
    הטיסה היתה מעל הים .

    המד"ר הראשי לשעבר של הדואים ד"ר שמואל ברוקשטיין בהחלט איש אמין לקבוע בסוגיה
    וכמובן גם ניר סתיו שאני מאמין שיצא לך לשמוע אותו במגידו .

    בעניין מפל אדיבטי :

    אכן מצאתי ברת את הנתונים שהיצגת וכן תמצא גם את הנתונים שהיצגתי:
    מעלה ווחצי ל אלף רגל או חצי מעלה למאה מטר כמפל רווי .

    מעלה למאה מטר כמפל יבש וכאן אין בינינו ויכוח .

    המפל בפועל היה מעל למעלה למאה מטר ושוב אין בינינו ויכוח .
    אי יציבות קיצונית היתה , אין וויכוח , ומכאן אחרי שהבאתי את העובדות לידיעת הציבור
    הציבור ישפוט ( חסר לי דמות של פטיש אולי אפשר לייבא מתפוז )

    אגב דואים יכולים לעמוד בתנאים שכלי טייס אחרים לא יעמדו בהם ברוקשטיין הירצה בקורס מטאורולגיה האחרון שאירגנתי
    על דאיה פעמיים והביא סירטונים נהדרים ואם כבר חולי מטאורולוגיה אז בינהם :רמי ינץ טס בגלים יומה מד דאש והא בהחלט מבין בתעופה
    ואם הוא לא חולה מטאוולגיה ... אחרי שתיכנן את הטיסה הזו חמש שנים אז מי כן ....,

    ואם כבר אז ...



    וכן סירטון נהדר של איתמר נוינר מעל האלפים .

    לכל כלי טייס יש כידוע יכולות והגבלות שונות
    נערך לאחרונה על ידי naty; 22-01-2012 בשעה 23:15:37.
    "don't forget to write the manual"

    פתגם סיני עתיק....

נושאים דומים

  1. [חדשות] שניות מאסון : מסוק אמיתי ממריא לתוך עילעול
    על ידי naty בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 20-01-2012, 13:24:22
  2. למבינים מסוק ממריא בקושי
    על ידי yan1312 בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 24-02-2011, 00:21:30
  3. הטיסן לא ממריא
    על ידי tziki123 בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 10-03-2010, 14:34:15
  4. [אוף!] שניות מאסון - גרזן ה FPV הוספתי סרטון התרסקות ותמונות
    על ידי MDreamer בפורום פורום FPV וצילום אווירי
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 11-05-2009, 00:28:42
  5. [חדשות] "שניות מאסון" - הוספתי סרט! עכשיו הכל ברור
    על ידי איציק רונן בפורום פורום FPV וצילום אווירי
    תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 11-10-2008, 22:37:59

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •