שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 23 מתוך 23

נושא: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Aug 2013
    הודעות
    28
    תודה!
    0
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    שלום,
    מדובר במנוע חדש שעבר הרצה ולאחר מכן כ-10 טיסות עד כה (סה"כ גלון וחצי).
    המנוע מכוון (עשיר מעט), אין קאטים, מניע בקלות. ההחשה טובה.

    הבעיה היא שלאחר כחצי דקה במצערת מלאה באויר, טמפרטורת המנוע חוצה את ה-100 מעלות צלסיוס (לא ניסיתי יותר מכך מחשש לגרימת נזק למנוע).
    בחצי מצערת בטיסה הטמפ' יציבה סביב ה-80-85 מעלות.
    בסרק על הקרקע כ-75 מעלות.
    חיישן הטמפ' של הטלמטריה ממוקם כראוי, בחלקו האחורי של הצילינדר, בחלקו העליון.
    הסל"ד המקסימלי עם כיוון הסיכות הנוכחי הוא בערך 10,500 (לא צורח).

    מדוע המנוע מתחמם במצערת מלאה?
    הדלק הוא Cool Power 10%.
    הפרופלור המותקן הוא 11X 7.5.

    בבדיקה על הקרקע עם מצערת מלאה (ללא רוח הטיסה) פתחתי בהדרגה סיכה ראשית, עד למצב בו המנוע מגיע עד למקסימום של 95 מעלות במצערת מלאה ואינו מתחמם מעבר, במשך כחצי דקה.
    הבעיה היא שבמצב זה המנוע עשיר יחסית ואינו עובד חלק במצערת מלאה.

    האם סביר לחצות את ה-100 מעלות בטיסה?

    אשמח לקבל את עזרתכם.
    אפי

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    אין שום בעיה גם ב120 מעלות.מוזר שבאוויר הוא מתחמם יותר אמור להיות קר יותר בגלל זרימת האוויר.מוזר.אני לא הייתי ניכנס לזה יותר מידיי זה עובד וזהו.אולי המנוע שלך סגור בתוך כאול ולא מקבל מספיק אוויר גם יכול להיות.אולי גם לא עשית פתח ליציאת אוויר ואז יש לך אוויר עומד ולא מתחלף.תעלה תמונה או משהו.דרך אגב אחלה דלק זה אני משתמש בו בקביעות
    חיים גיל תעשה תרגיל

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    965
    תודה!
    18
    הודה 54 פעמים ב 50 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    מנוע שלא מכוון פיקס, גם לכיוום העשיר מנסיוני לעולם לא יתפקד טוב,דבר שני 100 מעלות זה עוד בסדר , בארצנו חם מאד אפילו, שמעתי שאנשים עוברים לדלק 20 אחוז כדי לקרר את המנוע טוב יותר , טרם ניסיתי.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Aug 2013
    הודעות
    28
    תודה!
    0
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    אבהיר את דבריי : במצב של מצערת מלאה המנוע מטפס עד ל-100 מעלות ואף חוצה אותן, גם על הקרקע וגם באוויר.
    אך באוויר, הדבר לקוח מעט יותר זמן (הרוח תורמת את חלקה לקירור).

    שאלה נוספת:
    בפתיחת מצערת מלאה על הקרקע לאורך זמן (20 שניות למשל), לעיתים המנוע אינו יציב כל כך בסל"ד, עולה ויורד בצורה איטית כזו. עד כדי שינויים של 500 סל"ד עפ"י הדיווח מהחיישן, וגם שומעים זאת.
    האם תקין?

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    זאת תופעה של סיכה סגורה מידי או פתוחה מידיי. נסה לסיגור כמה קליקים או ליפתוח כמה קליקים זה אמור להסתדר.אולי פלאג עייף
    חיים גיל תעשה תרגיל

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    מיקום
    Ramla, Israel
    הודעות
    335
    תודה!
    5
    הודה 12 פעמים ב 11 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    פלאג עייף
    דלק ישן
    חיישן מזייף
    שחיקה מוגברת של הבוכנה מעידה על חום גבוה וחוסר הספק

    תנסה להחליף דלק לאחד עם אחוז גבוה יותר


    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    ציטוט נכתב במקור על ידי mironba צפיה בהודעה
    פלאג עייף
    דלק ישן
    חיישן מזייף
    שחיקה מוגברת של הבוכנה מעידה על חום גבוה וחוסר הספק

    תנסה להחליף דלק לאחד עם אחוז גבוה יותר


    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
    המנוע שלו חדש.וחום גבוה בדרך כלל נובע ממנוע חדש עם קומפריסה חזקה.לפי דעתי כל הסיפור הוא עם הסיכה בלבד.עכשיו שאני חושב על זה גם בועות בצינורית הדלק יכולה לגרום לבעיות מהסוג הזה
    חיים גיל תעשה תרגיל

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Aug 2013
    הודעות
    28
    תודה!
    0
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    הפלאג הוחלף בחדש ומקורי של OS, על אף שמצבו של הקודם נראה תקין.
    הדלק חדש וטרי, הוא באחוז של 10%, האם אין זה מספיק?

    חיים, איזו סיכה עליי לכוון? סיכת הדלק? ולאיזה כיוון.

    תודה

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    סיכת הדלק כמובן .אמרתי או פתיחה או סגירה תצטרך לנסות זאת תופעה שיכולה להיות מחוסר דלק או עודף.זה תלוי ברעש ובכמות השמן שהמנוע פולט טלכן אמליץ לךך כמו שאמרתי ליסגור או לפתוח.אחד מהם יפטור לך את הבעיה.כמובן בקליקים עדינים ולא בחצאי סיבוב וכאלה.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    100 מעלות מעלה אצל רובנו אסוציאציות של גבול עליון, בגלל נקודת רתיחה של המים. אין לזה כלל קשר עם חום המנוע. המנוע יכול להתחמם גם עד 120 מעלות ויותר, ללא כל בעיה.
    לשיפור השימון במנוע בתנאי טמפ. גבוהה במיוחד, אני נוהג להוסיף לדלק 3% שמן קיק. אני משתמש בדלק 10% ניטרו. התוצאות מרשימות.

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    743
    תודה!
    12
    הודה 27 פעמים ב 19 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    מנועי ניטרו לא אמורים לעבור 90 מעלות על הקרקע ברשותי כמויות של של מנועי OS המון שנים כבר:

    1. הרצה לא נכונה תגרום לחום מנוע
    2. שימוש בדלק לא נכון יגרום לחום מנוע
    3. מנוע חנוק בתוך קיאול ללא יציאת אויר יגרום לחום מנוע
    4. קרבורטור מלוכלך אן קצת סתום יגרום לחום מנוע
    5. מיכל מלוכלך ולא מסונן ילכלך את הקרבורטור ויגרום לחום מנוע

    הסיבות עוד רבות פלאג , קומפרסיה , BACKPLATE משוחרר ועוד ....

    מעולם לא בדקתי חום מנוע באויר, הדבר היחיד שאני עושה בכדי לוודא חום תקין הוא:

    מוודא שהטיסן מעשן טיפה בפול מצערת באויר ( על רקע שמים כחולים ניתן לראות זאת בבירור )
    שם לב לירידת ביצועים של המנוע ( אם אין ירידה בסל"ד או בכוח אין התחממות יתר )
    מיד לאחר הנחיתה בודק עם מד חום מעולם לא היגעתי ל- 90 מעלות תמיד עמדתי על 70 -75 לאחר נחיתה.
    ניתן לבדוק גם עם טיפה רוק על ראש מנוע ( אם זה מבעבע אז המנוע חם )

    * יכול מאוד להיות שבאויר החום עולה אבל גם מתקרר מהר היות ובגובה האויר יותר קר.
    אם אני לא טס, אף אחד לא טס....

    H9 P-51 180 Giant
    GP Cosmic Minnow
    T1 Mini Fortune Turbine Jet
    Boomerang Xl Turbine Jet
    Carf Ultra Flash Turbine Jet
    Efxtra Racer Upgraded 6S

    Extreme Flight Extra300 61
    Seagull electric Trainer
    Dji Mavic Pro

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    ציטוט נכתב במקור על ידי e-nigma צפיה בהודעה
    מנועי ניטרו לא אמורים לעבור 90 מעלות על הקרקע
    אני לא מתווכח איתך.
    מאידך, אני לא מסכים עם קביעתך.

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Aug 2013
    הודעות
    28
    תודה!
    0
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    e-nigma תודה על התגובה המפורטת.
    טמפ' המנוע בנחיתה אצלי נעה גם כן סביב 70 מעלות ביום חם, אך למה שבדקתי באמצעות הטלמטריה, המנוע מתקרר במהלך הפיינל ועד לסיום הנחיתה בצורה משמעותית.
    מאחר ואני נמסך על טלמטריה בזמן הטיסה, קל לי לדעת מהי הטמפ' בכל שלב.
    היום, לאחר כיוון המנוע, לא עברתי את ה-85 מעלות במצערת מלאה באויר.

