ראיתי את הפרויקט כבר בrcg עשית עבודה מדהימה מעניין איך הוא יתנהג
בהצלחה
ראיתי את הפרויקט כבר בrcg עשית עבודה מדהימה מעניין איך הוא יתנהג
בהצלחה
סחתיקה.... כרגיל.
רועי תסביר קצת על ההגה המשונן.... וגם על האסימטריות של ההגה, מה התפקיד / יתרון ?
ליאור.
הגה כיוון אסימטרי נועד על מנת להתמודד עם ההחלקה הגדולה בזריקה, הוא מותקן בזווית כזו שבאוויר לא "ימשוך הצידה" אבל בזריקה הוא מייצר יותר עילוי ומזדקר יותר מאוחר וכך מרסן את הסבסוב יותר מהר.
נפוץ מאד וקיים כיום ברב טיסני הדיסקוס, גם בהליוס ובבלסטר שלך יש הגאים אסימטריים.
ההגה המשונן נועד לדחות עוד יותר את ההזדקרות של ההגה.
השינון יוצר זרימה רוחבית על ההגה וגורם לעליה בטורבולנציה של הזרימה בזוויות גדולת. בכך הניתוק נדחה וההזדקרות מגיעה בזוויות גבוהות יותר.
המשמעות היא שניתן להוציא יותר עילוי מההגה בזוויות גדולות ובכך לרסן עוד יותר מהר את הסבסוב או לחילופין, אותו ריסון עם הגה קטן יותר.
הרעיון לשינון מקורו בעולם החי, בלוויתנים. מסתבר שללוויתנים יש בליטות על שפת ההתקפה של הסנפירים שמשפרים בצורה משמעותית את ביצועי הסנפירים.
בשרשור של ההגאים שבניתי לסטארק היה קישור לחומר בנושא:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...859#post461859
רועי