
נכתב במקור על ידי
vinay
סיכום פרוטוס לעומת TREX (למיטב ידיעתי):
PROTOS
1. משקל קל יותר עם יותר מקום מתחת לחופה - מתאים לסוללות גדולות יותר, כבדות יותר בנפח גדול יותר כולל A123 בקלות תוך קבלת ביצועים גבוהים (האחרונה מהווה ייתרון רציני)
2. חלפים זולים יותר, במיוחד שיש חלפים שעבורם יש קיטים של חלקי הפלסטיק בלבד מה שהוזיל את עלויות התחזוקה אף יותר (לדוגמא גריפים).
3. ביצועים טובים יותר (משקל קל יותר)
4. שקט יותר בגלל הנעת הרצועה שלו
5. משתפר כל הזמן (מאז יציאתו כל הזמן יש שיפורים לפי דרישות המשתמשים)
6. היצרן/מתכנן נגיש ברשת לשאלות ועזרה
7. מאד אלגנטי בחיווטים, ובכלל מסוק שחשבו בו על כל פרט קטן.
8. יש טענות שיותר רגיש בעת הריסוק - הרבה ויכוחים ברשת אם זה נכון או לא. כבר יש גרסת קארבון אז מי שמשקיע קצת יכול לפתור נושא זה, לא בטוח שכדאי.
9. במצב קריעת רצועה throttle Hold מכני בגלל מבנה ההנעה,
(הפיניון אינו מחובר לגיר אלה מניע את הגיר דרך הרצועה שממשיכה למערכת זנב - יתרון גדול (לדעתי).
TREX 500
1. יותר נפוץ בעולם - יותר חומר בפורומים (בארץ דוקא נראה לי שכבר יש יותר בעלי PROTOS)
2. קרבון או פייבר ויותר מתכת - יותר נוצץ
3. המון שדרוגים קיימים (וחלקם רצוי לעשות) ובכלל כנראה בנמצא יותר מוצרים משלימים עבורו
4. ברגים בעייתיים ורצוי לשדרגם מהתחלה
5. בעיות חשמל סטאטי (יותר מפרוטוס)
6. קיים בגרסת Turque Tube שאין לפרוטוס כרגע (גרסה לא כדאית למתחילים)
למטיסים מתקדמים במיוחד כאלה שסוחטים את את המסוק עד הסוף - הפרוטוס משמעותית יותר טוב. מספק ביצועים גבוהים בהרבה.
מבחינת איכות - שניהם איכותיים, בסה"כ נראה שהקיט של הפרוטוס מהקופסא מעט יותר טוב (ברגים).
אם למישהו יש הערות/תוספות - אני מוכן להוסיף לרשימות כדי שיהיה פעם אחת ולתמיד מקום שמתעד את ההבדלים לשאלה חוזרת זו.