מטוסים משליכים ומנתקים זיוודים כבר שנים כדי להגדיל טווח/מהירות/תמרון וכו....
בכל אופן הבעיה העיקרית של רחפנים שהם לא יודעים להמיר גובה למהירות וההפך.
לדוגמא טיסן טס במשך זמן T והגיע לטווח X וגובה Z תוך השקעה של E
כדי לחזור חזרה בתנאים מסויימים אפשר להמיר את Z ל X ולחזור בחזרה תוך השקעה של E=0 כלומר סה"כ טיסה ל X וחזרה היא E
בזמן שחפן צריך להשקיע עוד E כדי לחזור את הדרך X כלומר טיסה ל X וחזרה היא פעמיים E
וזה עוד בלי להתחשב בעובדה שקוואד משקיע אנרגיה בתנועה באוויר של 8 כנפיים קטנות ואילו טיסן משקיע אנרגיה בהנעה של שתי כנפיים קטנות ועוד אחת גדולה שנעה הרבה יותר לאט, כידוע יש יחס ריבועי בין מהירות לגרר.