מכיר את הדגם של הסבאח, לא ממליץ עושה הרייר כמו שיכור מתנדנד, בכלל לא ראיתי סבאח שעושה הרייר נורמלי
אחרי שהיו לי כמה טיסני 30 ונכון להיום יש לי 2 טיסני 55 סמק אני יכול להגיד את המסקנות והלקחים הבאים :
טיסני 30 לא אידאליים , היחס מבחינת שטח כנף קטן למשקל עצמי כולל הוא לא טוב באופן גורף כמעט לכל הדגמים בהם נתקלתי - וגם אין מספיק כח.
היתרון בטיסני 30 הוא הגודל והקלות בה ניתן להכניס את הכלי לרכב פרטי ( ממוצע של 75 אינטש מוטת כנף פלוס מינוס)
החיסרון הבולט למי שמתחיל ולא מבין הוא שהבדלי העלות בין טיסני 30 לטיסני 55 הוא קטן מאוד וזניח ועדיף כבר ללכת לכיוון 55 שעושה הכל יותר טוב.
אם אתה הולך על טיסן 30 עדיף כבר לשים מנוע DLE35 שייתן את הכח הרצוי והדרוש אבל אז שוב אתה כבר יותר קרוב לעלויות של 55.
מנועי OS מעולים אבל כבדים יותר יחסית למנועי DLE באותה קבוצה.
המלצה שלי אליך היא לבחור טיסן 55 סמ"ק שכן יכנס לך לרכב פרטי וזו לא בעיה בחר דגם 90 אינטש עם גוף קצר של 1.70-1.80 שכן יכנס בקלות לרכב פרטי.
אני למשל קניתי לעצמי טיסן דקתלון 2.3 מטר 90 אינטש ואורך גוף 1.70 של חברת גולדווינג שיושב לי על הכיסא הקדמי ברכב.
במקור הטיסן אמור להיות עם מנוע 30,35 או טווין40, אבל שמתי עליו מנוע 55 סמ"ק שמאפשר לו ביצועי אקסטרים, הטיסן עושה 3די באופן מלא וגם מעין טריינר ואמנם לא הייתי ממליץ עליו למשתמש המנוס,' למתחיל ומישהו שרוצה ללמוד הוא עושה הכל בכבוד.
החיסרון היחידי שם לדעתי זה שהכנף לא סימטרית ויש לה קצת יותר עילוי ממה שהייתי רוצה אבל יש שפע של כח... (אני פתרתי את בעיית העילוי על ידי הטיית המנוע עוד יותר כלפי מטה).
https://youtu.be/dIXxDLm-oVg
https://youtu.be/z4cbryYnylE