    תודה על עזרתכם.
    אפי

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    465
    תודה!
    18
    הודה 166 פעמים ב 104 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    טמפרטורת ההתלקחות של מטאנול היא 76 מעלות צלזיוס כך שכל טמפרטורה קטנה מזה תגרום למנוע לא לעבוד בצורה טובה בלשון המעטה.
    מנועי מטאנול יכולים לעבור את המאה מעלות הם בנויים ומיועדים לכך.
    טמפרטורת עבודה נכונה של מנועי ניטרו היא בין 104 עד 120 מעלות צלזיוס.
    מעבר לכך תשמעו רעש של ביצים נשברות בתא השריפה עקב דטונציה בתא ולא שריפה מהירה כי גם החום וגם הלחץ יהיו מאוד גבוהים נ

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    3,637
    תודה!
    1
    הודה 207 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    שרשור חשוב וטוב שכתבו בו חברים שיודעים על מה הם מדברים.. אוסיף פרט נוסף שלא הוזכר, פרופ יותר מומלץ ל-OS55 מ-11X7.5 הוא 11X7, הבדל קטן אבל כן משפיע על הטמפרטורה,
    דבר חשוב יותר הוא פרופ מאוזן, מה שהרבה מטיסים עם מנועי ניטרו לא מתייחסים לזה בכובד ראש, לעיטים הפרופים חוטפים מכה מהמסלול ומאבדים איזון,
    לפעמים זה ממש הזוי לראות מטיסים עם פרופים שבעין אתה רואה שהם רחוקים מאיזון, בכול מקרה חשוב לאזן כול פרופ לפני התקנתו,
    אי איזון של פרופ כמובן גורם לתופעות כמו עבודה לא מאוזנת שהיא נשמעת כרצף לא אחיד של המנוע, פגיעה במייסבים (שבסופו של דבר הולכים),
    ויברציות וכמובן עלייה בטמפרטורה שהכול במקביל לירידה בתפוקה של המנוע, ולא לשכוח שאנחנו בתקופה חמה!
    אז דבר פשוט אבל חשוב..
    דלק 5% מצוין וגם איתו לא אמורה להיות בעיית טמפ', שים אומגה (קול פאוור) וסע לשלום, גמר חתימה טובה לכולנו

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Apr 2010
    הודעות
    1,246
    תודה!
    3
    הודה 34 פעמים ב 32 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    וואלה 100 מעלות נשמע בסדר.

    העומס קצת גבוה,לכן אתה מסובב אותו רק ב 10,500

    המנועים האלה אמורים לתת 12000-14000 סיבובים לדקה.

    שם לו 11 על 6
    052-3200015

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    ציטוט נכתב במקור על ידי ofir181 צפיה בהודעה

    המנועים האלה אמורים לתת 12000-14000 סיבובים לדקה.

    תיקון קל:
    המנועים הללו מסוגלים, בתנאים מסויימים (פרופלור קטן, צינור תהודה), להגיע ל-12000 סל"ד ומעלה.
    אין פירושו של דבר שהמנוע צריך תמיד לעבוד בסל"ד הגבוה הזה. 10500 סל"ד זה סביר מאד.
    פרט לכך, לענין הטמפ., חום המנוע עולה רק בפעולה ממושכת במצערת מלאה. במצב שיוט המנוע שומר על 80-85 מעלות. זה מצב נורמלי ובריא.

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Apr 2010
    הודעות
    1,246
    תודה!
    3
    הודה 34 פעמים ב 32 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    ציטוט נכתב במקור על ידי flatspin צפיה בהודעה
    תיקון קל:
    המנועים הללו מסוגלים, בתנאים מסויימים (פרופלור קטן, צינור תהודה), להגיע ל-12000 סל"ד ומעלה.
    אין פירושו של דבר שהמנוע צריך תמיד לעבוד בסל"ד הגבוה הזה. 10500 סל"ד זה סביר מאד.
    פרט לכך, לענין הטמפ., חום המנוע עולה רק בפעולה ממושכת במצערת מלאה. במצב שיוט המנוע שומר על 80-85 מעלות. זה מצב נורמלי ובריא.
    לא צינור תהודה ולא בטיח.עם האגזוז הרגיל ופרופ 11 על 6 הוא עושה 12000
    052-3200015

  19. #19
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    3,249
    מנחת הבית
    שומרת
    תודה!
    2
    הודה 291 פעמים ב 241 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    הוא שאמרתי.
    לפי היצרן הפרופלור המומלץ למנוע OS 55 AX נע בין 12X7-8 ו-13X6-7.
    פרופלור 11X6 קטן עליו, ומכאן הסל"ד הגבוה.

