Some things you can only really appreciate from above
אתה צינור: http://www.youtube.com/user/IRonen
Some things you can only really appreciate from above
אתה צינור: http://www.youtube.com/user/IRonen
Some things you can only really appreciate from above
אתה צינור: http://www.youtube.com/user/IRonen
נו ??? מישהו הטיס אותו כבר ?
איך הוא בהשוואה לביקלסר 1 ?
המשפט הזה לא נכון בעליל כשמדובר בקורה של הביקסלר. הקורה המקורית קורסת בקלות בגלל שהיא עם סיבי אורך בלבד, ורק מילוי צמוד מונע את הקריסה
המילוי יכול להיות גם מבטון, שאין לו שום חוזק לכפיפה, אבל הוא לא יימעך ולכן ימנע קריסת הקורה החלולה.
ומצד שני, קח את הקורה החלולה, וקח קורה מלאה באותו קוטר ותכופף אותן, ההבדל בחוזק הוא עצום.
יש הבדל בחוזק בין קורה חלולה למלאה (לטובת החלולה)כאשר שתיהם מאותו חומר ובאותו משקל, משמע, קוטר שונה, אבל במירקם ומבנה שלא מאפשר קריסה , אחרת לנוסחה אין ערך
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
עודד חבל שאתה מטעה את הקוראים.
אשמח לסימוכין ש"לבטון אין ערך לכפיפה" , אין למשפט שרשמת משמעות(לראיה את קורות ועמודי הבניין אנו עדיין בונים מבטון עד היום- למרות שהם מוטרחים בכפיפה.)
לבטון יש יכולות מתיחה נמוכות מאשר לחיצה(ביחס לחומרים אחרים).
ואני מחדד שוב,
קורה העמוסה במומנט כפיפה , ההבדל יהיה זניח (בין קורה עם חתך חלול או מלא) - כאשר קוטרן זהה!
.Itay.
אני לא מטעה, לעומת זאת אתה כן מטעה
בטון חסר כל יכולת לעמוד בכפיפה , תשאל כל מהנדס בניין, לעומת זאת הוא עומד היטב בלחיצה
זאת הסיבה שעושים בטון מזויין, כי הפלדה שבתוכו היא זאת שעומדת בכפיפה.
לעומת זאת אתה מתעלם לגמרי מקריסת הקורה הנכפפת שזאת הבעייה שבה אנחנו דנים
כמו כן כל קורה חלולה עלולה לקרוס פנימה בכפיפה, בעוד שקורה מלאה לעולם לא קורסת פנימה
זה גם לא נכון ששתי קורות, אחת מלאה ואחת חלולה ושתיהן מאותו קוטר ואותו חומר בדיוק עומדות באותו עומס כפיפה, לא קיים אף מבחן מציאותי שתומך בכך, ואתה רשאי לבדוק את זה בבדיקה מעשית (אני בדקתי מליון פעם), אתה מחסיר במישוואה עוד נתונים כמו עובי הדופן של הקורה החלולה, נטית החומר לקריסה פנימה , התייחסות לחוזק מול משקל וכו'.
אלו שני מיקרים שונים וניבדלים אחד מהשני לחלוטין
דבר נוסף שאתה מתעלם ממנו זה איכות החומר של קורת הביקסלר (שהיא נושא הדיון). קורת הביקסלר ללא מילוי או החלפה בקורה מלאה נשברת בקלות ברגע שתעמיס עליה כפיפה וזה כי הסיבים נפרדים
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
סלח לי אבל - רשמת פה משהו בסגנון: "כדור הוא לא עגול - אלא צהוב"
כאשר קורה מוטרחת לכפיפה , על הקורה פועלים מאמצי מתיחה ומאמצי לחיצה.
הבטון- בשונה מפלדה, עמיד מאד ללחיצה , ואילו למתחיה הוא חלש ביותר.
זו הסיבה שאנו מזיינים את קורות הבטון!
כאשר אנו רוצים לזיין את קורת הבטון שמים את מוטות הזיון בסיב המתוח של הקורה(כדי שמוטות הזיון יקבלו את כוחות המתיחה) , ואילו בסיב הלחוץ -הבטון נשאר להתמודד עם הלחיצה.
כנראה שנים מלמדים נוסחאות סתם בהקשר של "כפיפה" באוניברסיטאות בארץ ובעולם , אתה פתרת את העניין בעזרת ניסויים שעשית בבית(בעזרת מה?? - כנפיים של ביקסלר??)
אני מציע לך לשלוח ל newton@gamil.com
ובנימה רצינית יותר , אתה מתווכח סתם. החכמה היא לא תמיד לצאת צודק , אלא לדעת מתי אתה טועה...
.Itay.
guy1a (10-09-2012)
ההבדל ממש לא זניח, מדובר על הבדל של עשרות אחוזים (תלוי כמובן בעובי בדופן), אתה מוזמן לבדוק במחשבון הבא:
http://civilengineer.webinfolist.com/str/micalc.htm
רק זכור שמומנט האינרציה הולך למכנה, מומנט אינרציה גדול משמעו משמעו הזזה/עומסים גדולים יותר. אם תרצה אשמח להראות לך הבדלים בהזזות/עומסים בתוכנת אלמנטים סופיים.
נערך לאחרונה על ידי assafwei; 08-08-2012 בשעה 23:43:41.