חברים, ההתלהמות לא תורמת דבר, מדובר פה בנושא פשוט של "אוויראות" או חוסר בה.
גם ג׳ט, מסוק, 3D, דאון או סתם קלקר יכולים להיות מסוכנים במידה ומשתמשים בהם בחוסר אחריות או בחוסר חוכמה!
הצרה היא ש-FPV חורג מהגדרות בסיס של כלי טייס לחובבים וזאת לא על פי הרגולאטור הישראלי אלא הבינלאומי. רת"א מחויבים לחוקים בינלאומיים המגדירים כלי טיס מאוישים ובלתי מאוישים וטיסנים. FPV אינו טיסן אלא מזלט ועל כן מחויב לרגולציה של מזלט.
כיום בישראל מותר להטיס מזלט במידה ועומדים בקריטריונים מסוימים ביניהם אישור הטסה על סמך בדיקה של רתא וקבלת רישיון הטסה למטיס. אלו החוקים למזלטים ללא קשר להיגיון שבהם, בדיוק כפי שאופניים חשמליות לא מחיבות רשיון ואופנוע כן, בדיוק כפי שהסעת נוסעים בתשלום במונית דורשת רשיון מיוחד ובמכונית פרטית רישיון רגיל בלבד.
אני במקרה עוסק בתחום המלטים ואני יכול לספר לכם מה נדרש על מנת להטיס מזלט במרחק האווירי בארץ וזה לא פשוט, בתור התחלה רישיון לכלי הטייס הדורש מסמכי בטיחות, הוכחות שמישות, תקינות, אנליזות ועוד. בנוסף נדרש רישיון למפעיל בדומה ורישיון נהיגה ברכב. על מנת לטוס נדרש מרחב אווירי סגור או תיאום עם בקר אווירי. על מנת לצאת מקשר עין נדרש זע"ט וזאת גם לכלים קטנים מ-5 ק"ג, מטרת הזע"ט היא שהבקר יוכל לראות את המלט בתמונה האווירית שלו גם במקרה בו מפעיל המזלט פעל כנדרש אך טייס שטס באיזור טעה ונכנס למרחב האווירי של המזלט, יוכל הבקר להפנות את הטייס הרחק מהמזלט ולמנוע אסון שכן טיסה ללא זעט לא מאפשרת לבקר לראות את המזלט בתמונה האווירית כלל.
הסיבה לדרישות המאד קשות הללו היא מכיוון שהמזלט יכול להיות קטלני לטייס ומכיוון שלמזלט אין יכולת ליצירת מודעות מרחבית, לדעת מה סביבו מעבר ל"קשית" של המצלמה.
אלו החוקים שאני, בתור מפתח מזלטים קטנים, נאלץ להתמודד איתם ועל כן גם FPVים.
החשש הגדול של כולנו כטינאים היא שבגלל טעות מטופשת של מטיס כל שהוא (באיזה תחום שלא יהיה) כולנו לא נוכל לטוס יותר בשמי מדינת ישראל.
אנא הפעילו את האינטליגנציה, טוסו בצורה אחראית ובטוחה וכבדו את זכות האוויר של מטיסים וכלי טייס אחרים.
זה לא הכדור שהורג אלא מי שלוחץ על ההדק, האחריות שלכם והמחיר שתאלצו לשלם במקרה של תאונה ייפול על כולם.
טיסה נעימה!
רועי