עבודה עם אחוזי ניטרו גבוהים לא מקררת את המנוע אלא מחממת אותו.
ניטרו מתערבב עם אויר ביחס של 1:1 ולכן הדלק נגמר יותר מהר להבדיל ממתאנול שמתערבב ביחס של 1:4.
ניטרו יוסיף למנוע יותר כוח בוודאות (טיסנים).
אחת הסיבות לשימוש בניטרו היא העובדה שטמפרטורת הבעירה שלו יותר גבוהה ממתאנול מה שתורם לעיקוב הבעירה ודחיסת הנוזל בתא השריפה. בצורה יותר יעילה דבר נוסף שנובע מזה הוא שהנקודה המתה העליונה היא כעת במקום יותר גבוה מה שנותן יותר תנועה לבוכנה ומכך יותר תנועה לגל הארכובה וכך יותר סלד.