שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 10

נושא: רוצה להתקדם, מה כדאי ?

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    פתח תקווה
    הודעות
    222
    תודה!
    14
    הודה 29 פעמים ב 15 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: רוצה להתקדם, מה כדאי ?

    אין לי המלצה למה דווקא כדאי לקנות טיסן דלק, כי היום החשמליים כמעט וסגרו את הפער מול טיסני הדלק בטיסנים בגודל "סביר" (מה שלא היה כשאני התחלתי, לכן הרקע שלי). אני אתן לך כמה נקודות למחשבה:

    1. אם אתה אוהב סקייל אז רק מנוע ניטרו, במיוחד 4 פעימות, ייתן לך רעש אמיתי.
    2. היתרון במנוע חשמלי זה פשטות ההפעלה. לכן בטיסנים קטנים יש יתרון די ברור לחשמלי (מי שהתחיל עם מנוע Cox לבננה יסכים איתי). ככל שעולים בגודל היתרון עובר לדלק בעיקר מבחינת העלות- עמרם לשד חישב פעם כמה עולה דקת טיסה של טיסן F3A עם מנוע ניטרו ומנוע חשמלי, והדלק יצא זול יותר. בטיסנים ממש גדולים עם מנוע בנזין כבר בכלל אין מה לדבר. מכיוון שאתה מתחיל זה כנראה לא שייך אליך עכשיו, אבל כמחשבה לעתיד.
    3. בטיסן חשמלי אתה קונה את כל הדלק שלך (=הסוללות) מראש. אם אתה רוצה לצאת לשטח אתה חייב כמה סטים של סוללות, ואתה צריך לחכות שיטענו. בדלק אתה ממלא ועולה, ממלא ועולה.
    4. טיסן חשמלי באותו גודל של טיסן דלק ישקול פחות ויהיה עדין יותר כי הוא לא צריך לעמוד בויברציות של מנוע הדלק. לכן טיסן דלק "יסבול" יותר תיקונים, ויהיה יציב יותר ברוח (כשמשווים טיסנים באותו גודל)
    5. בטיסן חשמלי עוצמת הסוללה הולכת ויורדת במהלך הטיסה. כתוצאה מכך גם עוצמת המנוע. בטיסן דלק העוצמה נשארת. לכן מראש טיסן חשמלי יצויד בפרופ בעל קוטר גדול יותר, מה שבטיסנים מסוימים יהיה בעיה בגלל המרחק מהקרקע.
    6. לא צריך לטעון לילה מראש לפני כל יום הטסה סט של סוללות- רק של המשדר (ואתה שם LiFe ובכלל לא צריך לטעון כל פעם) ושל המקלט.
    7. בטיסן חשמלי צריך הרבה פעמים לשחק עם גודל הפרופ, קיבולת הסוללה, והמנוע, כדי להגיע לקומבינציה המתאימה שתיתן מספיק כח אבל גם מספיק זמן טיסה. בדלק זה בד"כ יותר פשוט כי אין את פרמטר הסוללה והמנועים בגודל מסוים נותנים בערך את אותו הספק (חוץ מיוצאי דופן שפחות רלוונטיים).

    אבל,
    דלק מלכלך, מרעיש, צריך לנקות את הטיסן בסוף היום, יש קאטים (למרות שגם בחשמלי יכול להיות), ומסוכן יותר.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Apr 2010
    מיקום
    חולון
    הודעות
    1,656
    תודה!
    3
    הודה 46 פעמים ב 36 הודעות
    כניסות לבלוג
    12
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: רוצה להתקדם, מה כדאי ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי noam_h צפיה בהודעה

    עמרם לשד חישב פעם כמה עולה דקת טיסה של טיסן F3A עם מנוע ניטרו ומנוע חשמלי, והדלק יצא זול יותר. בטיסנים ממש גדולים עם מנוע בנזין כבר בכלל אין מה לדבר. מכיוון שאתה מתחיל זה כנראה לא שייך אליך עכשיו, אבל כמחשבה לעתיד.
    אשמח לקבל קישור לאשכול שעושה את ההשוואה הנ"ל...

נושאים דומים

  1. [שאלה] האם כדאי?
    על ידי Barvze בפורום פורום מכוניות
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 04-06-2011, 19:29:00
  2. ציוד זול לFPV באיבי כדאי או לא כדאי?
    על ידי rapghsi בפורום פורום FPV וצילום אווירי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 16-07-2010, 17:27:57
  3. [שאלה] האם כדאי?
    על ידי trex_lover בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 10-01-2010, 13:54:43
  4. רוצה להתחיל בתחום איך כדאי לי להתחיל?
    על ידי bar199950 בפורום רדיו, אלקטרוניקה וציוד נלווה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 20-11-2009, 20:47:50
  5. כדאי???
    על ידי wind556 בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 16-11-2008, 20:11:45

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •