שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 65

נושא: בניית זאגי גרזן FPV

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    חיפה
    הודעות
    246
    תודה!
    2
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: בניית זאגי גרזן FPV

    אני אולי צעיר אבל זקן ברוחי... אם אני לא צריך שרטוט מדוייק 1:1 לטובת הבנייה עצמה, אני מעדיף בכלל נייר, עפרון ,סרגל עקומות ותדמית מחיקה (מישהו עוד זוכר בכלל מה זה?)

    הכל נכון, אלא שלדעתי חישוב שכזה יהיה קצת אוברקיל, ועוד לא דיברנו בכלל על כך שזה לא טריוויאלי למי שאין כלים מתאימים (לא לשכוח שהכנף משוכה).

    דרך אחרת לתקוף את הבעיה היא להסתכל על המימדים, ואז להשוות לטיסנים אחרים. השחקנים פה הם, כאמור, המומנט האוירודינמי ומומנט המנוע. המומנט האוירודינמי הכולל הוא מסדר גודל של
    שטח הטיסן כפול זרוע הזנב. לדעתי אפשר פשוט לקחת את היחס בין המומנט האוירודינמי למומנט המנוע מדאון אופייני כלשהו, ולדאוג שיחס זה יישמר גם בכנף המעופפת.

    חישוב לדוגמא: נניח שאנחנו מסתכלים על דאון חשמלי טיפוסי. שטח הכנף -נניח 0.3 מ"ר. זרוע זנב סדר גודל של מטר. לעומת זאת, שטח הכנף המעופפת הוא נניח 0.15 מ"ר וזרוע הזנב היא בסדר גודל של 0.2 מטר. המסקנה היא שהיחס בין המומנטים האוירודינמיים הוא - 10 (כאן אני מניח שמהירות הטיסה באותו סדר גודל). ולכן עלינו להקטין את מומנט המנוע אף הוא בפקטור של 10 ע"י בחירה נכונה של גיאומטריית ההתקנה.

    אגב, אם אתה מתכוון להפטר מהווינגלטים ולשים מייצב מרכזי, תצטרך להגדיל את המייצב מאוד. שזה בסדר גמור, רק חשוב לא לשים מייצב קטן מדי.

    שתי הקרונות שלי...

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: בניית זאגי גרזן FPV

    ציטוט נכתב במקור על ידי b1yossi צפיה בהודעה
    לא כל כך הבנתי מה עשית ?
    יצרת "קיר תומך" מרכזי בצורה כאילו אוירודינאמית ?
    ולמה אתה לא עובד בסוליד ?
    לפי מה שאני רואה עשית את זה בשני מימדים, אז אין יתרון לאוטוקאד - יכולת לעשות את זה בתוכנות שני מימדים כגון visio או actrix.
    בקיצור מה שאני בא לאמר זה שתפסיק ליילל שאתה מסכן ואף אחד לא עוזר לך, תפסיק לבזבז זמן על שטויות ואתה תיענש על זה שלא טיפלת בשידרוג האתר...
    במקום להתקין את המנוע מקביל לכנף אני מתקין אותו על פרפויל שורש בין 2 הפרופילים כאשר הוא עומד. ככה הוא יותר גבוה וזה חוסך משקל

    ציטוט נכתב במקור על ידי ZvikaF צפיה בהודעה
    מעיין,נראה שלא סיימת את שלב הלימוד כי השרטוטים לא מובנים (היה מנוע ?)

    לגבי חישובי מומנט צריך למצוא את שינוי המומנט של הפרופיל וממנו לחשב את הזרוע של המנוע שתבטל לך את השינויים במומנט עקב המהירות... להלן הדרך:

    1 - חפש את נתוני הפרופיל :מקדם העילוי מקדם הגרר ומקדם המומנט (Cm אלפא)
    2 - קבע את מהירות השיוט שלך ומצא את זוית ההתקפה שלה (אלפא) (נתון:עילוי = משקל).
    3 - מצא את מהירות הטיסה המקסימלית עם מנוע (גרר = דחף) (הכל מתייחס לישרה ואופקית)
    4 - מצא את זוית ההתקפה לטיסה בשלב 3 ואת מקדם המומנט שלו וממנו את המומנט הנגדי הנדרש.

    5 - חשב מדחף המנוע את אורך הזרוע הנדרשת כדי לבטל את המומנט הנ"ל.

    קח בחשבון שגיאות,הזנחות,טעויות...
    איציק הבין. כנראה שגם צריך לדעת לקרוא שרטוטים לא רק לדעת לחרטט אהה לשרטט.
    ציטוט נכתב במקור על ידי קורן בן אשר צפיה בהודעה
    אני אולי צעיר אבל זקן ברוחי... אם אני לא צריך שרטוט מדוייק 1:1 לטובת הבנייה עצמה, אני מעדיף בכלל נייר, עפרון ,סרגל עקומות ותדמית מחיקה (מישהו עוד זוכר בכלל מה זה?)

    הכל נכון, אלא שלדעתי חישוב שכזה יהיה קצת אוברקיל, ועוד לא דיברנו בכלל על כך שזה לא טריוויאלי למי שאין כלים מתאימים (לא לשכוח שהכנף משוכה).

    דרך אחרת לתקוף את הבעיה היא להסתכל על המימדים, ואז להשוות לטיסנים אחרים. השחקנים פה הם, כאמור, המומנט האוירודינמי ומומנט המנוע. המומנט האוירודינמי הכולל הוא מסדר גודל של
    שטח הטיסן כפול זרוע הזנב. לדעתי אפשר פשוט לקחת את היחס בין המומנט האוירודינמי למומנט המנוע מדאון אופייני כלשהו, ולדאוג שיחס זה יישמר גם בכנף המעופפת.

    חישוב לדוגמא: נניח שאנחנו מסתכלים על דאון חשמלי טיפוסי. שטח הכנף -נניח 0.3 מ"ר. זרוע זנב סדר גודל של מטר. לעומת זאת, שטח הכנף המעופפת הוא נניח 0.15 מ"ר וזרוע הזנב היא בסדר גודל של 0.2 מטר. המסקנה היא שהיחס בין המומנטים האוירודינמיים הוא - 10 (כאן אני מניח שמהירות הטיסה באותו סדר גודל). ולכן עלינו להקטין את מומנט המנוע אף הוא בפקטור של 10 ע"י בחירה נכונה של גיאומטריית ההתקנה.

    אגב, אם אתה מתכוון להפטר מהווינגלטים ולשים מייצב מרכזי, תצטרך להגדיל את המייצב מאוד. שזה בסדר גמור, רק חשוב לא לשים מייצב קטן מדי.

    שתי הקרונות שלי...
    יהיו מייצבים. התרומה של התושבת בתור מייצב זניחה.
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •