שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 17 מתוך 17

נושא: שאלת מנוע בראשלס

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל שאלת מנוע בראשלס

    האם חייבים לחבר את החוט האמצעי במנוע לחוט האמצעי בבקר ?
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת מנוע בראשלס

    לדעתי אין חובה כזאת
    אבל חכה לתגובות ממומחים גדולים מני לנושא
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת מנוע בראשלס

    כל החוטים חייבים להיות מחוברים,אין דבר כזה חוט אמצעי - המנוע הוא תלת-פאזי וכל זוג חיבורים הוא פאזה...
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת מנוע בראשלס

    ציטוט נכתב במקור על ידי ZvikaF צפיה בהודעה
    כל החוטים חייבים להיות מחוברים,אין דבר כזה חוט אמצעי - המנוע הוא תלת-פאזי וכל זוג חיבורים הוא פאזה...
    שתי פאזות למעשה.

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    436
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת מנוע בראשלס

    ציטוט נכתב במקור על ידי b1yossi צפיה בהודעה
    שתי פאזות למעשה.
    ניתן להוסיף... בחיבור כוכב -2 פאזות ובחיבור דלתא פאזה אחת.

    שחר

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת מנוע בראשלס

    זה לא משנה איך תחבר כלל פרט לשינוי בכוון הסיבוב אתה לא משנה כלום. תמיד יהיה הפרש של 120 מעלות בין כל שתי פאזות.

    זה כמו השאלה: יש לך משולש שווה צלעות , איזו צלע ארוכה יותר?

    אהה , כן, עת***** באים להטיס עם הקיטבג
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת מנוע בראשלס

    ציטוט נכתב במקור על ידי ShaharBD צפיה בהודעה
    ניתן להוסיף... בחיבור כוכב -2 פאזות ובחיבור דלתא פאזה אחת.

    שחר
    גם בחיבור משולש זה עדיין שתי פאזות, ההבדל נעוץ בזרם הפאזי ולא במס' הפאזות, אבל זה הסבר ארוך - אולי בהזדמנות.

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    436
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת מנוע בראשלס

    ציטוט נכתב במקור על ידי b1yossi צפיה בהודעה
    גם בחיבור משולש זה עדיין שתי פאזות, ההבדל נעוץ בזרם הפאזי ולא במס' הפאזות, אבל זה הסבר ארוך - אולי בהזדמנות.

    בחיבור דלתא בין כל שני חוטים שיוצאים מהמנוע ישנו סליל אחד של הסטטור ואילו בחיבור כוכב בין כל שני חוטים שיוצאים ישנם שני סלילים (בתוך המנוע יש את הצומת שמחברת קצה אחד של כל הסלילים ואינה נגישה במנועים שלנו).
    אשמח להבהרות...לינק...מכונות חשמל כנראה שכחתי .

    שחר

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    7,764
    תודה!
    208
    הודה 542 פעמים ב 329 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת מנוע בראשלס

    ידעתי שזה ככה. מישהו חירטט את התאוריה הזו ב PAM ורציתי לוודא שאין אמת בשטויות האלה...
    Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת מנוע בראשלס

    ציטוט נכתב במקור על ידי ShaharBD צפיה בהודעה
    בחיבור דלתא בין כל שני חוטים שיוצאים מהמנוע ישנו סליל אחד של הסטטור ואילו בחיבור כוכב בין כל שני חוטים שיוצאים ישנם שני סלילים (בתוך המנוע יש את הצומת שמחברת קצה אחד של כל הסלילים ואינה נגישה במנועים שלנו).
    אשמח להבהרות...לינק...מכונות חשמל כנראה שכחתי .

    שחר
    לא שכחת אתה פשוט קצת מערבב - השאלה המקורית נוגעת לחוטים היוצאים מהמנוע ומתחברים למקור המתח\בקר, בין כל שני חוטים אלו תמיד יהיו שתי פאזות (הזנה) ולכך התכוון שרון.

    מלבד זאת ההסבר שלך נכון ומדוייק, רק שהוא מתייחס לחיבורים הפנימיים של המנוע ולא למה שהמשתמש רואה.

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    436
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת מנוע בראשלס

    תודה יוסי.
    שכחתי גם שכחתי. כל מה שאני זוכר זה משהו עם שורש שלוש למעבר בין זרם קווי לזרם פאזה...אה ואת המרצה שכעס עלי כל פעם שהייתי עוצר את המנוע עם היד בעבודה עם מד המומנט .

    שחר

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת מנוע בראשלס

    אני עם שחר !!! יאללה מכות...
    איך חיבור הסלילים במנועים שלנו כוכב או משולש ?

    וליוסי, ליתר דיוק במקרה שלנו הבקר מוציא DC מאופנן כך שקשה לקרוא לזה פאזה...או אפס... כי זה פלוס ומינוס..
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת מנוע בראשלס

    ציטוט נכתב במקור על ידי ZvikaF צפיה בהודעה
    אני עם שחר !!! יאללה מכות...
    איך חיבור הסלילים במנועים שלנו כוכב או משולש ?

    וליוסי, ליתר דיוק במקרה שלנו הבקר מוציא DC מאופנן כך שקשה לקרוא לזה פאזה...או אפס... כי זה פלוס ומינוס..


    עד כמה שידוע לי החיבור הוא כוכב.

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    436
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת מנוע בראשלס

    ציטוט נכתב במקור על ידי ZvikaF צפיה בהודעה
    אני עם שחר !!! יאללה מכות...
    איך חיבור הסלילים במנועים שלנו כוכב או משולש ?

    וליוסי, ליתר דיוק במקרה שלנו הבקר מוציא DC מאופנן כך שקשה לקרוא לזה פאזה...או אפס... כי זה פלוס ומינוס..
    צביקה,
    יש מנועים משני הסוגים. למשל מנועי הפעמון שיש לי הם בתצורת משולש.
    ד"א למה DC מאופנן? סליל המנוע היה נשרף והסוללה מתקצרת אם היה רכיב DC בזרם (סליל המנוע לא היה מהווה עכבה עבור רכיב ה-DC). כל עוד זורם זרם שווה אך בכיוונים מנוגדים הזרם הוא AC.
    זה שצורת המתח היא ריבועית ולא סינוסואידלית רק מורידה נצילות, יוצרת רעש וויברציות ומייצרת עומסים עודפים על רכיבי ההספק - ליצור תנועה דרוש זרם AC.

    שחר

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת מנוע בראשלס

    ציטוט נכתב במקור על ידי ShaharBD צפיה בהודעה
    צביקה,
    יש מנועים משני הסוגים. למשל מנועי הפעמון שיש לי הם בתצורת משולש.
    ד"א למה DC מאופנן? סליל המנוע היה נשרף והסוללה מתקצרת אם היה רכיב DC בזרם (סליל המנוע לא היה מהווה עכבה עבור רכיב ה-DC). כל עוד זורם זרם שווה אך בכיוונים מנוגדים הזרם הוא AC.
    זה שצורת המתח היא ריבועית ולא סינוסואידלית רק מורידה נצילות, יוצרת רעש וויברציות ומייצרת עומסים עודפים על רכיבי ההספק - ליצור תנועה דרוש זרם AC.

    שחר
    זה בעיקר עניין של סמנטיקה או איך אתה מתייחס להגדרות של מתח DC\AC.
    ההגדרה הרשמית של מתח AC: "מתח המשנה את גודלו וכיוונו(קוטביות)"
    במנועים תלת פאזיים סטנדרטיים המוזנים ממתח רשת החשמל, אין תהיות לגבי סוג המתח היות שברור כי המתח הוא AC תלת פאזי.

    במנועים בהם אנו משתמשים, העסק קצת יותר מורכב - למעשה המנוע או הבקר לא רואים\מפיקים מתח תלת פאזי או תלת קוטבי אם תרצה בשום נקודה בזמן ההפעלה - למעשה הבקר מייצר מתח מלא או כמעט מלא על סליל מנוע אחד בלבד בכל פעם, ובהתאם להתקדמות הרוטור מקטין את אותו המתח ומעלה את המתח על הסליל הבא בתור וזאת כדי לשמור על שקול וקטורי של השדה המגנטי אל מול "הצפון המגנטי של הרוטור" בהתאם להתקדמות הרדיאלית של הרוטור.
    כלומר בכל נקודת זמן למעשה הבקר מפיק לא יותר "מפאזה וחצי".

    היות והמתח המסופק לסלילי המנוע אינו משנה את קוטביותו למעשה ע"פ ההגדרה היבשה לא ניתן לקרוא לו מתח AC, גם זה לא ממש מדוייק היות וישנם רכיבים נוספים "פרזיטיים למחצה" שמשתתפים בחגיגה כא"מ, על הסליל המוזן במתח ועוד חברים טובים.

    עוד משהוא - עכבה אינה זקוקה למתח AC כדי להיווצר: מספיק שינוי מתח או זרם מהירים - זה עדיין לא אומר שמדובר במתח AC (ע"ע למעלה).
    נערך לאחרונה על ידי b1yossi; 25-03-2009 בשעה 21:22:39.

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    436
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת מנוע בראשלס

    יוסי,
    כזכור לי ההגדרה המתמטית ל-AC היא ממוצע מתח (על הרכיב) שווה לאפס.
    ד"א הזרם/מתח כן משנה את כיוונו דרך כל סליל, כיוון ומנוע מחובר לגשר תלת פאזי מלא (6 טרנזיסטורים).

    תמיד נהנה לקרוא את ההסברים שלך...
    שחר
    נערך לאחרונה על ידי ShaharBD; 25-03-2009 בשעה 21:34:58.

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלת מנוע בראשלס

    ציטוט נכתב במקור על ידי ShaharBD צפיה בהודעה
    יוסי,
    כזכור לי ההגדרה המתמטית ל-AC היא ממוצע מתח (על הרכיב) שווה לאפס.
    ד"א הזרם/מתח כן משנה את כיוונו דרך כל סליל, כיוון ומנוע מחובר לגשר תלת פאזי מלא (6 טרנזיסטורים).

    תמיד נהנה לקרוא את ההסברים שלך...
    שחר
    הגדרת מתח חילופין : הכי טוב שמצאתי כרגע, אאל"ט זה גם מה שכתוב בספרי הלימוד השונים, אני לא מכיר את ההגדרה המתמטית, הביקורים היחידים שלי באוניברסיטה היו לטובת ההגדרות של הסטודנטיות.....

    לגבי שינוי כיוון הזרם בסלילים -זה נכון אבל לא קורה ברצף באותו הסליל, אלא רק כאשר הצפון המגנטי של הרוטור מגיע לליפוף הנגדי של אותו הסליל-מסיבה זו אני אישית לא קורא לזה מתח חילופין, אבל שוב זה בעיקר עניין של סמנטיקה- אני מניח שההגדרות של שנינו נכונות.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •