שלום....ברשותי EXTRA 300 שמותקן עליו מנוע DA85
המנוע עובד מצויין על הקרקע ...עגול,סרק נמוך,קומפרסיה טובה.
באויר כשמתחילים לגלגל לעלרד ..לסבסב ..המנוע יורד בטורים בצורה שכאילו קרובה ל CUT
מה הבעיה ולאן יש לגשת???
בתודה לכל העונים...אופיר
שלום....ברשותי EXTRA 300 שמותקן עליו מנוע DA85
המנוע עובד מצויין על הקרקע ...עגול,סרק נמוך,קומפרסיה טובה.
באויר כשמתחילים לגלגל לעלרד ..לסבסב ..המנוע יורד בטורים בצורה שכאילו קרובה ל CUT
מה הבעיה ולאן יש לגשת???
בתודה לכל העונים...אופיר
052-3200015
תבדוק את אטימות המיכל ואת הצינוריות גם את זו שבתוך המיכל.
אולי הקרבורטור סתום.תתחיל מהצינוריות
yak 54 carden da 50.
yak 55 profile os 46.
calepso os 61.
yak 55 epp.
sanwa sd 10g.
האם המנוע חדש? יש מצב גם לליכלוך בקרבורטור שמשייט לו ובמצב הפוך מקטין את מעבר הדלק (קרה לי ב85)
האם המנוע עבר כיוון נכון (אחד שמכיר את ה85) יש לו מספר "מחלות" לאחר מסדרים אותן הוא מנוע שד ומאוד אמין יש לי אותו כבר כחמש שנים
מאיזה איזור אתה? אשמח לעזור
את הטיסן קניתי ממשהו מאוד מנוסה שאני מעדיף לא להגיד את שמו למען הסדר הטוב
הטיסן נבנה על ידי גדי פרי ...
המנוע נראה חדששש...קומפרסיה מצויינת....לא פירקנו תקרבורטור לבדוק...
המנוע לא עבר כוון..
אני מתל אביב.
052-3200015
לי אישית אין נסיון בלכוון מנוע 2 פעימות בנזין ....לכן אני מעדיף לקבל כמה שיותר חוות דעת ...ולא נוגע סתאם בסיכות H ו L ...
תאמת שלא היה מזיק לי לקנות מנוע 20cc להתעסק איתו קצת ...
052-3200015
לי אישית אין נסיון בלכוון מנוע 2 פעימות בנזין ....לכן אני מעדיף לקבל כמה שיותר חוות דעת ...ולא נוגע סתאם בסיכות H ו L ...
תאמת שלא היה מזיק לי לקנות מנוע 20cc להתעסק איתו קצת ...
052-3200015
אם שללנו קרבורטור ושאר חסמים , הייתי מהמר על צינורות דלק קצרים מידי.
יש הרבה קישורים על צורת חווט של צינורות דלק , המקובלת שראיתי היא סוג של פרסה מעל מיכל הדלק (גם צנור האוויר) .
ככה ישר עשיתי אצלי עוד שהכל דנדש.
אמר לי את זה עוד בנאדם ...קשה לי להאמין שזה ימנע מהמנוע לגמגם בטורים נמוכים
בטורים גבוהים הוא עובד עגול ויפה ...
רק ממצערת חצי ומתה הוא עושה מה בא לו
052-3200015
1- פרק המיכל וודא שלמות ותקינות צנרת דלק. וודא נשם ובטל פתח תדלוק עם שסתומי קפיץ\מחבר מהיר. אם לא
מתוחזקים כהלכה הם מקור ליניקת אוויר וצרות.
2-וודא שימוש בדלק נקי עם כ-3% שמן סינטטי
3- כוון סיכות כך: L-1 1/2 ו-H- 1 3/4 ( נמוכה אחד וחצי וגבוהה אחד ושלושה רבעים)
4-וודא שבאזור לוע כניסת האוויר אין חסימות ו\או שהאוויר "עוטף" הקרבורטור ללא הפרעות.
אני מהמרכז. צור קשר בפרטי ואעזור במידת הצורך.
בברכת נחיתות טובות,
אבי סירוטה
למה בדיוק עוזר הסיפון ,עוד לא הבנתי.אישית לא מכיר כאלה שעשו סיפון וגם אצלי ואצל חברים שלי אין ולא ניתקלתי בבעיות מהסוג הזה.
חיים גיל תעשה תרגיל
קודם שמטר צינור לא יעלה פה בארץ 35 שקל ..אחרי זה נעשה סיפון ...
052-3200015
בשונה מניטרו , למיכל אין דיחוס, והזרימה נשענת בעיקר ע"י עבודת הדיאפרגמה , סוג של משאבה , אבל לא בכוח של כזו
אוויר כנגד ניכנס מצינור העודפים. ישנם מצבי טיסה גילגול למשל או צלילה , צינור השאיבה ישאב אוויר לפרקי זמן קצרים מאוד, לכן עדיף שיהיו עודפים בצינור עד גמר הדרמה
אגב זה נכון יותר אפילו לצינור העודפים. ההסבר לא אקדמי כל כך.. אבל ככה זה
לגבי 35 שקל למטר... לאבד 100 200 שקל על ניסיונות למצוא אורכים מתאימים של צנרת עדיפים מנחיתת חרום של ענק כזה או אחר.. מה שעושה לך את זה...
משהו לא ברור לי בהסבר שלך. אתה אומר שאם הצינורית בין המיכל והמנוע קצרה, במצבים מסויימים של טיסה יישאב אויר לצינור ויהווה חסימה להמשך פעולתו הרציפה של המנוע.
אם אותה צינורית הדלק ארוכה, וייווצר אותו מצב של כניסת אויר לצינורית, מאין הוא אמור להשתחרר, אם לא דרך הקרבורטור, כמו במקרה של צינורית קצרה?
כנראה לא ירדת לסוף דעתי.
שאלתי היתה: הרי אותה כמות אויר נכנסת לצינורית, בשני המקרים. אז למה במצב אחד (צינורית קצרה) המנוע יקרטע ואילו במצב שני (צינורית ארוכה) המנוע לא יקרטע. הרי האויר שבצינורית חייב להשתחרר מתי שהוא, וזה יהיה לתוך הקרבורטור.
כן זה נכון ...זה לא משאיר לנו הרבה ברירות.....
למרות שהרבה אומרים לי לעשות סיפון אני עדיין לא מצליח להבין באמת למה ישש גמגומים שמתחילים לשחק
הרי..אם נכנסת בועת אויר לקרבורטור מפאת תמרונים כמו צלילות,אז מזה משנה מתי היא תגיע ...עכשיו או עוד דקה ....הגמגום יבוא...
הייתי מאוד מעוניין לקבל הסבר איך הקרבוקטור הזה בנוי ..מאודדדדץץץאם אפשר שילווה בציורים
052-3200015
המישקולת זזה בדרך כלל באותו הכוח שמופעל על הדלק כך שאני לא רואה סיבה לנכון להאריך את הצינור.אפילו זה נישמע פחות טוב מכיוון שיותר קשה לישאוב דלק דרך צינורית ארוכה שכן המפל לחץ על הצינור גבוה יותר.
חברים אני באמת לא ממש יודע ב100% מה היעילות של צינור ארוך יותר.בכל מיקרה בשבת הבאה נתפס גבוה וניתן צלילות ארוכות תוך כדי סיבסוב דקה ליפני סיום הטיסה כלומר דקה לפני שהתיימר מסיים את הספירה של
ונראה.למען האמת כבר עשיתי את מלא פעמים אפילו שעברה יותר מ2 דקות אחרי סיום הטיימר והכול היה בסדר.ברוב המיקרים אני מטיס תמיד בין 7 ל8 דקות ונוחת עם יותר מרבע מיכל.המיכל הוא 550 CC ומנוע 50 סמק.
לא מוצא עניין ביותר מ7 דקות טיסה .מעייף ולא מביא אותי לשום התקדמות.עדיף לינחות לתדלק ולעלות כמו חדש.
חיים גיל תעשה תרגיל
052-3200015
הי אופיר אני שוב מזמין אותך לצפון בכיף נגדיש לך שבת עד שנסדר את התקלה
תודה על ההזמנה גדי ...אבל זה קצת כבד עלי להעמיס תטיסן ולצאת לטיולון
052-3200015
מה זה - נגדיש
סיפון פותר לא מעט בעיות שיש למנוע בגלגולים צלילות ובכלל ג'י מאוד גבוה כיאה לטיסן אקסטרים.
ישנו סיפון לדלק וסיפון לנשם, הסיפון של הדלק נותן עוד מרווח נשימה ודלק במערכת כאשר המשקולת לא טבולה בדלק במיכל בגלל מצבי טיסה שונים.
הסיפון של האוויר מונע במצבים שונים מהדלק לסתום את הנשם ובכך להפריע לפעולת המשאבה של הקרבורטור, שמין הסתם קורים ברוב המקרים כאשר הטיסן הפוך.
לגבי אוויר במערכת, אין בכלל בעיה עם זה מאחר והקרבורטור של מנוע בנזין יודע להתמודד עם זה ובכלל, מבטל זאת במהלך של הדלק למזרקים.
מנועי בנזין מאוד מדויקים בכיוון הסיכות שלהם, וכלל לא כתוב, ידוע כי ברגע שאנו מתחילים לשחק יותר מידי עם הסיכות ישנה בעיה במנוע או במערכת.
סיכות לא אמורות לפתור בעיות כאלה מין הסתם, הם לכיוון העדין של המנוע במהלך המצערת.
מנועי בנזין לא תמיד יהיה להם שלב ביניים טוב וחד, מאחר והקרבורטור לפעמים לא מאפשר זאת, רוב הקרבורטורים בשוק הם גנריים של חברת וולברו ולכן, החברות בונות מנוע, ולאחר מכן מלבישות עליו את הקרבורטור עם שינויים עדינים. ישנו גם קשר בין הריד וולווים לכל העניין אבל לא נכנס לזה כי זה כבר יותר מידי.
ישנם המון מיתוסים עם מנועי בנזין, ולפעמים מדמים אותם למנועי נטרו, הדבר היחיד שמקשר אותם ששניהם מנועי בעירה פנימית.
צירפתי שרטוט של הקרבורטור שהוא נקרא גם קרבורטור משאבה.
![]()
הסיפון משמש כמיכל ציפה כמו במסוקי ניטרו. הוא שומר על מלאי דלק זמין ללא אוויר בכל מצב טיסה.
אופיר, ההזמנה שלי בתוקף.
אבי
בברכת נחיתות טובות,
אבי סירוטה