נעשה סדר:
מתח הסוללה בוולט= מספר התאים x מתח תא של 3.7
ככל שמתח הסוללה גבוה יותר כך הרכב יסע מהר יותר.
זרם הסוללה מתחלק לשני מושגים:
* מיליאמפר שעה=קיבול =זמן נסיעה
* זרם פריקה= מיליאמפר שעה X הנתון מצויין באות C ע"ג הסוללה
חשוב לדעת:
הסוללות שאנחנו משתמשים הן סוללות ליטיום פולימר
סוללות בעלות יכולות פריקה מצוינות אך גם רגישות למכה, פריקת יתר שהופכות אותן למסוכנות.
הבקר של הרכב יודע להגן על הסוללה מפני פריקת יתר ועוצר את הנסיעה כשמתח הסוללה מתקרב בעומס ל 3 וולט לתא.
דבר אחר שצריך להיזהר ממנו הוא התאמת הסוללה לרכב ולמערכת
אני לא משתמש לרכב 1/8 בסוללה שפורקת פחות מ 150 אמפר
לצורך הדיון: סוללה עם 5000 מיליאמפר/שעה ו 30 C תתן יכולת פריקה של 150 אמפר.
4000 מיליאמפר יספיק לכ 20 דקות נסיעה בהערכה גסה מאוד
רן ענבר