שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 10

נושא: רוצה להתקדם, מה כדאי ?

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Apr 2013
    הודעות
    13
    תודה!
    2
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל רוצה להתקדם, מה כדאי ?

    אהלן חבר'ה שמי נדב,
    בחודש - חודשיים האחרונים נכנסתי אל התחום ואני מטיס ביקסלר חשמלי מזה זמן מה.
    אני מאוד מאוד מאוד מאוד נהנה בכל פעם שאני מטיס אך חושב להתקדם הלאה :

    טיסני הדלק מאוד מאוד מושכים אותי אבל משום מה הרבה מטיסים ממליצים לא להתקרב (גם כאלו שמבינים בתחום)
    נראה לי מכור מלכתחילה להתייעץ על כך בפורום טיסני דלק אבל כאן יש את הגרעין שנמשך לתחום ויכול לתת עצה או שתיים
    עצות, טיעונים, לבטים ומשוכות שקיבלתם ועברתם בעברכם יהיו כפז עבורי!
    תודה רבה, נדב

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    3,637
    תודה!
    1
    הודה 207 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: רוצה להתקדם, מה כדאי ?

    אני מטיס גם חשמלי וגם דלק, ואני ממליץ דלק לא פחות מחשמלי, זה כיף בלתי נגמר ואין שום סיבה לא להיכנס לזה..
    עכשיו לענייננו..אם אתה מטיס ביקסלר חודש חודשיים, אז זה טיסן ברמת טרום טריינר, כלומר הטיסן דלק הראשון שלך חייב להיות טריינר ותצטרך מדריך ללמוד איתו,
    זה ממש לא דומה לדאון מוקצף, מדובר בטיסן במשקל של כ-2-2.5ק"ג עם גלגלים, אבל אחרי זה השמיים הם הם הגבול.
    תמצא מדריך שאתה סומך עליו שיעזור לך להתארגן על ציוד טוב ותתחיל ללמוד, בהצלחה

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Nov 2009
    מיקום
    t̺̠̝̪͇̘̳͎̘̲͇̲̦̪̤̱&#
    הודעות
    1,413
    תודה!
    17
    הודה 111 פעמים ב 86 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: רוצה להתקדם, מה כדאי ?

    קנה טריינר, זה זול. תלמד קצת על מנועים, נחיתות והמראות, ותראה מה הלאה.
    אתה יכול למצוא טריינר משומש בגרושים כאן בלוחות, אנשים נפטרים מכל ציוד הניטרו שלהם.

    שים לב שזה לא בנזין, אלא ניטרו. בנזין זה משהו אחר לגמרי והעלויות אחרות. ההרגלים שתרכוש עם הטריינר ישרתו אותך הלאה.
    ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็(ಠ益ಠส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    פתח תקווה
    הודעות
    222
    תודה!
    14
    הודה 29 פעמים ב 15 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: רוצה להתקדם, מה כדאי ?

    אין לי המלצה למה דווקא כדאי לקנות טיסן דלק, כי היום החשמליים כמעט וסגרו את הפער מול טיסני הדלק בטיסנים בגודל "סביר" (מה שלא היה כשאני התחלתי, לכן הרקע שלי). אני אתן לך כמה נקודות למחשבה:

    1. אם אתה אוהב סקייל אז רק מנוע ניטרו, במיוחד 4 פעימות, ייתן לך רעש אמיתי.
    2. היתרון במנוע חשמלי זה פשטות ההפעלה. לכן בטיסנים קטנים יש יתרון די ברור לחשמלי (מי שהתחיל עם מנוע Cox לבננה יסכים איתי). ככל שעולים בגודל היתרון עובר לדלק בעיקר מבחינת העלות- עמרם לשד חישב פעם כמה עולה דקת טיסה של טיסן F3A עם מנוע ניטרו ומנוע חשמלי, והדלק יצא זול יותר. בטיסנים ממש גדולים עם מנוע בנזין כבר בכלל אין מה לדבר. מכיוון שאתה מתחיל זה כנראה לא שייך אליך עכשיו, אבל כמחשבה לעתיד.
    3. בטיסן חשמלי אתה קונה את כל הדלק שלך (=הסוללות) מראש. אם אתה רוצה לצאת לשטח אתה חייב כמה סטים של סוללות, ואתה צריך לחכות שיטענו. בדלק אתה ממלא ועולה, ממלא ועולה.
    4. טיסן חשמלי באותו גודל של טיסן דלק ישקול פחות ויהיה עדין יותר כי הוא לא צריך לעמוד בויברציות של מנוע הדלק. לכן טיסן דלק "יסבול" יותר תיקונים, ויהיה יציב יותר ברוח (כשמשווים טיסנים באותו גודל)
    5. בטיסן חשמלי עוצמת הסוללה הולכת ויורדת במהלך הטיסה. כתוצאה מכך גם עוצמת המנוע. בטיסן דלק העוצמה נשארת. לכן מראש טיסן חשמלי יצויד בפרופ בעל קוטר גדול יותר, מה שבטיסנים מסוימים יהיה בעיה בגלל המרחק מהקרקע.
    6. לא צריך לטעון לילה מראש לפני כל יום הטסה סט של סוללות- רק של המשדר (ואתה שם LiFe ובכלל לא צריך לטעון כל פעם) ושל המקלט.
    7. בטיסן חשמלי צריך הרבה פעמים לשחק עם גודל הפרופ, קיבולת הסוללה, והמנוע, כדי להגיע לקומבינציה המתאימה שתיתן מספיק כח אבל גם מספיק זמן טיסה. בדלק זה בד"כ יותר פשוט כי אין את פרמטר הסוללה והמנועים בגודל מסוים נותנים בערך את אותו הספק (חוץ מיוצאי דופן שפחות רלוונטיים).

    אבל,
    דלק מלכלך, מרעיש, צריך לנקות את הטיסן בסוף היום, יש קאטים (למרות שגם בחשמלי יכול להיות), ומסוכן יותר.

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jan 2011
    הודעות
    1,296
    תודה!
    37
    הודה 155 פעמים ב 130 הודעות
    כניסות לבלוג
    2
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: רוצה להתקדם, מה כדאי ?

    4 פעימות זה לא רק ל"רעש אמיתי".. יש עניין של כוח מומנט גדול יותר ממנועי שתי פעימות וזה למרות הסלד הנמוך יותר
    בתרגום חופשי , שימוש בפרופלורים גדולים יותר בלי להיכנס לפרטים למה זה יותר טוב.. וזה יותר טוב!!!!, ולטעמי עבודת המצערת הרבה יותר כיפית ומורגשת מסלד נמוך לגבוהה

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    355
    תודה!
    2
    הודה 16 פעמים ב 16 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: רוצה להתקדם, מה כדאי ?

    גם לטעמי דלק עדיף בהתחלה; רוכשים הרבה יותר ידע וניסיון שמשמש בהמשך הדרך. אבל קח בחשבון עלויות. מכיוון שכבר יש לך טיסן חשמלי אתה לא צריך להשקיע בכל הציוד מחדש. וזה יתרון גדל כי בדלק תצטרך הרבה ציוד נלווה וזה מאוד יקר. בנוסף בימי הקיץ החמים לדלק קשה יותר. מנגד גם חשמלי לא יהיה זול. אתה צריך הרבה סוללות יחסית(לפחות להתחלה) כדי ללמוד וכדי שלא תשרוף זמן עם המדריך על הקרקע. ובנוסף הן מתקלקלות.
    כמו שאתה מבין זה לא שחור ולבן אבל אני גם היום מעדיף יותר טיסני ניטרו מחשמליים.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    355
    תודה!
    2
    הודה 16 פעמים ב 16 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: רוצה להתקדם, מה כדאי ?

    גם לטעמי דלק עדיף בהתחלה; רוכשים הרבה יותר ידע וניסיון שמשמש בהמשך הדרך. אבל קח בחשבון עלויות. מכיוון שכבר יש לך טיסן חשמלי אתה לא צריך להשקיע בכל הציוד מחדש. וזה יתרון גדל כי בדלק תצטרך הרבה ציוד נלווה וזה מאוד יקר. בנוסף בימי הקיץ החמים לדלק קשה יותר. מנגד גם חשמלי לא יהיה זול. אתה צריך הרבה סוללות יחסית(לפחות להתחלה) כדי ללמוד וכדי שלא תשרוף זמן עם המדריך על הקרקע. ובנוסף הן מתקלקלות.
    כמו שאתה מבין זה לא שחור ולבן אבל אני גם היום מעדיף יותר טיסני ניטרו מחשמליים.

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Apr 2010
    מיקום
    חולון
    הודעות
    1,656
    תודה!
    3
    הודה 46 פעמים ב 36 הודעות
    כניסות לבלוג
    12
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: רוצה להתקדם, מה כדאי ?

    אני התחלתי להטיס טיסני דלק נייטרו ובנזין לפני כחודשיים וזאת לאחר כ4 שנים עם חשמליים.

    אצטט כאן משהו שhelidraco רשם למישהו אמנם זה היה בהתיחסות למסוקים אבל זה אותו הדבר :

    ציטוט נכתב במקור על ידי HeliDraco צפיה בהודעה

    אם אתה רוצה השוואה עקרונית - אז בגדול:

    ניטרו
    למה כן:
    1. אפשר להטיס ברצף. אין טעינה בשטח, אין החלפת סוללות. מתדלק, מניע, ממריא, נוחת, מתדלק, מניע... וחוזר חלילה עד שגומרים את הדלק שהבאת. המשמעות - ביום טיסות אפשר להכניס הרבה מאד טיסות.
    2. רעש, עשן וריח יש אנשים שזה עושה להם את זה.
    3. המסוק מרגיש חזק יותר במשך הטיסה, בגלל הפחת במשקל. בחשמלי זה הפוך, בגלל הפחת במתח סוללה.
    4. זמן טיסה. עם השיפור בטכנולוגיית סוללות הפער מצטמצם, אבל הניטרו עדיין טסים יותר זמן.


    למה לא:
    1. יותר התעסקות. את המסוק צריך לנקות בסוף יום טיסות (מנוע 2 פעימות זורק יותר דלק ושמן ממה שהוא שורף ). הפלג נשרף פעם בכמה זמן וצריך להחליף אותו. פעם בכמה זמן (הרבה) צריך להחליף מיסבים במנוע, מסנני דלק וכו'. ועוד לא דיברנו על כיוון מנוע ראשוני והרצה.
    2. עם מנוע ניטרו צריך לדעת לעבוד. כשזה עובד - זה עובד מעולה (ראה "למה כן" ). אבל כשזה לא - אתה מוצא את עצמך מתרוצץ בשטח, מנסה להבין מה קרה: "הצפתי?", "הלך הפלאג?", "הכיוון לא נכון?". במנוע חשמלי זה הרבה יותר קל - או שהוא עובד, או שלא.
    3. רעש עשן וריח יש אנשים שזה לא עושה להם את זה. חוץ מזה, לא בכל מקום אפשר להטיס ניטרו בגלל הסיבות האלה (לא כולם מסכימים להקריב את הדשא שלהם לעשן הניטרו ואת השמיעה שלהם לרעש של הרבה מכסחות דשא בשבת בבוקר ).
    4. ציוד במסוק וציוד היקפי. מסוק ניטרו צריך - סטרטר, ספק לסטרטר, מיכלי דלק...


    חשמלי

    למה כן
    1. "סטרילי" ושקט. אין שמנים ודלקים, אין עשן ואין רעש.
    2. מנוע חשמלי עובד כל פעם שיש לו מתח. את כיווני הבקר עושים מול מחשב/שלט. אין (כמעט) התעסקות ואין (כמעט) תחזוקה שוטפת.


    למה לא
    1. כדי לשמור על רצף טיסות צריך די הרבה סוללות ו/או מטען שטח מהיר (מה שבגדלים של ה-600 הופך לעסק די יקר). מאד מבאס (מנסיון) לשרוף זמן בשטח עד שהסוללה התורנית תתמלא. אגב, לא בטוח שריבוי סוללות פותר את הבעיה לגמרי, שכן טעינת כל הסוללות האלה שורפת כבר זמן בבית (ואני מניח שלכולם יש עבודה, בית, משפחה וכו' ).
    2. עד לא מזמן החלפת סוללות במסוק הייתה עסק די מורכב. להוריד את החופה, להוציא סוללה, להכניס סוללה, לבדוק מרכז כובד, לסגור את החופה. היום יש מסוקים שבהם שיפרו את הנושא הזה (פיוז'ן 50 הוא דוגמא טובה), אבל לא בטוח לגבי הטירקס. יותר קל לחבר משאבת דלק
    3. זמן טיסה.


    לדעתי זהו. החלטה בנושא הזה תלויה מאד בטעם אישי - רק ניסיתי לפרט את הצדדים. מכאן אפשר רק ללכת לשטח ולראות אם אתה מתחבר לרעש או לשקט
    מקווה שעזרתי
    דבר חשוב נוסף בחשמלי שלא הודגש הוא שאתה יכול להטיס בכל שדה פתוח...

    תוספת קטנה שלי, למרות שהעולם החשמלי התקדם המון בשנים האחרונות ויש מבחר גדול של כלים להזמין קח בחשבון שיש מבחר הרבה יותר גדול בטיסני דלק וכמעט כל דגם קיים בקטן, גדול וענק בטווחים שנעים בין מוטת כנף של מטר ל3 מטר.

    יש לי למעלה מ25 כלים מוקצפים שמישים שטסים ואני מדלל עכשיו 75% מהם.

    חשמלי לדעתי טוב ומעולה כל עוד אתה עובד עם סטאפ של סוללות 3-4 תאים מעבר לזה זה לא כלכלי ולא ניתן להנות מטיסה סבירה בכוח אחיד לאורך זמן.

    בהתחשב בעובדה שלפני שנה הייתי אנטי דלק עקב הלכלוך ואנטי בלזה עקב העדינות של הכלים לפני שנה אני יכול לומר שוב אין מה להשוות, נפתח בפניי עולם חדש... ואני עוד הייתי מסתלבט על חברים שהיו מוציאים סמרטוטים ומתחילים לנקות את המטוס שלהם חצי שעה מכל השמן והפיח שהיה מצטבר על הטיסן שלהם...

    הסיבה שנוצר אצלי שינוי בחשיבה הוא בעקבות זה שבדלק אתה מקבל כח אחיד לאורך זמן למשל ניתן להטיס 10-12 דקות בפול גז, בחשמלי הסוללה רוצה להתעלף אחרי דקה או שתיים שאתה בפול ואז אתה מוריד מצערת וטס רגוע...

    המלצתי אליך היא להמשיך קצת בחשמלי עד שתלמד להטיס, טריינר תקנה גם חשמלי תתרגל נחיתות והמראות עם גלגלים, תתרגל סיבובים נכונים ושטוחים ללא הפלת כנף טיסות נגד ועם הרוח, תתרגל קצת תקלות מדומות ונחיתות חירום - טיסנים מוקצפים הרבה יותר סלחנים וקלים לתיקון, דבק מזרז ו2 דקות אתה באויר ואחרי זה תעבור לניטרו.

    לסיכום תזכור דבר אחד למרות שאתה לא תבין אותי עכשיו. הטסה של טיסן דלק משביעה אותך באופן שונה לחלוטין מטיסן חשמלי זה כמו להשוות ארוחה דלת קלוריות שאתה יוצא ממנה רעב לסטייק אנטריקוט 500 גרם עם 2 תוספות...

    או כמו שחבר אמר לי פעם ההבדל בהרגשה ובהתרגשות בין הטסת טיסנים חשמליים לדלק הוא כמו ההבדל בין לשכב עם בחורה רגילה לבין לשכב עם דוגמנית על... (השווה להטסת ג'איינטים של 2.4 מטר)
    נערך לאחרונה על ידי alexk; 01-05-2013 בשעה 08:22:38.

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Apr 2010
    מיקום
    חולון
    הודעות
    1,656
    תודה!
    3
    הודה 46 פעמים ב 36 הודעות
    כניסות לבלוג
    12
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: רוצה להתקדם, מה כדאי ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי noam_h צפיה בהודעה

    עמרם לשד חישב פעם כמה עולה דקת טיסה של טיסן F3A עם מנוע ניטרו ומנוע חשמלי, והדלק יצא זול יותר. בטיסנים ממש גדולים עם מנוע בנזין כבר בכלל אין מה לדבר. מכיוון שאתה מתחיל זה כנראה לא שייך אליך עכשיו, אבל כמחשבה לעתיד.
    אשמח לקבל קישור לאשכול שעושה את ההשוואה הנ"ל...

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    פתח תקווה
    הודעות
    222
    תודה!
    14
    הודה 29 פעמים ב 15 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: רוצה להתקדם, מה כדאי ?

    לא מצאתי קישור (זה היה בפורום של תפוז שנסגר כבר), אבל אתה יכול לשאול אותו ישירות. שם המשתמש שלו פה הוא "עמרם".

נושאים דומים

  1. [שאלה] האם כדאי?
    על ידי Barvze בפורום פורום מכוניות
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 04-06-2011, 19:29:00
  2. ציוד זול לFPV באיבי כדאי או לא כדאי?
    על ידי rapghsi בפורום פורום FPV וצילום אווירי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 16-07-2010, 17:27:57
  3. [שאלה] האם כדאי?
    על ידי trex_lover בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 10-01-2010, 13:54:43
  4. רוצה להתחיל בתחום איך כדאי לי להתחיל?
    על ידי bar199950 בפורום רדיו, אלקטרוניקה וציוד נלווה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 20-11-2009, 20:47:50
  5. כדאי???
    על ידי wind556 בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 16-11-2008, 20:11:45

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •