
נכתב במקור על ידי
bartovmoti
נוסחאת העילוי:
L=0.5ro*V^2*S*CL
0.5 = נגד עין הרע (מספר קבוע)
ro = צפיפות האויר (תלוייה בטמ"פ ובגובה, בגבהים שאנו מטיסים אפשר לומר שהיא קבועה)
V^2=המהירות בריבוע
S=שטח הכנף (קבוע)
CL=לכל פרופיל CL משלו שתלוי בצורת הפרופיל ובזוית ההתקפה
בגלל שרכיב המהירות אינו לינארי (נמצא בנוסחא בריבוע), כל שינוי במהירות תגרור תגובה לא לינארית בעילוי
בגלל זה, שינויים במהירות אינם מומלצים לא משנה אם אתה בנורמל או באידל ובטח שלא רצוי להוסיף לזה גם שינויים בפיצ' ..
על אחת כמה וכמה, כשבאים לנחיתה או המראה הדבר האחרון שאתם רוצים זה צניחה או קפיצה בעילוי דבר הנגרם משנויי המהירות בגרף המצערת בנורמל שמלווים בירידה בפיצ' בו זמנית
מהרגע שהמסוק מנתק מהקרקע המצב האידאלי הוא שמהירות תישאר קבועה, והשינוי היחיד בנוסחא יבוא משינוי בזוית ההתקפה.
המלצה שלי, סביב נק' 0 מעלות פיצ' שימו גרף מצערת מתון ככל האפשר עד שטוח לגמרי (כמו עם גוברנור)
כלומר אם 0 מעלות אצלכם זה נקודה 3 בגרף
אז גרף מצערת אופייני יכול להראות כך
1 - 0%
2 - 65%
3 - 70%
4 - 75%
5 - 100%
שזה אומר, סביב נק' 3 ששם יש לנו 0 מעלות בלהבים, יש לנו מהירות כמעט קבועה של הרוטור גם בנחיתה וגם בהמראה, זה מבטיח שהמסוק לא יקפוץ בהמראה או יפול כמו אבן בנחיתה