אני לא מבין את הקשר בין זמן טיסה ליכולת שליטה.
לרוב מספיק פעם אחת לפרוק את הסוללה עד הסוף בשביל לפגוע בה.

קשה להגדיר איך לוודא אם סוללה תקינה.
אם יש לך מטען חכם עם יציאת USB אז אתה יכול להקליט טעינה ופריקה ולראות איך זה נראה.
אתה יכול למדוד זמן טיסה עד שהתא הראשון מגיע ל 3.7V (לא תחת מתח אלא כשהסוללה מנותקת מהרחפן) ואז לראות אם זה זמן סביר לסוללה הספציפית.
לא סביר שבסוללה שלא מחוברת לרחפן ומראה 10.9V יש איזון טוב בין התאים. 10.9V בסוללה אומר שבכל תא יש 3.63V. זה קצת מעבר למה שאתה רוצה להגיע אליו (עדיף לעצור כשהתא הראשון מגיע ל 3.7V), אבל עדיין אמור להיות לרחפן כוח במצב הזה.