מה בדיוק לא מובן?
אם זרם של 1 אמפר גורם לעלית מתח של 0.2V אזי ההתנגדות הפנימית הינה 0.2 אוהם לתא..
אם תנסה למשוך זרם של 20 אמפר מתא כזה מפל המתח על התא יהיה 4V כלומר המתח שתראה יהיה 0.2V ...
סוללות ננו טק חדשות של 25C ..
אצלי הפרשי המתח הם 0.16 שאני מזרים 10 אמפר בטעינה, ב 1 אמפר ההפרש הוא 0.02..
Gil Friman
-------------------------------
T-rex 600esp FBL
רחפן f450 fpv
MS Composite Swift II
Mountain Models EVA Sport
Hitec Aurora 9
נתחיל בהבהרה שאין אחריות וכל הנאמר המשך הינו הדרך שבה אני בודק את איכות הסוללות שלי ומחליט מתי אני זורק אותם לפח.
יש למוטי סירטונים איכותיים שבהם הוא מסביר לעומק לגבי התנגדות פנימית של סוללות ומה המשמעות שלה, מומלץ לעבור את הסרטונים שלו הם מכילים הרבה ידע.
http://www.efly.co.il/forums/entry.p...זים-במקום-אחד!
למוטי יש מטען יקר שיכול למדוד התנגדות פנימית של הסוללות, אבל כל מטען אפילו סיני ב 17 דולר יכול לעשות זאת.
בוודאי שמתם לב שאתם מתחילים להטעין סוללה אזי המתח שהמטען מראה הוא לא המתח שהסוללה ירדה אחרי ההטסה.
עכשיו אני מדבר על תא בודד ללא קשר האם מדובר בסוללות 3 תאים או 6 תאים.
נניח סיימנו הטסה ומתח התא הוא 3.7.
חיברנו להטענה – בזרם של 2 אמפר. ומייד המתח הינו 3.75 .. כלומר הטעינה בזמן אפס העלתה את המתח ב 0.05V .
זה לא אומר שהצלחנו לטעון את הסוללה.. אלא זה אומר שיש התנגדות פנימית לתא וזרם של 2 אמפר מעלה את המתח ב 0.05V
אזי המתח חלקי הזרם יתן לי את ההתנגדות - מכאן נובע שההתנגדות הפנימית הינה 0.025.
למה אני מציע לבדוק בזרם של 0.1 ואז בזרם של 1.1 ... זה נועד לבצע את 2 המדידות באותו ציוד.
אם אני בודק את הסוללות בעזרת מודד סוללות פשוט ואז במטען בזרם של 2 אמפר .. יכול להיות לי אי דיוק במדידה שנובע מהשוני בשני מכשירי המדידה.
ולכן אני רגיל לחבר את הסוללה – להטעין בזרם של 0.1 ... ולראות את המתח של התאים בעזרת המטען
ואז להעלות את הזרם (סוללות טובות אני לפעמים בודק אפילו בזרם של 10 אמפר – מקבלים את אותה תוצאה) ל-1.1 אמפר או 2.1
ואז מייד להסתכל על המתח של התאים.
בקלות רואים את הפרשי המתח שנובעים רק מזרם הטעינה, עם קצת מיומנות הבדיקה לוקחת מספר שניות..
יש סוללות שאפילו טעינה ב 1 אמפר העלתה את המתח ב 0.2 לתא.. סוללה כזאת על טיסן בזרם גבוה המתח יפול מתחת ל 3 וולט לתא אפילו עם הסוללה מלאה לחלוטין.
אם ההתנגדות הפנימית הינה 0.1 אוהם – אזי בסוללה מלאה לחלוטין (מתח תא של 4.2) זרם של 12 אמפר יגרום לנפילת מתח של 1.2 וולט.
כלומר נקבל 3V לתא.ואז הבקר יכנס למוד של הפחתת הספק למנוע.
מניסיוני – סוללות שעברו פריקה עמוקה (מתחת ל3V ) ההתנגדות של התא עולה פלאים, סוללות שהיו על סטאפים רוצחים .. (EDF או סתם על גבול הC של הסוללה)
ויורדות חמות מאוד מהטסה גם הם מאבדות מהר את ההתנגדות הנמוכה שהייתה להם..
ועכשיו לתרגיל:
סוללה עם התנגדות פנימית של 0.05:
נבחן את התנהגותה בטיסן שצורך 5 אמפר קבוע וטיסן שדורש 15 אמפר קבוע.
ב 5 אמפר – נפילת המתח תהיה 0.25 מתוך 4.2 לתא 6% מהאנרגיה הולכת לחימום הסוללה .
ב 15 אמפר – נפילות המתח תהיה 0.75 מתוך 4.2 לתא 18% מהאנרגיה הוכלת לחימום הסוללה.
זאת הסיבה שצריך לשאוף לסוללות עם התנגדות פנימית נמוכה, ואם כבר יש לכם כמה סוללות וכמה טיסנים
אז עדיף את הסוללות הטובות לשים על הטיסנים הדורשים יותר..
סוללה עם התנגדות של 0.05 על טיסן שצורך 15 אמפר... תגמר מהר מאוד... בגלל ש15% האנרגיה מחמם אותה במקום להגיע לטיסן
נערך לאחרונה על ידי אננס; 20-05-2013 בשעה 19:21:18.