מה שUMBO ניסה להסביר לך בדרכו שלו, זה שאם אתה לא מטיס 3D כבד ומחפש לעמוד בריחוף 2 ס"מ מהאף (דוגמה מוקצנת כמובן
), או מטיס F3A מדוייק, או מסוקים, כנראה שלא תשתמש בתכונות המיוחדות של הסרוואים הדיגיטלים. למעט זימזום מעצבן וצריכה מוגברת לחשמל שיכולה גם להוות סכנה (במקרים מאוד חריגים של כמות גדולה של סרוואים ובו זמנית) שתגיע למקסימום של ה-BEC, אין ממש צורך נראה לעיין בדיגיטלים.
אני מחזק את ההמלצה של אדי ל929.
מאמר שמצאתי ברשת:
סרוו דיגיטאלי/ סרוו סטנדרטי
חשוב לציין כי החלק הפעיל בסרוו דיגיטאלי הוא זהה לזה הקיים בסרוו סטנדרטי,
לשניהם תקע סטנדרטי שיכול לשמש בכל מקלט סטנדרטי. ההבדל היחידי הוא שבב אלקטרוני אשר מגביר את תדירות הפולסים השולטים במנוע.
לצורך המחשת ההבדלים בין הסרוואים ניקח כדוגמה את רצוננו להזיז את סרוו ההיגוי מעט. הפעולה הנדרשת היא הזזת גלגל ההגה מילימטרים בודדים,
סרוו רגיל יקבל סדרה של 50 פולסים קצרים במתח מלא.
בפועל המנוע בקושי מצליח להגיב לפולסים אלו ומה שאנחנו שומעים זה את אותו זמזום מעצבן עם רעידות קלילות של הסרוו.
טווח התנועה של ההדק/הגה אשר אינו משפיע על תנועת הסרוו נקרא "טווח מת" [dead band].
כאשר מסיעים רכב ליד הבית אין חשיבות לטווח המת של הסרוו
אולם כאשר מדובר ברכב תחרותי המתחרה במסלול צריך הנהג כל ביט של תנועת היגוי או מצערת. יותר מידי טווח מת עלול להוביל להפסד בתחרות.
סרוו דיגיטלי ימיר את אותם פולסים מין המקלט לסדרה של 300 פולסים בשנייה במתח חלקי [זאת ביחס ל 50 פעם בשנייה במתח מלא בסרוו רגיל]
עקב ריבוי הפולסים [פי 6 יותר פולסים] ,המתח שלהם ותדירות הופעתם הגבוה יכול הסרוו להגיב לתנועת הגה קטנה יותר וכן לקבל פקודות ברזולוציה טובה יותר.
תכונה נוספת המתאפשרת עקב ריבוי הפולסים היא כוח רב יותר של הסרוו אשר מגיב במהירות לכל תנועת הגה/הדק.
ניתן לדמות את שני הסרוו הדיגיטאלי למצלמה מהירה המצלמת 300 תמונות בשנייה בעוד הסרוו הרגיל הינו מצלמה "רגילה" המצלמת 50 תמונות בשנייה [לצורך הדימוי].
יתכן כי המצלמה הרגילה תפסיד חלק מהאירועים אשר קרו בין תמונה אחת לשנייה בעוד המצלמה המהירה תפסה עוד 5 תמונות באותו פרק זמן
לסיכום: סרוו דיגיטלי מגיב בצורה מדויקת יותר ומהירה יותר לתנועת ההגה או ההדק מסרוו רגיל.
http://www.fxp.co.il/showthread.php?t=9210223