בעבר היה שרשור (לדעתי עוד בימי msn) המסביר איך משתמשים ברב מודד רגיל למדידת זרם של מערכת חשמלית.
האם אפשר לקבל הסבר או הפניה לשרשור?
תודה גיל
בעבר היה שרשור (לדעתי עוד בימי msn) המסביר איך משתמשים ברב מודד רגיל למדידת זרם של מערכת חשמלית.
האם אפשר לקבל הסבר או הפניה לשרשור?
תודה גיל
אתה פשוט צריך לחבר אותו בטור על הכבל האדום של הסוללה. זה הכל.
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
גיל,
שים לב שרוב מדי הזרם "סובלים" עד 2 אמפר (עם פיוז / נתיך) או עד 10 אמפר - !! ללא הגנה !! -
ז"א כשתמדוד מעל לזרם כזה המכשיר שלך .. ימריא גם הוא .. לעולם טוב יותר (?)
עדיף לקחת מד זרם במחוג (כמו הישנים שהיו פעם) שזה הדבר היחידי שהוא עושה,
להתאים אותו לאיזור הזרמים שאתה משתמש בהם (אני למשל מסתובב עם משהו כזה של 30 אמפר ורוב הבקרים שלי הם באיזור ה- 20 עד 25 אמפר) ואז .. אין לך בעיה
מבחינת החיבור -
כמו שליאור אמר בטור לאספקת המתח.
אני מציע לך לקחת שני מחברים של סוללה (זכר ונקבה) ולהלחים לך חיבור קבוע למודד.
כך שכשאתה רוצה למדוד משהו בשטח החיבור החדש נכנס בין הסוללה והטיסן שלך.
הכי קל :-)
בהצלחה
גיל
השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן
מדידת זרם ע"י רב מודד סטנדרטי תתבצע ע"י התחברות בטור למעגל אך יש לשם לב למגבלת הזרם של הרב מודד שברשותך - שלי מוגבל ל 10A.
אפשרות שניה היא למדוד מתח במקביל לנגד טורי ולחלץ את הזרם
(חוק אום מתח = זרם X התנגדות) אך הוספת עומס על המערכת תעוות את מדידת הזרם האמיתי שהצרכן צורך (נראה לי גם שצריך נגד הספק) .
ברמת העיקרון מכיוון שבטיסנאות החשמלית מדובר על מדידת זרמים גבוהים 20-100A נהוג למדוד את הזרם ע"י צבת זרם -מדידת הזרם ההשראתי בטבעת סליל.
בהצלחה
"Night Bird"
1+![]()
אתה נמצא במצב מדידת זרם ברב מודד
ובין ספק האנרגיה (סוללה) לבין צרכן האנרגיה (מנוע) על אחד מהחוטי החשמל
פלוס או מינוס אתה שם את הרב מודד כך
את החוט שבחרתה מבין השניים אתה מנתק ושם את הרב מודד כך שכל פרוב נוגע בכל צד של הניתוק
אם התוצאה שלילית אתה פשוט מחליף בין הפרובים
במנועים שלנו מורכבים משתי פאזות (שלוש חוטים)אז אתה בודק בין הסוללה לבקר
ההיתנגדות הפנימית של הרב מודד היא כמעט כמו של המנוע,לכן הרב מודד יהווה עומס טורי על המערכת מה שיגרום למנוע להיסתובב יותר לאט והזרם שהרב מודד יראה לא ייצג את מה שהמערכת צורכת בפועל (ללא הרב מודד).
עם רב מודד פשוט אפשר למדוד זרם למערכות חשמליות אחרות -לא אצלנו בטיסנאות חשמלית.
תודה רבה על ההיענות וההסברים!
גיל
ישנו מכשיר מצוין המתחבר בטור למערכת ומודד את הזרם. חיפשתי אצל ה"סיני" ולא מצאתי האם מישהו יודע היכן ניתן למצוא את המכשיר
אני חושב שאתה מתכוון לזה
http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=6380
לסיני יש את המכשיר הזה.
אמנם ה-Watts Up מעולה, אך המחיר אינו דומה אפילו.
דר צאלון
איך אומרים "בשביל למצוא צריך (גם לדעת איפה) לחפש"
תודה רבה
נערך לאחרונה על ידי b1yossi; 07-05-2009 בשעה 10:19:23.
לי יש אצ זה והוא מעולה. השוותי ל WATTS UP והתוצאוצת זהות.
רק להקיף חוט אחד של הסוללה וזהו! מדידה ללא הפרעה למעגל.
לא מבין למה אנשים לא משתמשים בזה - זה הכי נוח שיש ועד 400 אפמר
Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm
אולי אתה צודק,בדקתי ב-FLUKE במודדים היותר*יקרים שלהם, ההתנגדות הפנימית היא בסביבות 50 מילי אוהם .לכן אם אנו מפעילים מערכת של 3 תאים(10V תחת עומס)שצורכת 20A אז ההיתנגדות שהסוללה רואה בפועל היא 0.5 אוהם.אם נוסיף את ה- FLUKE למערכת אז הסוללה תראה היתנגדות של 0.55 אוהם ואז ימדד זרם של 18A ,ז"א הטעיה של 10% .רק מה הבעיה ?המנוע יסתובב יותר לאט לכן הוא יתחמם פחות והוא יהיה יותר יעיל(בכאילו)מה שיגרום לסוללה לספק מתח יותר גבוה ואז תגדל עוד יותר הטעות במדידה.
אם נבדוק עם רב מודד פשוט מערכת עם מתח יותר נמוך(2 תאים) או מערכת שצורכת יותר זרם אז הטעות תגדל.אבל מכיוון שהרב מודד מוגבל למדוד זרם של עד 10A ,ואנו רוצים לבדוק מערכת שצורכת עד 10A ב3 תאים(הכי נפוץ) אז הטעות תהיה באמת די זניחה וכאן אתה צודק יוסי.
אם תרצה אמפר מטר שעון מיכני כמו ששלחתי פעם לחברה אז תשלח הודעה פרטית.
הוא הכי מדויק, בדקתי אמפרמטר צבת דיגיטלי, פלוק, שעון מכני.
האמפרמטר צבת זייף בגדול. גם המישלוח עלי......
גידי