האם חייבים לחבר את החוט האמצעי במנוע לחוט האמצעי בבקר ?
האם חייבים לחבר את החוט האמצעי במנוע לחוט האמצעי בבקר ?
Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm
לדעתי אין חובה כזאת
אבל חכה לתגובות ממומחים גדולים מני לנושא
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
כל החוטים חייבים להיות מחוברים,אין דבר כזה חוט אמצעי - המנוע הוא תלת-פאזי וכל זוג חיבורים הוא פאזה...
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
זה לא משנה איך תחבר כלל פרט לשינוי בכוון הסיבוב אתה לא משנה כלום. תמיד יהיה הפרש של 120 מעלות בין כל שתי פאזות.
זה כמו השאלה: יש לך משולש שווה צלעות , איזו צלע ארוכה יותר?
אהה , כן, עת***** באים להטיס עם הקיטבג![]()
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
ידעתי שזה ככה. מישהו חירטט את התאוריה הזו ב PAM ורציתי לוודא שאין אמת בשטויות האלה...
Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm
תודה יוסי.
שכחתי גם שכחתי. כל מה שאני זוכר זה משהו עם שורש שלוש למעבר בין זרם קווי לזרם פאזה...אה ואת המרצה שכעס עלי כל פעם שהייתי עוצר את המנוע עם היד בעבודה עם מד המומנט.
שחר
אני עם שחר !!! יאללה מכות...
איך חיבור הסלילים במנועים שלנו כוכב או משולש ?
וליוסי, ליתר דיוק במקרה שלנו הבקר מוציא DC מאופנן כך שקשה לקרוא לזה פאזה...או אפס... כי זה פלוס ומינוס..![]()
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
צביקה,
יש מנועים משני הסוגים. למשל מנועי הפעמון שיש לי הם בתצורת משולש.
ד"א למה DC מאופנן? סליל המנוע היה נשרף והסוללה מתקצרת אם היה רכיב DC בזרם (סליל המנוע לא היה מהווה עכבה עבור רכיב ה-DC). כל עוד זורם זרם שווה אך בכיוונים מנוגדים הזרם הוא AC.
זה שצורת המתח היא ריבועית ולא סינוסואידלית רק מורידה נצילות, יוצרת רעש וויברציות ומייצרת עומסים עודפים על רכיבי ההספק - ליצור תנועה דרוש זרם AC.
שחר
זה בעיקר עניין של סמנטיקה או איך אתה מתייחס להגדרות של מתח DC\AC.
ההגדרה הרשמית של מתח AC: "מתח המשנה את גודלו וכיוונו(קוטביות)"
במנועים תלת פאזיים סטנדרטיים המוזנים ממתח רשת החשמל, אין תהיות לגבי סוג המתח היות שברור כי המתח הוא AC תלת פאזי.
במנועים בהם אנו משתמשים, העסק קצת יותר מורכב - למעשה המנוע או הבקר לא רואים\מפיקים מתח תלת פאזי או תלת קוטבי אם תרצה בשום נקודה בזמן ההפעלה - למעשה הבקר מייצר מתח מלא או כמעט מלא על סליל מנוע אחד בלבד בכל פעם, ובהתאם להתקדמות הרוטור מקטין את אותו המתח ומעלה את המתח על הסליל הבא בתור וזאת כדי לשמור על שקול וקטורי של השדה המגנטי אל מול "הצפון המגנטי של הרוטור" בהתאם להתקדמות הרדיאלית של הרוטור.
כלומר בכל נקודת זמן למעשה הבקר מפיק לא יותר "מפאזה וחצי".
היות והמתח המסופק לסלילי המנוע אינו משנה את קוטביותו למעשה ע"פ ההגדרה היבשה לא ניתן לקרוא לו מתח AC, גם זה לא ממש מדוייק היות וישנם רכיבים נוספים "פרזיטיים למחצה" שמשתתפים בחגיגה כא"מ, על הסליל המוזן במתח ועוד חברים טובים.
עוד משהוא - עכבה אינה זקוקה למתח AC כדי להיווצר: מספיק שינוי מתח או זרם מהירים - זה עדיין לא אומר שמדובר במתח AC (ע"ע למעלה).
נערך לאחרונה על ידי b1yossi; 25-03-2009 בשעה 21:22:39.
יוסי,
כזכור לי ההגדרה המתמטית ל-AC היא ממוצע מתח (על הרכיב) שווה לאפס.
ד"א הזרם/מתח כן משנה את כיוונו דרך כל סליל, כיוון ומנוע מחובר לגשר תלת פאזי מלא (6 טרנזיסטורים).
תמיד נהנה לקרוא את ההסברים שלך...
שחר
נערך לאחרונה על ידי ShaharBD; 25-03-2009 בשעה 21:34:58.
הגדרת מתח חילופין : הכי טוב שמצאתי כרגע, אאל"ט זה גם מה שכתוב בספרי הלימוד השונים, אני לא מכיר את ההגדרה המתמטית, הביקורים היחידים שלי באוניברסיטה היו לטובת ההגדרות של הסטודנטיות.....
לגבי שינוי כיוון הזרם בסלילים -זה נכון אבל לא קורה ברצף באותו הסליל, אלא רק כאשר הצפון המגנטי של הרוטור מגיע לליפוף הנגדי של אותו הסליל-מסיבה זו אני אישית לא קורא לזה מתח חילופין, אבל שוב זה בעיקר עניין של סמנטיקה- אני מניח שההגדרות של שנינו נכונות.