אנ אסכם זאת במילה אחת.
מ-ג-נ-י-ב !
תתחדש ותהנה
נראה מדהים![]()
עכשיו שאני מביט שוב בתמונה של הטירקס 250 אני שם לב שיש לו פליי-בר ארוך לאללה.
זו בטח אחת הסיבות ליציבות הגבוה שלו (כמו שתארת לי בטלפון),
אפשר ע"י קיצור הפליי-בר והתקנת פדלים קלים יותר (אם יש כאלה בכלל) להפוך אותו להרבה יותר פראי.
אורי
"יציבים" זה מושג יחסי...יחסי מאוד.
כלל אצבע = ככל שהמסוק קטן יותר, הוא יהיה יציב פחות, "עצבני" יותר ורגיש לרוח וכדומה.
הרגישות של מסוק היא פרמטר שאפשר לשנות ע"י שינוי משקל הפדלים, שינוי אורך הפליי-בר ורגישות הדיסקה ע"י הקטנת/הגדלת טווח התנועה של הסוושפלייט.
שדיברתי עם אמיר בטלפון, הוא ציין שהמסוק הפתיע אותו ביציבותו (היחסית כמובן).
אני מניח ש ALIGN שיפרו לו את היצבות ע"י פליי-בר ארוך (מאוד) ופדלים כבדים (יחסית).
שוב..
המסוק הזה (כנראה) די יציב, אם הוא יציב מספיק "למתחילים", על זה יענו אלה שהטיסו אותו.
(לדעתי המסוק אינו מתאים, או אינו המסוק הקלאסי למטיס מתחיל).
אורי