מה שאתה מתאר הוא מקרה פרטי אחד שבו אתה מניח מראש הנחה שמנוע חשמלי מפתח הספק זהה כאשר הוא ניזון משתי סוללות בעלות מתח שונה.
במצב זה, ורק במצב זה, אכן הסוללה בעלת המתח הגבוה יותר תספק פחות זרם כדי ליצור את אותו הספק.זה מקרה בודד שלא מעיד על העיקרון.
כתבת גם בצדק"בתנאי שתספק לו מספיק אנרגיה לממש את עצמו". ומה יקרה אם הסוללה לא תוכל לספק מספיק אנרגיה? זה בדיוק המקרה הכללי יותר.
נתח את זה למקרה הכללי יותר שבו הצרכן או המנוע יכול לצרוך יותר זרם ממה שהסוללה יכולה לספק:
נניח לצורך הניסוי c=1 .ניקח סוללת 2 תאים של 1000mah וסוללת 3 תאים עם תא אחד זהה נוסף כלומר 1500mah . במצב זה אם נרים את המצערת כאשר הסוללה הקטנה יותר מחוברת , הרי שבשלב מסויים כאשר הזרם יגיע ל - 1 אמפר, הסוללה לא תוכל לספק זרם גבוה יותר בעוד שסוללת 3 תאים תוכל לספק עד 1.5 אמפר. במקרה זה המנוע יפתח הספקים שונים בכל אחד מהמקרים.
מכאן שסוללה בעלת מתח גבוה יותר יכולה לספק זרם גבוה יותר מסוללה בעלת מתח נמוך יותר שמורכבת מתאים זהים.
כך שאם נחזור לשאלתו של פותח השירשור הרי שזה עונה על שאלתו למשמעות מספר התאים, ועל הנושא השני של mah כבר ענינו