כל מה שאתה אומר יכול להיות
כמובן איך אפשר בלי אבל
מדוע התופעה התחילה לאט לאט, זה לא היה קודם והרי לא השתנה כלום, תמוה...
אני עדיין לא שולל את נושא התקעים זה אולי אפילו מחזק מעט את דעתי.
אם חוט אחד מעט רופף (או מתנתק לזמן קצר) אז בעצם קורים שני דברים,
מצד אחד: המנוע צריך 3 פאזות ע"מ להסתובב והוא לא יכול להסתובב סיבוב מלא עם שתי פאזות בלבד.
מצד שני: הבקר מחפש FEEDBACK מהמנוע ולא מוצא מאותה סיבה (חסר חוט) ולכן משתגע ואז כמובן משמיע בדיוק את התקתוקים (המוכרים) שאתה מתאר וזה כמובן מתאים לתקלה המקורית משום שהניתוק קורה בד"כ בזמן עומס.
בוודאי שמתה לב שמנוע שכזה מתחיל הוא לא יודע לאיזה כיוון להסתובב עד שהוא זז לאן שהוא (הקפיצה הראשונה) ורק אז מוצא את הכיוון, הוא מחפש את ה- FEEDBACK, רק שהוא מוצא הכל מסתדר (
בניגוד גמור למנוע 3 פאזות מסחרי כזה שמתחבר לרשת החשמל שמספקת תדר קבוע ללא התחשבות במנוע/בצרכן, שם המנוע מתחיל מייד בכיוון הנכון מבלי לגמגם).
אז אם תאור התקלה הראשוני שלך היה נכון (החרפה עם הזמן) לא הייתי משנה משהו או מחליף פרופים וכו', שוב אני לא שולל את זה אבל לא הייתי בונה/סומך על זה.
בנוסף הייתי מנסה להיזכר אולי משהו שונה על ידך ואתה לא זוכר ששינית (חוטים הלחמות חיבורים פרופים וכו').
עוד דבר אחד קטנטן האם בטוח שהסוללות תקינות (וכמובן מלאות)? אני מתכוון לזה שהמתח לא נופל יותר מידי בעומס.
וללא קשר, מנסיון חיים דיי ארוך למדתי לא לעשות יותר מידי שינויים ביחד משום שזה מרחיק אותך ממציאת התקלה המקורית.
כדאי לקחת בחשבון, שקיימת אפשרות שבמקרה הזה אני רודף אחרי הזנב של עצמי (לא שיש לי) או מה שנקרא נעול על כיוון מסויים אבל... הכל יכול להיות.