ציטוט נכתב במקור על ידי אננס צפיה בהודעה
בריא למי???
מבחינת תא בודד כל מה שמעניין אותו זה:
  • בטעינה לא לעבור את זרם הטעינה הממולץ
    הטעינה לא לעבור את ה 4.2V לתא
    בפריקה לא לרדת מתחת ל 3V לתא
    בפריקה לא לעבור את זרם הפריקה המומלץ


אם כל התנאים מתקיימית אזי התאים שמחים וישמרו על בריאות לאורך זמן... אז איך זה קשור לאיזון תאים בזמן טעינה ולאובססיה אחרי איזון מושלם בין התאים??

אז ככה.. אם מאיזה שהיא סיבה נדפק לך תא, (בדר"כ התא האמצעי ב 3 תאים הכי חם) והקיבול שלו נמוך ביחס לאחרים
רואים את זה שהסוללה יורדת מהטסה לא מאוזנת, כלומר התא הדפוק יהיה במתח נמוך יותר משאר התאים למרות שכולם התחילו מאותו מתח

נניח הפוך... מסיבה כלשהי בזמן הטעינה היתה תקלה בחיבורים ואחד התאים לא התמלא לגמרי ..נניח 4.20 4.01 4.20 ,
הבעיה היא רק לקראת סוף ההטסה שהתא הדפוק עלול לרדת מתחת ל3V מבלי שהבקר יסגור את המנוע ואז התא יפגע לגמרי..

אין שום בעיה להעלות סוללות להטסה שההפרש בין התאים זניח (אפילו עד 0.03V) , לא יגרם להם נזק רק בגלל שהם לא מאוזנים
הנזק יגרם רק ממשיכת זרם גבוה יותר ממה שמוגדר או מפריקה של התא מתחת ל 3V.
לא הבנתי. בהתחלה אתה אומר שלא חשוב להיות אובססיבי לגבי האיזון בין התאים, אבל אח"כ הבאתי לי דוגמה טובה למה זה כן יכול לגרום נזק- וזה במיוחד נכון בסוללות גדולות.
נניח שקבעתי לבקר לתת לי cut-off לסוללת ה- 8 תאים כשהמתח לכל תא הוא 3.3V, ז"א הבקר יחתוך כשהסוללה תהיה (תחת עומס) מתחת ל- 26.4V. אם התאים לא מאוזנים, יכול להיות מצב ש- 7 תאים יתנו 3.4V לכל תא ואחד יירד מתחת ל- 3V (אבל מעל 2.6V), אבל הבקר עדיין לא יחתוך כי זה יהיה מעל 26.4V