שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 12 מתוך 12

נושא: בטריות מאבדות כוח

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    פתח תקווה
    הודעות
    222
    תודה!
    14
    הודה 29 פעמים ב 15 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בטריות מאבדות כוח

    ציטוט נכתב במקור על ידי אננס צפיה בהודעה
    אם אין לך כלי מדידה מתאימים, אפשר לבדוק בעזרת המטען:
    פורקים את הסוללות ל 3.7V לתא.
    מפעילים יטעינה ב 0.1 אמפר - רושמים את המתח שהמטען מודד על התאים (בדר"כ לא רחוק מ 3.7)
    עוצרים את הטעינה
    מפעילים טעינה ב 1.1 אמפר
    רושמים את המתח שהמטען מודד על התאים (קצת יותר גבוה מ 3.7 )

    בסוללה תקינה ההפרש בין המתחים יהיה נמוך יותר מ 0.04 ... אם ההפרש בין המתחים גבוה מ 0.2 אפשר לזרוק את הסוללה לפח ..
    אפשר הסבר איך הגעת דווקא למספרים האלו? תודה.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Aug 2011
    הודעות
    2,093
    תודה!
    665
    הודה 442 פעמים ב 327 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בטריות מאבדות כוח

    ציטוט נכתב במקור על ידי noam_h צפיה בהודעה
    אפשר הסבר איך הגעת דווקא למספרים האלו? תודה.
    מה בדיוק לא מובן?

    אם זרם של 1 אמפר גורם לעלית מתח של 0.2V אזי ההתנגדות הפנימית הינה 0.2 אוהם לתא..
    אם תנסה למשוך זרם של 20 אמפר מתא כזה מפל המתח על התא יהיה 4V כלומר המתח שתראה יהיה 0.2V ...

    סוללות ננו טק חדשות של 25C ..
    אצלי הפרשי המתח הם 0.16 שאני מזרים 10 אמפר בטעינה, ב 1 אמפר ההפרש הוא 0.02..

  3. המשתמשים 2 הודו ל אננס על הודעתו:

    bna016 (20-05-2013),noam_h (20-05-2013)

  4. #3
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בטריות מאבדות כוח

    ציטוט נכתב במקור על ידי אננס צפיה בהודעה
    מה בדיוק לא מובן?

    אם זרם של 1 אמפר גורם לעלית מתח של 0.2V אזי ההתנגדות הפנימית הינה 0.2 אוהם לתא..
    אם תנסה למשוך זרם של 20 אמפר מתא כזה מפל המתח על התא יהיה 4V כלומר המתח שתראה יהיה 0.2V ...

    סוללות ננו טק חדשות של 25C ..
    אצלי הפרשי המתח הם 0.16 שאני מזרים 10 אמפר בטעינה, ב 1 אמפר ההפרש הוא 0.02..
    אודי, הסבר שנית בבקשה את עניין מדידת ההתנגדות הפנימית... השיטה הזו חדשה גם לי, וגם אני לא הבנתי בדיוק הפרש בין מה למה למדוד ומה המשמעויות ??
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

  5. #4
    תאריך הצטרפות
    Aug 2011
    הודעות
    2,093
    תודה!
    665
    הודה 442 פעמים ב 327 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בטריות מאבדות כוח

    ציטוט נכתב במקור על ידי Friman צפיה בהודעה
    אודי, הסבר שנית בבקשה את עניין מדידת ההתנגדות הפנימית... השיטה הזו חדשה גם לי, וגם אני לא הבנתי בדיוק הפרש בין מה למה למדוד ומה המשמעויות ??
    נתחיל בהבהרה שאין אחריות וכל הנאמר המשך הינו הדרך שבה אני בודק את איכות הסוללות שלי ומחליט מתי אני זורק אותם לפח.

    יש למוטי סירטונים איכותיים שבהם הוא מסביר לעומק לגבי התנגדות פנימית של סוללות ומה המשמעות שלה, מומלץ לעבור את הסרטונים שלו הם מכילים הרבה ידע.

    http://www.efly.co.il/forums/entry.p...זים-במקום-אחד!


    למוטי יש מטען יקר שיכול למדוד התנגדות פנימית של הסוללות, אבל כל מטען אפילו סיני ב 17 דולר יכול לעשות זאת.
    בוודאי שמתם לב שאתם מתחילים להטעין סוללה אזי המתח שהמטען מראה הוא לא המתח שהסוללה ירדה אחרי ההטסה.

    עכשיו אני מדבר על תא בודד ללא קשר האם מדובר בסוללות 3 תאים או 6 תאים.

    נניח סיימנו הטסה ומתח התא הוא 3.7.
    חיברנו להטענה – בזרם של 2 אמפר. ומייד המתח הינו 3.75 .. כלומר הטעינה בזמן אפס העלתה את המתח ב 0.05V .
    זה לא אומר שהצלחנו לטעון את הסוללה.. אלא זה אומר שיש התנגדות פנימית לתא וזרם של 2 אמפר מעלה את המתח ב 0.05V
    אזי המתח חלקי הזרם יתן לי את ההתנגדות - מכאן נובע שההתנגדות הפנימית הינה 0.025.

    למה אני מציע לבדוק בזרם של 0.1 ואז בזרם של 1.1 ... זה נועד לבצע את 2 המדידות באותו ציוד.
    אם אני בודק את הסוללות בעזרת מודד סוללות פשוט ואז במטען בזרם של 2 אמפר .. יכול להיות לי אי דיוק במדידה שנובע מהשוני בשני מכשירי המדידה.
    ולכן אני רגיל לחבר את הסוללה – להטעין בזרם של 0.1 ... ולראות את המתח של התאים בעזרת המטען
    ואז להעלות את הזרם (סוללות טובות אני לפעמים בודק אפילו בזרם של 10 אמפר – מקבלים את אותה תוצאה) ל-1.1 אמפר או 2.1
    ואז מייד להסתכל על המתח של התאים.
    בקלות רואים את הפרשי המתח שנובעים רק מזרם הטעינה, עם קצת מיומנות הבדיקה לוקחת מספר שניות..

    יש סוללות שאפילו טעינה ב 1 אמפר העלתה את המתח ב 0.2 לתא.. סוללה כזאת על טיסן בזרם גבוה המתח יפול מתחת ל 3 וולט לתא אפילו עם הסוללה מלאה לחלוטין.
    אם ההתנגדות הפנימית הינה 0.1 אוהם – אזי בסוללה מלאה לחלוטין (מתח תא של 4.2) זרם של 12 אמפר יגרום לנפילת מתח של 1.2 וולט.
    כלומר נקבל 3V לתא.ואז הבקר יכנס למוד של הפחתת הספק למנוע.

    מניסיוני – סוללות שעברו פריקה עמוקה (מתחת ל3V ) ההתנגדות של התא עולה פלאים, סוללות שהיו על סטאפים רוצחים .. (EDF או סתם על גבול הC של הסוללה)
    ויורדות חמות מאוד מהטסה גם הם מאבדות מהר את ההתנגדות הנמוכה שהייתה להם..

    ועכשיו לתרגיל:

    סוללה עם התנגדות פנימית של 0.05:
    נבחן את התנהגותה בטיסן שצורך 5 אמפר קבוע וטיסן שדורש 15 אמפר קבוע.
    ב 5 אמפר – נפילת המתח תהיה 0.25 מתוך 4.2 לתא 6% מהאנרגיה הולכת לחימום הסוללה .
    ב 15 אמפר – נפילות המתח תהיה 0.75 מתוך 4.2 לתא 18% מהאנרגיה הוכלת לחימום הסוללה.

    זאת הסיבה שצריך לשאוף לסוללות עם התנגדות פנימית נמוכה, ואם כבר יש לכם כמה סוללות וכמה טיסנים
    אז עדיף את הסוללות הטובות לשים על הטיסנים הדורשים יותר..
    סוללה עם התנגדות של 0.05 על טיסן שצורך 15 אמפר... תגמר מהר מאוד... בגלל ש15% האנרגיה מחמם אותה במקום להגיע לטיסן
    נערך לאחרונה על ידי אננס; 20-05-2013 בשעה 19:21:18.

  6. המשתמשים 6 הודו ל אננס על הודעתו:

    AvSa (21-05-2013),bna016 (20-05-2013),erjerjerj (27-05-2013),Friman (20-05-2013),noam_h (20-05-2013),pomerus (20-05-2013)

נושאים דומים

  1. הטענת בטריות
    על ידי ahifly בפורום פורום רדיו ואלקטרוניקה
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 28-03-2011, 12:06:28
  2. [שאלה] החלפת בטריות למקלט+שלט
    על ידי z999 בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 08-12-2010, 10:11:05
  3. [אוף!] בטריות לסולו פרו
    על ידי oxymetan בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 13-09-2010, 20:45:31
  4. בטריות LiPO
    על ידי zvok בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 13-07-2009, 08:27:45
  5. בטריות לטירקס 250
    על ידי rberkner בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 10-07-2009, 13:13:25

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •