שיטה זו היא הנפוצה כיום היות והיא זולה ופשוטה ליצור ומתאימה לרוב הרכבים והמנועים הקיימים בשוק.
בשיטה זו מתחבר המנוע לתושבת ע"י ברגים בין תושבת המנוע לחורים בעלי הברגה בצד ממנו יצוא ציר המנוע.
כיוון המרחק בין הפיניון לספור מבוצע ע"י הזזת ראשי הברגים בחורים אליפסיים.
חלק מהחברות המייצרות תושבות מנוע לקחו את התושבת צעד אחד נוסף: התקנת מסילה למנוע ע"ג תושבת
המנוע. בשיטה זו כיוון המרחק בין הפיניון לספור מתבצע בקלות ובעדינות יחסית
2. תושבת מנוע ע"ב מיקום המנוע ניטרו
רוב מנועי הניטרו מתחברים לשלדת הרכב ע"י 4 ברגים.
שיטה נוספת לחיבור המנוע החשמלי לרכב היא התבססות על 4 חורים אלו...עקב היות המנוע החשמלי עגול יש צורך
במתאם אשר יחבר את המנוע לחורים
מספר חברות בחרו לעבוד בשיטה זו [נובאק טאקנו ועוד]
אחד היתרונות שבשיטה זה סיוע בקירור המנוע הנתון בבית אלומיניום רחב ומסיבי.
ב. בית/בתי סוללות
אחד הדברים החשובים ברכב חשמלי הוא שמירה על סוללות הליפו מפני מכות או חבלות חיצוניות לשם כך יש לקבען היטב ברכב.
כיום ניתן לקנות בתי סוללות במגוון גדלים ושיטות
השיטה הנפוצה כוללת קופסת פלסטיק הפתוחה באחת מדופנותיה אליה נכנסת הסוללה
את ההידוק מבצעים ע"י 2-3 סקוטשים.
בית סוללות נוסף הוא בעל מכסה קשיח כמו בערכת ההסבה של נובאק או קאסטל קריאיישנס
בבית סוללות זה נקבע גובה הסוללה ע"י ברגים והמכסה ננעל ע"י קליפסים [כמו של החופה]
סוגיה נוספת בנושא בתי הסוללות היא האם לשים 2 או אחד?
אין פה עניין של נכון או לא נכון אלא עניין של יתרונות וחסרונות ובעיקר מקום ברכב.
יתרונות 2 סוללות
מרכז כובד נמוך ומאוזן= יציבות של הרכב.
אם הולכת סוללה אחת לא צריך לזרוק את יתר התאים
חסרונות 2 סוללות:
התנגדות חשמלית גבוה יותר= ירידה בביצועים
מצריך סדר בטעינה [עבודה בזוגות מסודרים]
זמן טעינה כפול [או מצריך מטען כפול]
היום רוב המסיעים של רכבי 1/8 מסיעים עם בית סוללה אחד של 4-6 תאים
2 סוללות נפוצות יותר במאנסטריםRTR כדוגמת סאבג' פלוקס,אי ריבו בראשלס ואי מאקס בראשלס
עוד חשוב לציין כי לכל חברה יש את השיטה שלה למיקום סוללות ברכביה.
ג. הזזת סרוו ההיגוי
לכל חברה של רכבים יש צרכים משלה בקשר להזזת הסרוו
לפעמים לא צריך ולהזיז את סרוו ההיגוי ולפעמים כן...
כאן חשוב במיוחד למצוא ערכת הסבה שמתאימה לרכב שלך
בכל מקרה בהסבת רכב לחשמל אין צורך בסרוו המצערת כך שצריך להסיר את התושבת שלו מהרכב כדי לפנית מקום לשאר הרכיבים
בכל ערכת הסבה [כמעט] יש תושבת לסרוו בודד.
![]()