כמה זמן מחזיקה סוללה כזו בנסיעה רצופה לא מסיבית
20C 11.1V 4000mAh 3S LiPo
ואם יש הבדל גדול בזמני הנסיעה לבין הסוללה הזו
20C 11.1V 5000mAh 3S LiPo
כמה זמן מחזיקה סוללה כזו בנסיעה רצופה לא מסיבית
20C 11.1V 4000mAh 3S LiPo
ואם יש הבדל גדול בזמני הנסיעה לבין הסוללה הזו
20C 11.1V 5000mAh 3S LiPo
לאבא שלי יש תשובות מתחכמות...
על שאלה כזו הוא היה שואל אותי "כמה עולה פח נפט בנצרת?"
ברור שאין לי מושג...
ככה גם אני עונה לך.
אי אפשר לענות על שאלה כזו בגלל מחסור בנתונים
א. זמן שימוש בסוללה תלוי במספר רב של פרמטרים הקשורים בסוללה
ב. חסרים נתונים על המנוע הרכב ויחס ההעברה
ג. אפשר לומר שצפוי שההפרש בין הסוללות יהיה כ 20-15 אחוז [הסוללה של ה 5000 יותר מה 4000]
אם אתה רוצה תשובה יותר מספרית צריך יותר נתונים.
רן ענבר
חבל שאתה עונה כך רן
אם אין לך סבלנות אז אל תגיב
תודה
א. אין לי מושג למה נעלבת...סיפרתי לך סיפור מחיי האישיים על אדם שאני מאוד מכבד והסברתי לך את הקשר בינו לבין השאלה שלך.
ב. הסברתי את מה שכן אפשר לענות לך מתוך הנתונים החסרים.
ג. שאלתי שאלות וביקשתי עוד נתונים.
ד. לא ברור לי מאיפה הסקת על חוסר סבלנות כזו או אחרת אבל זו בכלל לא הייתה הכוונה.
תקרא בבקשה את התשובה שלי שוב, בסבלנות ותנסה להבין אותה ברוח אחרת...יותר קרובה למה שנכתבה.
ה. כשאני רוצה לפגוע באדם אני יודע לעשות זאת.
לא התכוונתי לפגוע בך ולא עניתי בחוסר סבלנות [חבל לי שהבנת את זה ככה]
עזרתי לך לא מעט בלא מעט שאלות.
אינני מבקש דבר בתמורה אבל אני די בטוח שלא מגיעה לי תשובה כזו.
כמו לכל גולש גם לך יש הזדמנות אחת לסיים את זה יפה...
סתם חבל לי
רן ענבר
נערך לאחרונה על ידי רן ענבר; 17-12-2015 בשעה 19:56:44.
h107c (18-12-2015)
פות"ש, עדיף את התשובה של רן מאשר לא לקבל תשובה בכלל ולהשאיר את השאלה שלך "מיותמת"
השאלה ששאלת תלויה בכל-כך הרבה גורמים שמשאירים כ"כ הרבה שאלות מאשר תשובות.
לשאלה שאתה שואל - אין תשובה חד משמעית. נקודה.
סגנון הכתיבה של כל אחד מהפורום הוא ייחודי - אף אחד לא מנסה להכשיל \ לצחוק על השני, במיוחד לא אחד כמו רן
ייאמר לזכותו של רן שהוא לא השאיר אותך ללא תשובה ומנסה לעזור. שלח את הפרטים והוא ואחרים יוכלו לעזור לך - אין צורך להתעצבן...
רן אני מכבד אותך מאוד בתור אדם טוב
ועוד יותר בתור אדם מקצועי
באמת השאלה שלי הייתה ללא מידע נחוץ
אבל לא ידעתי איזה מידע להוסיף
עכשיו אני יודע אחרי שהסברת לי
זו לא הייתה הכוונה שלי לריב איתך
אין ספק שעזרת לי מאוד ואני מעריך את זה
ומקווה שתמשיך כך בדרך המקצועית
פתחנו עכשיו דף חדש יחד
moshet אתה צודק 100%
לגבי הרכב זה מה שהמלצת לכל אורך הדרך
MT4 של טאנדר טייגר
הסוללות חדשות ללא שימוש
ו אם שווה את הפרש המחיר לתמורה הניתנת
תודה על העזרה
אני שמח שנפתר הבעיונת הזו.
אם אני מבין אותך נכון: אתה רוצה להפעיל MT4 עם סוללה של 3 תאים?!
הרכב אמור לעבוד על 2-6 תאים
ת'כלס, סוללות 5-6 תאים בכלל לא נכנסות לבית הסוללה אז צריך כל מיני קומבינות לקיבוען ברכב
הרכב הזה עם סוללת 3 תאים ייסע קצת איטי וכל הטוב שבו ילך לאיבוד
לגבי נתוני הסוללה:
אתה בטח יודע שקיבול הסוללה כפול הנתון שמצויין באות C זה חישוב קטן המראה את יכולת העמידות של הסוללה לפריקה
5000 כפול 20 נותן 100 אמפר...יכולת פריקה.
4000 כפול 20 נותן 80 אמפר יכולת פריקה.
לרכב הזה יש מערכת של 150 אמפר. נתון זה מעיד בעיקר על העמידות של הרכיבים בבקר כנגד זרמים אלו.
אני תמיד אומר שאני לא מסיע ולא ממליץ לאיש להסיע רכב 1/8 [שלך הוא מאנסטר 1/8 שזה עוד יותר מחמיר] עם סוללה שפורקת פחות מ 150 אמפר
הסוללה של ה 4000 לא באה בחשבון. [!!!]
הסוללה של ה 5000 מסוכנת לטעמי
מה יכול לקרות?
אולי כלום...אך במידה וכן זה יתחיל מהתנפחות הסוללה דרך עליית הטמפרטורה שלה ויכול להגיע עד לעשן ובעירה של הסוללה
זה יכול לקרות ברכב בזמן נסיעה או בבית בזמן טעינה. [אני מכיר גולש שעשה שיפוץ בבית ב 200,000 ש"ח בגלל סוללת ליפו שגרמה לשרפה בזמן טעינה]
אני ממליץ לך להשקיע עוד קצת ולקנות סוללה שתאפשר לך להנות מהרכב ובנוסף להישאר בצד הבטוח של הסוללה.
הנאה מהרכב= סוללת 4 תאים
הצד הבטוח הוא 5000 מיליאמפר ו 30C לפחות
לחילופין ניתן לקנות סוללה של 4000 מיליאמפר עם 40C
להערכתי סוללה של 5000 מיליאמפר מאיכות סבירה תיתן בין חצי שעה ל 25 דקות נסיעה.
אתה צריך המלצות לסוללות?
רן ענבר
אשמח מאוד לקבל המלצה ממך על חברות וסוגי סוללות
C והמספר אומר כמות התאים?
4000*40= 100 זה עדיין חלש לא?
וזה 4 תאים ?
אז לפחות ללכת על 5000*30=166.6 על ההמלצה שלך
וזה 3 תאים ?
לא פחות מ 150 אמפר לרכב הזה
ו אם סוג רכב אחר שיש לו מערכת מתח נמוכה או גבוהה מתאימים את הסוללה לפי החישוב ?
מומלץ לקחת סוללה שהיא יותר גבוהה בפריקה מ המתח ברכב ?
מה לגבי הוולט ?
מה ההבדל בין 7.4 ל 11.1 ?
שים לב שטיפה מתבלבלים לך המושגים בחשמל.
הייתי ממליץ לך לקרוא את המאמרים הבאים:
תורת החשמל על רגל אחת
גם במאמר הבא יש כמה הסברים שרלוונטיים: מטען, סוללה ומה שבינהם...
במאמר הבא יש מידע על ה C לעיניין טעינה ופריקה: טעינת סוללות ליפו: בטור, במקביל, בטיחות ועוד
באשכול הזה ריכזתי לא מעט דיונים פוריים שהתנהלו פה וחלקם רלוונטיים לשאלות שלך ולרכב: אשכול קישורים לדיוני עבר
ה C הוא מדד לקצב פריקה/טעינה
4000 מיליאמפר עם 40 C נתן לנו יכולת פריקה בטוחה של 160 אמפר.
מספר התאים קובע את מתח הסוללה בקפיצות של 3.7 וולט
תא ליפו הוא 3.7 וולט...2תאים =7.4 וולט
3 תאים = 11.1 וולט
4 תאים= 14.8 וולט ...וכן אלאה.
ההמלצה שלי היא בדיוק 4 תאים עם 5000 מיליאמפר ו 30C [או יותר]
מומלץ לקנות לפחות 2 סוללות.
עקב בעיות במשלוח סוללות ליפו בדואר אוויר ועלויות משלוח גבוהות מומלץ לחשב את עלות הסוללות גם על פי עלוית המשלוח
יש לשים לב שלא דוחפים לכם דואר שליחים שמוסיף המון לעלות המשלוח [המון= 200-350 ש"ח למשלוח של 2-3 סוללות]
בכל קניית סוללה יש להקפיד לבדוק את מידות הסוללה ביחס לבית הסוללה של הרכב.
סוללות ע"פ דרוג מחיר/איכות:
סוללות 4 תאים: [מתאימות לרכבי MT4 ורכבי 1/8]:
סוללות 50C [קישור]
סוללות 40C [קישור]
[קישור 2]
סוללות 30C [קישור] [קישור2]
ניתן למצוא לא מעט סוללות באתר באנגוד וכן באתרים סיניים נוספים:
http://www.banggood.com/buy/Lipo-battery.html
אין לי ניסיון עם קניה משם...אך זו אופציה זולה באופן יחסי [אם כי פחות בדוקה ופחות מקצועית]
תבחר בעיקר ע"פ התקציב שיש לך לנושא.
רן ענבר
ביאס סוללה מצויינת.(מקבילה לוונום עם מדבקה אחרת לפי מה שהבנתי)אבל 70$ בלי משלוח זה מחיר מוגזם לסוללה שיש אופציות הרבה יותר זולות ולא פחות טובות.
קנה חבילה כזאת.
http://www.ebay.com/itm/2X-Lion-Powe...MAAOSw~gRVyVy-
מספיק מעל ומעבר לmt4,סוללה אחת עם היחס המקורי תספיק לך בן 30-40 דקות.
סוללות יקרות זה מיותר.(לפחות בבאשינג)
ללא ספק עלויות המשלוח של סוללות ליפו לארץ זו בעיה
אין לי בעיה עקרונית עם אף סוללה למעט סוללות שזולות בצורה מחשידה
הייתרון שבסוללות הוביקינג הוא שגם עם מחיר משלוח מוגזם הן עדיין יותר זולות מהרבה סוללות אחרות
מחיר סוללה כזו: http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...arehouse_.html
הוא 57.4 דולר
מחיר משלוח הוא 27 דולר. זה המחיר לסוללה אחת או שתי סוללות. מחיר המשלוח לשלוש סוללות עולה ל 28.6 דולר...
נכון. מחיר המשלוח אינו זול כמו באי ביי אבל זו עוד אפשרות
פרט חשוב:
הסוללות בקישור של לוסי עולות 79 דולר לזוג סוללות [לא לאחת].
הנה שני קישורים לסוללה די דומה ב 40-43 דולר לסוללה+ 3 דולר משלוח.
http://www.ebay.com/itm/Lion-Power-L.../261835802092?
http://www.ebay.com/itm/Lion-Power-5.../252147776037?
גם מידות הסוללות מתאימות
רן ענבר
נערך לאחרונה על ידי רן ענבר; 18-12-2015 בשעה 18:23:45.
ארבע תאים 14.8 וולט נכנס לבית הסוללה או גדול במקצת
חשבתי ללכת על 11.1 וולט 3 תאים 5200MAH
עכשיו הפריקה כמו שאמרת צריכה להיות גבוה ?
בין 25C-40C ?
כל הסוללות שאני נתתי בקישורים בתגובות שלי, נבדקו ונמצאו מתאימים לבית הסוללה של ה MT4
גם אם יש בעיה של איזה מילימטר או שניים ניתן לפתור את זה [אין בעיה]
הפריקה [כמו שהסברתי] היא שילוב בין הקיבול של הסוללה ל C
ככל שאחד גבוה השני יכול להיות יותר נמוך כל עוד המכפלה של הקיבול ב C עוברת את ה 150 אמפר
אני ממליץ שילוב של 5000 מיליאמפר ו 30C לפחות...יותר=יותר טוב ביצועי הרכב ועמידות הסוללה.
מתח הסוללה קובע את מהירות הרכב
נסיעה על 3 תאים תעבוד אבל תהפוך את הרכב לאיטי יחסית...
מהר מאוד תבין לבד שזו טעות לקנות סוללות 3 תאים לרכב הזה.
רן ענבר
כמו שרשמת מתח הסוללה כוונה ל מספר התאים נכון?
מתח הסוללה=כמות התאים עוצמת הסוללה=Mah ?
מתח הסוללה=מהירות הרכב עוצמת הסוללה=זמן נסיעה ?
והקיבול צריך להיות מחושב במכפלה עם Mah והתוצאה צריכה להיות יותר נמוכה מעוצמת אמפר במערכת הרכב ?
מתח הסוללה =מספר תאים=וולט= מהירות סיבוב המנוע= מהירות הרכב.
קיבול הסוללה= מיליאמפר= משך הנסיעה=שקול לכמה דלק יש במיכל.
ה C = מדד לפריקת הסוללה=תאוצה/תאוטה=עמידות הסוללה לעומס חשמלי.
הכפלה של הקיבול ב cצריכה להיות יותר גבוהה מ 150 ברכב 1/8.
רן ענבר
אתה 100% רן
תודה רבה לך על הכל המידע המקיף
רן ענבר (21-12-2015)