  20. #20
    תאריך הצטרפות
    Apr 2010
    הודעות
    1,246
    תודה!
    3
    הודה 34 פעמים ב 32 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    במפרט גם רשום שהמנוע עושה 17000-16000 סיבובים לדקה
    052-3200015

  21. #21
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    743
    תודה!
    12
    הודה 27 פעמים ב 19 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    אני שוב מדגיש את הנקודה :

    על הקרקע בלבד המנוע לא אמור לעבור 90 מעלות
    באויר הכל יכול לקרות אני לא בודק חום מנוע באויר כי זה מיותר ולעיתים לא אמין באמצעות חיישנים מסוגים שונים
    בכלל למנועי ניטרו כמו שרשמתי קודם כל עוד לאחר הנחיתה המנוע מתחת ל-90 הכל טוב
    מנוע שהגיע לנחיתה ונמדד לו 100 מעלות , זה אומר שבאויר הוא היה לפחות על 150 ( וזה כבר חם מאוד ) . במצב זה כבר תורגש ירידה משמעותית בביצועים ואפילו קאטים.
    אם אני לא טס, אף אחד לא טס....

    H9 P-51 180 Giant
    GP Cosmic Minnow
    T1 Mini Fortune Turbine Jet
    Boomerang Xl Turbine Jet
    Carf Ultra Flash Turbine Jet
    Efxtra Racer Upgraded 6S

    Extreme Flight Extra300 61
    Seagull electric Trainer
    Dji Mavic Pro

  22. #22
    תאריך הצטרפות
    Oct 2009
    הודעות
    3,637
    תודה!
    1
    הודה 207 פעמים ב 169 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    המנוע הזה מגיע ל-12,500סל"ד מקסימום, לדעתי 12X7 הוא פרופ בעל התנגדות מושלמת למנוע הזה, איתו הוא אמור לעבוד בין 11,000-11,500 ולשמור על טמפ' "בריאה".
    ניתן לדחוק אות המנוע ל-12,500 עם פרופ קטן כמו 11X6, זה לא מומלץ לדעתי, המנוע בנוי לעומס מסוים, זה שהוא מגיע לסל"ד יותר גבוה זה לא אומר שזה טוב לו וגם לא תרוויח שום דבר.
    אגב, קשה לי להאמין שהמנוע מגיע ל-150 מעלות בטיסה, בטח לא אם יש עליו זרימת אויר טובה

  23. #23
    תאריך הצטרפות
    Apr 2010
    הודעות
    1,246
    תודה!
    3
    הודה 34 פעמים ב 32 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טמפרטורת עבודה + כיוון מנוע OS 55AX

    ציטוט נכתב במקור על ידי adibenbasat צפיה בהודעה
    המנוע הזה מגיע ל-12,500סל"ד מקסימום, לדעתי 12X7 הוא פרופ בעל התנגדות מושלמת למנוע הזה, איתו הוא אמור לעבוד בין 11,000-11,500 ולשמור על טמפ' "בריאה".
    ניתן לדחוק אות המנוע ל-12,500 עם פרופ קטן כמו 11X6, זה לא מומלץ לדעתי, המנוע בנוי לעומס מסוים, זה שהוא מגיע לסל"ד יותר גבוה זה לא אומר שזה טוב לו וגם לא תרוויח שום דבר.
    אגב, קשה לי להאמין שהמנוע מגיע ל-150 מעלות בטיסה, בטח לא אם יש עליו זרימת אויר טובה
    +1
    052-3200015

נושאים דומים

  1. תל אביב והסביבה בקר טמפרטורת מנוע CSM CARB
    על ידי Drupa בפורום טיסני דלק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 05-09-2012, 13:29:56
  2. תל אביב והסביבה בקר טמפרטורת מנוע CSM CARB
    על ידי Drupa בפורום מכוניות
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 05-09-2012, 13:26:17
  3. השרון מנוע 55AX
    על ידי metzik בפורום טיסני דלק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 20-03-2010, 16:11:56
  4. Trex 600ESP - טמפרטורת עבודה.
    על ידי ori_lavee בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 27-06-2009, 22:51:04
  5. [שאלה] טמפרטורת עבודה מומלצת ל- OS MAx FX 46
    על ידי giluriel בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 03-06-2009, 19:42:37

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •