שמות משתמשים לתיוג

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 39

נושא: אלבטרוס L-59 90mm EDF

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל אלבטרוס L-59 90mm EDF

    ברשותי הטיסן הידוע בכינויו אלברטוס או L-59 בלעז.
    קישור לטיסן שנמכר ב HK אבל הוא תוצרת CNP
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...00mm_ARF_.html

    יש לי בעיה ואני צריך את עזרתכם כדי לעלות את הטיסן הכי יקר שלי לאוויר.

    הטיסן שלי מצוייד בסטאפ הבא :
    מנוע
    http://www.nitroplanes.com/96m812-3674-1700kv.html
    מניפה
    http://edfhobbies.com/index.php?rout...&product_id=83
    בקר 120 CC ICE 2 HV
    BEC PRO CC על סוללת 1300 2 תאים נפרדת
    2 סוללות 4 תאים זיפי קומפקט 4500mah 35C שיחד מהוות סוללת 8S 4500mah (מחוברות בטור). הכל קונקטורים EC5 וחוטים 10AWG
    סרוואים מטל גיר HK על כל הטיסן (כולל מדפים, הגה גובה כפול, מאזנות, הגה כיוון והיגוי גלגל קדמי ב PULL-PULL)
    גלגלים מתקפלים של RC LANDER מ HK.

    אני רוצה לעשות טסט שנדחה כמה וכמה פעמים כבר, אבל יש לי בעיה.
    זה התחיל בזרם פול של 129A וחוסר כוח מוחלט (ביטלתי את ההמראה ברגע האחרון כשראיתי שהוא לא רץ מספיק מהר). במבט מדוקדק מסתבר שהתעלות פיבר שמשמשות ככונסי אוויר מתקפלות מהשאיבה ונסגרות אחת אל השנייה וחוסמות ב 70 אחוז את פתח כניסת האוויר.
    סידרתי את זה עם טסה סיבים והצמדה טובה מאוד ועכשיו הפיבר לא מתקפל ויש 119A בפול מנוע.
    הטיסן שוקל 4200 גרם (כולל 100 גרם משקל איזון CG באף) והדחף שמדדתי עם משקל דיגיטלי הוא רק 1700 גרם. לא מדתתי דחף לפני התיקון של הכונסים.

    האם דחף כזה מספיק בכלל להמריא ? אני יודע שב EDFים כשה להגיע לכוח של 1:1 אבל פחות מחצי נשמע לי לא מספיק בעליל.

    המנוע והבקר נבחרו ע"י בחור שעשה שיעורי בית, לכן מוזר לי שאין כוח. (הסוללות טריות וכמעט חדשות מהשקית, ורואים שלא נופל איזה תא או משהו כזה). מדדתי 3600 וואט לפני התיקון. מאמין שגם אחרי יש לפחות 3000W.

    מה דעתכם ?
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	20130330_180718.jpg‏ 
Views:	162 
Size:	443.7 קילובייט 
ID:	87242   Click image for larger version. 

Name:	20130330_180645.jpg‏ 
Views:	127 
Size:	553.0 קילובייט 
ID:	87243  
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    965
    תודה!
    18
    הודה 54 פעמים ב 50 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    בכללי לא נשמע לי הגיוני שמניפה ומנוע 8 תאים מוציא רק 1.7 קילן דחף... תנסה למדוד בעוד דרך

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    1,083
    תודה!
    127
    הודה 162 פעמים ב 117 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    שרון, המניפה מתאימה להספק כל כך גבוה?
    בדקת דחף ב 50% הספק / ב 60A למשל לראות אם ישנה בעית ליניאריות מסויימת?
    היש מצב שמניפה/להבים שלא בנוייה להספקים / RPM שכאלה פשוט לא יעילה?

    סתם זורק רעיונות - לא ממש מבין במניפות.
    Airplanes don't mind if you like to look at other airplanes

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,418
    תודה!
    13
    הודה 34 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    המניפה היא WAMO 90 MM המנוע הוא TACON 1700 הסטאפ הוא סטאפ ידוע ומומלץ ל 8 תאים
    עדי בן בסט הטיס בסאטאפ דומה את ה MB שלו
    רק עם מניפה פחות טובה ומאוזנת
    משהו לא הגיוני במדידות שלך 3600 ואט 1700 קג ??

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,418
    תודה!
    13
    הודה 34 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    זה סרטון של הההוק ששוקל אותו דבר ובאותם מידות אותו סטאפ רק ב 6 תאים

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    290
    תודה!
    28
    הודה 52 פעמים ב 31 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    1.תעשה את אותה בדיקה עם הטבעת של המניפה,
    לדעתי משהו בצינור יניקה לא תקין ,תוודה שהמניפה נמצאת בתוך הצינור ואטומה לגמרי.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    965
    תודה!
    18
    הודה 54 פעמים ב 50 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    גל ללא ספק שהסטאפ מתאים, אבל שוב, תוצאות המדידה האלה מוזרות.

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    1,083
    תודה!
    127
    הודה 162 פעמים ב 117 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    סטאפ של 6 תאים לא בהכרח "חלש" יותר מ 8 תאים.
    יש מצב שיש לצבור מהירות על מנת לתמוך בתנאים לדחף מצופה כשעובדים ב 8 תאים. לא כך?
    ולא ראיתי בשום פרסום שהמניפה הנ"ל מתאימה להספקים שכאלה.

    אשמח ללינק.
    Airplanes don't mind if you like to look at other airplanes

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    965
    תודה!
    18
    הודה 54 פעמים ב 50 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    אובסרבר האיר את עיניי, בדקתי את נתוני היצרן של המניפה והיא אמורה לעבוד עד 1200 watt..
    אז כנראה שצריך להחליף מניפה בהספקים שכאלו.

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    ציטוט נכתב במקור על ידי Himel צפיה בהודעה
    אובסרבר האיר את עיניי, בדקתי את נתוני היצרן של המניפה והיא אמורה לעבוד עד 1200 watt..
    אז כנראה שצריך להחליף מניפה בהספקים שכאלו.
    אומרים 1200 אבל בפועל היא יכולה להגיע להרבה יותר.
    אני אבדוק דחף ב 50 אחוז מנוע ואוודה את מדידותיי שוב.
    אבדוק גם את כל מסלול הפליטה.
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    965
    תודה!
    18
    הודה 54 פעמים ב 50 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    תוודא אם משלב כלשהו בגרף המצערת הדחף לא ממשיך להתגבר, או שהוא עולה בצורה מיזערית מאד..

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    תבוא אליי נסדר לך תעניינים. בדקת תיזמון בקר וכיול מצערת? ,בדקת שהמניפה לא הפוכה כולל הבית שלה?(תתפלא שזה קורה). בדקת דחף כמו שצריך אחרי שהורדה את המישקל של הטיסן? ניסית להחזיק ב90 מע ולתת גז ולראות עם הוא לפחות קצת מחזיק? , אולי הכונסים קטנים מידי וצריך שינוי מיבני? לפי דעתי יש לך בעיה במניפה ורצוי שתתחיל ליבדוק שם כולל הצלעות שעל הגוף של המינפה עם הם מצויות כנגד כיוון הסיבוב של המניפה.
    עם אותו הסט אפ של אדי על הMB הוא נתן אחד לאחד ואם סוללה לא משהו ומניפה של פריי ווינג.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  13. המשתמשים 2 הודו ל haimgil על הודעתו:

    gal (31-03-2013),פרח (31-03-2013)

  14. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    ראשית תודה לכל העוזרים, נחמד שיש גב טכני מהחברים.

    עכשיו לעיניינו, עשיתי בדיקות דחף מקיפות והמסכנה שלי היא שהבעיה היא לא במבניות של הטיסן (צינור פליטה וכונסים שלא מתכופפים תחת עומס) אלא במנוע.
    עשיתי בדיקה מול הלוגר של ICE2 CC והתוצאות הן שהמנוע מושך 3300W אבל מסובב רק 14500 סל"ד במקום 57000 תאורטי ו 35000 לפי כלל 70% אחוז של אדי-בן בסט (סימן רשום).

    הפיצ' של הלהבים הקבועות (כנפונים שהם חלק ממבנה המניפה ואינם מסתובבים) הוא הפוך לפיצ' של הלהבים המסתובבות ברוטור וזה הגיוני לדעתי. בדקתי מול EDF אחר שיש לי וגם שם זה ככה.
    גם הכיוון של הרוטור הוא נכון.

    דחף סטטי מול משקל דיגיטלי 1600-1700 גרם במקום לפחות 3000 שהייתי אמור לראות.

    נגיד שאני מוציא את המנוע מהמערכת - איך אני בודק אותו שהוא מסתובב מספיק מהר תחת עומס ? עם פרופ ? איזה פרופ ל 1700KV ו 8 תאים ?

    עכשיו מחכה לאישורכם ומחפש מנוע איכותי יותר (טייפון או לאופרד).

    מצ"ב תוצאות הלוגינג.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	L-59 problem high values.jpg‏ 
Views:	89 
Size:	166.0 קילובייט 
ID:	87329  
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  15. #14
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    אולי קריאת ה RPM לא נכונה כי בסקאלה בגרף רשום 14POLE אבל המנוע הוא 4POLE ?

    אם אכן המנוע דורש החלפה זה יהיה בטייפון 700-68 1680KV. מאיזה אתר הכי כדאי להזמין מנסיונכם ?

    http://shop.turbofanelectrics.com/pr...&categoryId=33
    http://www.highendrc.com/index_eprod...roducts_id=205
    http://www.ejf.com/index.php?main_pa...roducts_id=885

    הראשון מציע משלוח חינם, השני 7 דולר והשלישי 20 דולר. מישהו הזמין פעם מהראשון (TurboFanElectrics) ?
    נערך לאחרונה על ידי sharonx; 31-03-2013 בשעה 20:08:50.
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  16. #15
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,418
    תודה!
    13
    הודה 34 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    שרון במידה והמנוע לא תקין דבר איתי

  17. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    גל אל תדאג, אני יודע איפה אתה גר ויש לי חברים מאשדוד ונתניה (-:

    עכשיו צחוק בצד, אתה מת !
    עכשיו באמת צחוק בצד, לא חששתי לרגע.

    בכל מקרה, טעיתי בנוגע ל RPM, אחרי שינוי ה KV ל 1700 וה POLE COUNT ל 4 ב LOGGER קיבלתי 49700 סל"ד שזה יותר נורמלי. אז איך אין כוח ????

    אופציה קצת יותר זולה למנוע חדש :
    http://www.helipal.com/leopard-lbp36...ess-motor.html

    לחבר ב RCG יש כמה רעיונות :
    http://www.rcgroups.com/forums/showp...&postcount=410
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	L-59 problem high values correct pole and kv.jpg‏ 
Views:	76 
Size:	34.5 קילובייט 
ID:	87333  
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  18. #17
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,418
    תודה!
    13
    הודה 34 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    לדעתי לפני הכול תמדוד שוב עם משקל מכויל הדבר היחידי שלא מדוד חשמלית אצלך זה הדחף

  19. #18
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,418
    תודה!
    13
    הודה 34 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    אה והחברים שלך ... תספר להם שאני ביליתי את כל ילדותי בגבעת שמואל ....

  20. #19
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    3,637
    תודה!
    1
    הודה 207 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    שרון, צר לי לאכזב אותך אבל המנוע שהצעת הוא בדיוק המנוע שיש לך, שאגב מנוע נהדר (בהתחשב ששלך פגום).
    אז החבר מ-RCG הציע מנוע מצוין אבל זה מה שמותקן לך, המנוע הזה בא בגרסה של טקון, לאופרד ו-RCLANDER, כולם אותו יצרן ואותו דגם.
    יש גם את המנוע הזה:
    http://www.helipal.com/leopard-lbp42...ess-motor.html

    קצת יותר חזק, אבל שוקל יותר ויש לך "בעיית" משקל.

    אני מציע בכול זאת את הטייפון, גם מבחינת משקל וגם הוא פשוט רוצח. מה לעשות שהוא יותר יקר..
    דבר נוסף, אם המערכת שלך בסופו של דבר תעבוד כמו שהיא אמורה לעבוד אז המנוע שלך בהחלט מספיק ויותר מכך.

    אני ממש לא מבין איך..אם הגעת לכמעט 50000סל"ד ואין לך דחף היסטרי

  21. #20
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    965
    תודה!
    18
    הודה 54 פעמים ב 50 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    לדעתי הלהבים של המניפה הפוכים(מסתובבים לכיוון הנכון אך עם הפיצ׳ הפוך)... ואז הם מייצרים פחות דחף.. זה הרעיון האחרון שיש לי עקב כל הממצאים כאן..

  22. #21
    תאריך הצטרפות
    Apr 2010
    הודעות
    1,246
    תודה!
    3
    הודה 34 פעמים ב 32 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    1700 קילו ...נשמע כאילו התקנת את המניפה הפוך,קשה לי לחשוב על עוד משהו

    ושרון 8 תאים זה קצת יותר מדי ימנוע הזה ..KV גבוה מידי
    052-3200015

  23. #22
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    כתוב בSPEC שלו שהוא ל 8 תאים, וגם 8 תאים הולך הרבה עם מניפות ו 1700KV לפי מה שראיתי אצל אנשים ובאתרי מכירה עם המלצות לסטאפים.

    בדקתי ממש טוב את המשקל הדיגיטלי מול משקלים אחרים והוא תקין לחלוטין. ה RPM מדוד בלוגר, לא בטכומטר אבל אני סומך על ICE CC.
    זה נשמע הגיוני 47 אלף סל"ד כשתאורתית צריך להיות 30 וולט כפול 1700KV שזה בערך 57000RPM. לא קצת מוגזם ?

    בדקתי טוב טוב את המניפה מקרוב, היא בכיוון הנכון.


    תעלומה אחושילינג...
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  24. #23
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    1,083
    תודה!
    127
    הודה 162 פעמים ב 117 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    בדקת עם 6S ?
    זה שונה מלהוריד מצערת עם 8S כי כך נופל הספק רב על הבקר ועל ה FETים.
    תנסה עם 6S כשהבקר בפול (FETים פתוחים לרווחה) ודווח.
    תזמון הבקר תואם את המנוע?

    כולנו סקרנים אחושילינג.
    Airplanes don't mind if you like to look at other airplanes

  25. #24
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    אני אבדוק עם 6S אבל לא נראה לי. זה סטאפ מוכח ל 8S.

    לגבי מנוע חדש אם אצטרך, אדי- דיברתי עם ויליאם מTurboFanElectrics והוא אמר שהטייפון לא יילך עם המניפה שלי כי הוא 39mm אז אמר לקחת את המניפה הזו וגם נתן 10 דולר הנחה עליה
    http://shop.turbofanelectrics.com/pr...&categoryId=-1

    האם היא תתאים (נראה לי שכן) ? האם היא נחשבת טובה ?
    וכמה עולה מניפת מתכת איכותית ?

    ואם כבר מדברים - מה היתרון של מניפות 10-12 להבים מעבר לרעש השונה ?
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  26. #25
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    3,637
    תודה!
    1
    הודה 207 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: אלבטרוס L-59 90mm EDF

    זו מניפה מצוינת, יקרה..
    אני לא מאמין שמניפת מתכת (אלומיניום) איכותית יותר מזו שבקישור וגם מהוומוטק שלך, זו דעתי, אלו מניפות מאוד איכותיות ומחוזקות מאוד.
    לגבי מניפות מרובות להבים.. אז הן נותנות סאונד מדהים, דחף סטטי מצוין, אבל מייצרות יותר התנגדות ולכן קצת מגבילות את המהירות זרימה,
    בנוסף צריכת הזרם גבוהה יותר וכמובן מצריכות מנוע עם KV נמוך ממניפות עם פחות להבים, בקיצור קונספט שונה, לא מגדיר מה יותר טוב, שאלה אישית..
    יש יתרונות ויש חסרונות..

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. תל אביב והסביבה מנוע 90MM EDF
    על ידי bop999 בפורום רדיו, אלקטרוניקה וציוד נלווה
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 12-12-2013, 21:01:05
  2. [מדליק] שיקום f18 90mm והסבה ל10 תאים
    על ידי ציקליד בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 24-01-2013, 17:23:27
  3. תל אביב והסביבה 90mm EDF JET F16
    על ידי bop999 בפורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 21-11-2012, 16:52:09
  4. השרון mb 339 + wome 90mm
    על ידי gal בפורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 30-07-2011, 21:04:18
  5. [שאלה] f18 edf 90mm
    על ידי ציקליד בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 30-03-2011, 19:56:14

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •