
נכתב במקור על ידי
אננס
מוזר השירשור בלינק... לא קראתי את כולו אלא רק את הכותרות ...
הוא מדבר על כלי במשקל של 2 ק"ג בערך...
רק הסוללה שוקלת 1 ק"ג - 4 תאים עם קיבול של 20 אמפר שעה..
כמה אנרגיה יש בסוללה ? זה פשוט - 4 תאים זה 16V אז כפול 20 נקבל 320 וואט שעה.
כלומר האנרגיה האגורה בסוללה מספיקה ל 320 וואט למשך שעה או 160 וואט לשעתיים או 730 וואט לחצי שעה.
הוא טוען שהצליח להחזיק את הרחפן כמעט שעתיים (101 דקות ) אז זה אומר שהוא החזיק את הרחפן במשקל של 2 ק"ג על 160 וואט ...
כדי להחזיק רחפן בנקודה קבועה צריך דחף ששווה למשקל של הרחפן .. אז הוא הפיק דחף של 2 ק"ג ב 160 וואט .... המערכות שלי בטיסנים בדר"כ עובדות ביחס של 1 ל4 .. כלומר 4 גרם דחף לכל וואט
הוא השיג 12.5 גרם דחף לכל וואט..
אתה שואל איך הוא השיג יחס של 12.5 לעומת 4 שאני מקבל ....
אם קראת את ההסבר שלי למעלה .. ויצא לך כבר לנהוג במכונית בעליות קשות עם 5 אנשים כבדים באוטו, אז אתה יודע שהילוך נמוך מספק הרבה יותר כח מאשר הילוך גבוה.
אז הוא צייד את הרחפן שלו בהילוך ראשון בלבד..
כלומר מהירות זרימת האויר של המנוע היא ממש ממש ממש נמוכה ... כמה נמוכה?
הוא משתמש ב 360KV סוללות 4 תאים .. סלד של 5760 סיבובים לדקה עם פיץ של 5 אינץ (12.7 ס"מ) נקבל 73,000 ס"מ בדקה .. שהם בערך 40 קמ"ש
לעומת מהירות אויר של 144 קמ"ש במערכות שלי ..
לא יודע אם זה קשור אבל יצא יחס לינראי הפוך בין מהירות האויר למקדם דחף הספק ... 144/40 הם בערך 12.5/4 ..
עכשיו נחזור לשאלה שלך...כדי להשיג זמן טיסה ארוך ככל האפשר אתה חייב לטוס הכי לאט שאתה יכול ....
האוטו שלי אוכל דלק 1 ל10 .. 1 ליטר על 10 ק"מ - יש הבדלים בצריכה ב- 120 קמ"ש לעומת עמידה בפקק ב 20 קמ"ש אבל הם זניחים יחסית .
ב 120 קמ"ש אני גומר את הליטר דלק ב 5 דקות (זמן נסיעה של 10 ק"מ ב 120 קמ"ש) ב 20 קמ"ש לוקח לי חצי שעה לעשות את אותם 10 ק"מ ולצרוך 1 ליטר דלק ..
גם הטיסן שלך מתפקד באופן דומה..
תטוס לאט ...הכי לאט שאתה יכול ואותה סוללה תספיק לך ליותר זמן
אבל כדי לטוס לאט באופן יעיל אתה צריך לכוון את המנוע שלך להילוך נמוך - כלומר להתקין על המנוע פרופ' בעל פיץ קטן יותר או להתקין מנוע בעל KV נמוך יותר..
תיזהר לא לרדת מתחת למהירות ההזדקרות של הטיסן כי אז לא תוכל לטוס כלל...
אם נחזור לעומס כנף - רצוי שהטיסן שלך יהיה כזה שיכול לטוס לאט ולא ליפול כמו אבן....