משאלתך הראשונה לא היה ברור שהבעיה קיימת רק בעת טיסה ולעומת זאת המנוע מתפקד היטב, גם במצערת מלאה, על הקרקע. לא ציינת גם אם הבעיה קיימת מתחילת חיי הטיסן, או שקודם לכן הכל היה תקין והתופעה החלה מאוחר יותר. תגובתי מבוססת על ההנחה שקודם הטיסן טס היטב והתופעה קרתה במהלך הזמן.
בזמן טיסה אופקית וישרה העומס על המנוע פחות מאשר על הקרקע. מצד שני, בזמן טיסה, במצב מצערת פתוחה לרווחה, או קרוב לזה, הסל"ד עולה והמנוע צורך יותר דלק. אם כיוון הסיכות אינו משפיע, אז כנראה ישנה חסימה חלקית במערכת הדלק. זה יכול להיות בכל מקום בין פיית היניקה בתוך המיכל ועד הכניסה לקרבורטור, כמו גם לכלוך שהצטבר בתוך הקרבורטור.
תתחיל בבדיקת ניקיון המסנן שבקרבורטור. פתח את המכסה עם הבורג הגדול שבאמצעו. אם יש לכלוך על פני המסנן, יש לסלק אותו על ידי נשיפה באמצעות קשית ארוכה או צינורית דלק. אם מצאת את המסנן נקי, בדוק אם אין שאריות מים ובוץ. אם מצאת עד כאן שהכל תקין, בדוק את מצב הדיאפרגמה ופעולה חופשית של הסיכה הפנימית בחלקו השני של בקרבורטור.
לא ציינת מה מצבו הכללי של המנוע ומה עבר עליו במהלך חייו (קצרים או ארוכים), לפיכך כל מה שכתבתי עד כאן אלו השערות לגבי סיבות אפשריות. אם אינך מנוסה בחלק הנוגע לטיפול בקרבורטור, עצתי לך, העזר במישהו מומחה לענין על מנת לפתור בעיה ולא לייצר בעיה חדשה.