תחזוקת רכב חשמליכולנו יודעים שאפילו בקניית רכב חשמלי זה לא מספיק רק לחבר סוללה ולהסיעלכל רכב יש גם תחזוקה שוטפת וגם תחזוקה תקופתיתמאמר זה מתייחס בעיקרו לרכב חשמלי שכן לרכבי בנזין וניטרו יש תחזוקה שונה לגמרי אולם חלק גדול מהנכתב פה יכול לעזור גםלמסיעי הניטרו בתחזוקה כללית.במאמר זה נעסוק במה מומלץ לעשות בכל סוג תחזוקה:1. המלצות כלליות
2. טיפול לפני הסעה ראשונה של רכב חדש
3. טיפול בין הנסיעות
4. טיפול אחרי יום הסעה
5. טיפול תקופתי.
1. המלצות כלליות.
לטעמי יש כמה כללים פשוטים שאם שומרים עליהם זה עוזר מאוד לשמור על הרכב.א. משמעת...לפעמים לא בא לנו לעבוד על הרכב כשחוזרים הביתה מהשטח...כן בא, לא בא... זה עניין של משמעת:הרכב עבד קשה, מגיע לו טיפול ומנוחהלא תשרת את הרכב אז אל תתפלא שהוא לא ישרת אותך ויעשה תקלות שונות ומשונות...ב. קומפרסור/לחץ אויראין מה לומר, קומפרסור מנקה את הרכב יופי...אבל גם מכניס את פרורי הלכלוך למקומות שאליהם הם לא היו מגיעים ללא עזרהלחץ האוויר מכניס גרגרים של חול,אדמה ושאר מזיקים למסבים ,צירים וחריצים בהם הם מגבירים את הנזק בצורה משמעותית.לטעמי מברשת צבע [חדשה] עושה עבודה מצוינתמגל"ר [מברשת גילוח לניקוי רובה למי שלא היה בצבא] עושה אחלה עבודה אף הוא תוך שמירה על נוסטלגיה
ג. מים.מים=חלודה...גם ברכבים של חברות שכותבות שהרכב עמיד למים אני לא מנסה את העניין הזה.מים אמנם מנקים סבבה אבל אם לא חייבים אני נמנע משימוש בהם לניקוי הרכבנסעתם בבוץ?מטלית לחה לשלדה/חופה+פרוק צמיגים ושטיפתם במים [ראה דגשים]ד. שמןרכב חשמלי לא צריך שימוןלגבי השמן יש בבולמים ובדיפרנציאלים נדון בנושא טיפול תקופתיכדאי לדעת: שמן מושך אליו לכלוך, שמן ממיס את הגריז שממלא את המסבים וגורם לריקון המסב מחומר הסיכוך שלותוסיפו את יציאת הגריז מהמסב ל"משיכת הלכלוך" של השמן ויש לנו מתכון מצוין להרס מהיר של המסב.פשוט לא צריך לשמן...אין את מה.ה. קיטורנתקלתי במסיעים שמנקים את הרכב עם מכשיר לניקוי בקיטור...גם על זה הייתי מוותר. קיטור הוא מים חמים [חלודה כבר אמרתי] אבל יותר מזה קיטור הוא חםחום משנה את תכונותיהם של חומרי המבנה של הרכב ולא בהכרח כפי שאנחנו רוציםיש דוגמה שבה אם רוצים להפוך חלקי פלסטיק לגמישים יותר ושבירים פחות אז מרתיחים אותם בסיר מיםניקוי בקיטור משיג תוצאה דומה רק בצורה פחות שווה ולא מבוקרת.ו. חומרים שונים ומשוניםמה לא ראיתי?ראיתי גולשים שמנקים רכבים עם שמןWD40 , שמן ברקס, צובעים את החלקים בצבעי שמן ואפילו מסיר שומנים...גם על זה אני לא ממליץ.למה? כי התוצאה אינה ידועה מראש.
ייתכן וחלק מחומרי הפלסטיק של הרכב לא יגיבו טוב לחומרים אלואני לא מהמר על התוצאות של דברים שאינני יודע מראש מה יגרמו לרכב.אני חושב שמשפט זה בצרוף היגיון בריא הוא המפתח לכללים אלו
2. טיפול לפני הסעה ראשונה של רכב חדש
הנחת יסוד: אני יוצא מתוך הנחת יסוד שמי שהרכיב את הרכב אינו מיומן הסעה ואולי אף לא הסיע רכב על שלט מעולם לעיתים אין למרכיב הרכב מושג של ממש או איכפתיות לגבי משמעות של חיזוק בורג או מילוי דיפרנציאל עד הסוף...
הייתי מחלק את הטיפול לשתי רמות: חובה ורשות
תחזוקת חובה לפני הסעה ראשונה:
עבור על כל ברגי הרכב הגלויים וברגישות חזק אותם
רגישות = לא לסגור חזק מידי ולקרוע הברגה של בורג בפלסטיק/אלומיניום
אם הצלחת לסובב בורג שמוברג בחומר מתכתי יותר מ 1/4 סיבוב, פתח אותו, שים לוק טייט מחדש והדק ברגש.
תשומת לב מיוחדת: אומי גלגלים יש לסגור בחוזקה [ברגש, אבל בחוזקה]
בתוך ציריות הרכב יש בורג אלן שתפקידו, אחיזת פין מתכת אשר מחזיק את המשושה שעליו יושב הגלגל ראה תרשים:![]()
את הבורג הזה יש לחזק ולהדביק יש לו נטיה להיפתח טיפה, הפין המסומן כ (2) עף כתוצאה מכוח צנטרפוגלי...והגלגל...ממשיך להתגלגל כשהוא מנותק מהרכב
דגש חשוב נוסף הוא חיזוק ברגים אשר מחברים את הדראי שאפט לפיניון הקידמי או האחורי...
זה בורג פלדה בדראי שפט מפלדה שנלחץ כנגד ציר פלדה...בברגים אלו חובה להשתמש בלוקטייט ויש לחזקם מעת לעת
להלן שירטוט:
צמיגים: הצמיגים מודבקים בחברה.
בדרך כלל החברה מדביקה טוב.
אם ההדבקה "לא משהו", תיקון שיתבצע בצמיג חדש ונקי יהיה טוב בהרבה מתיקון בצמיג מלוכלך.
דבר חשוב מאוד:
צמיגים מגיעים מודבקים ולעיתים קיים חור בחלקו הפנימי של הג'אנט.
מטרת חור זה הוא לאפשר לצמיג להכניס ולהוציא אוויר וכן להתרחב ולהתכווץ ע"פ הצורך...הבעיה היא שמחור ז נכנס המון ליכלוך
כאשר אנו מסיעים בחול או שטח מאובק תוך כדי נסיעה נכנס גם אבק וחול לחלקו הפנימי של הג'אנט...רוב החול עף תוך כדי נסיעה אבל חלק קטן נכנס לחלל הצמיג
בכל נסיעה נכנסים כמה חלקיקים ולאחר הררבה נסיעות הצמיג יוצא מאיזון נהרס בעצמו והורס את המיסבים.
מה עושים?
את החור מכסים...
אפשר עם חתיכת נייר דבק או דבק פלסטי...רק לסתום את החור לא לעשות דוקטוראט
במקביל, אני לוקח מסמר ומחממם אותו טוב טוב על אש ועושה שני חורים בחלקו החיצוני של הצמיג.
החור בחלק החיצוני מאפשר לצמיג להתכווץ ולהתרחב אך לא מאפשר כניסת ליכלוך עקב פעולה בניגוד לכיוון הצנטרפוגה.
כל זאת לפני ההסעה הראשונה.
הפעלה ראשונה: בהפעלה ראשונה אני מרים את הרכב על בלוק כך שארבעת גלגליו באוויר מדליק משדר, מחבר סוללה ובעת הדלקת הבקר מאבטח את הרכב... במידה והרכב "ישתולל" שלא ישתולל לקיר/כביש/ויטרינה/ילד הסמוך...
בדוק וודא תוך אבטחת הרכב שהההגה עובד כראוי ופקודה שימינה זה באמת ימינה וכנ"ל לשמאל...
וודא שקדימה= קדימה, עצירה=עצירה ושרוורס= רוורס רק לאחר שהכול פועל כשורה סע לשלום...
זכור כי מדובר ברכב חדש, מהיר וחזק ואתה עדיין לא מכיר את כול תכונותיו הסע אותו במסגרת המגבלות שלך והגבר את המהירות רק כשאתה מרגיש בטוח בכך.
תחזוקת רשות לפני הסעה ראשונה:
כמו שכתבתי בהנחת היסוד למעלה... אני טיפה מטיל ספק באיכות הרכבת המפעל ולכן מי שנורא רוצה מוזמן לפרק את הדיפים, לבדוק את כמות השמן בדיפים. מניסיוני, לרוב הדיפ אינו יבש אך לא מלא כפי שצריך להיות.
פעולה דומה ניתן לבצע גם בבולמי הרכב. על אופן ביצוע פעולות אלו ניתן לקרוא בסעיף 5 במדריך זה העוסק בטיפול תקופתי
אני הייתי מוותר על שלב זה בחודשיים הראשונים!
בלי לפגוע באיש, לא לכל המסיעים [בדגש על מתחילים] יש יכולת להצליח בפרוק והרכבת דיפים כמו שצריך.
אי הצלחה גורמת נזק מצטבר עצום לרכב
נזק מצטבר לרכב יוצר מצג "שוא" שהרכב לא אמין ונהרס כל הזמן כאשר בעצם המסיע הוא האשם בכך [לא הרכב]
3. טיפול בין הנסיעות
טיפול בין הנסיעות מתכוון להחלפת סוללה לא לטיפול בין שני ימי הסעההחלטת לעצור לצורך החלפת סוללה? נצל את הזמן למספר פעולות פשוטות "על הדרך"א. ישר לאחר הסרת החופה הושט יד למנוע והרגש את חום המנוע.כואב= אינך מסוגל לגעת במנוע למשך יותר משניה= טמפרטורה של מעל 60 מעלותטמפרטורה גבוה יכולה להעיד על בעיה שמתחילה להתפתח או על יחס העברה שגוי...יחס העברה שהיה בפעם הקודמת עם טמפרטורה סבירה והפעם "כואב ביד" אומר שאלי יש בעיה באחד המיסביםמובן שמד חום יכול לתת מדד מדויק בהרבה ממגע יד.ב. הפוך את הרכב ונער אותו בצורה כזו שתגרום לכל העצמים הזרים שנכנסו לחופה ליפול.את מה שלא נפל הוצא ביד.ניקוי קל וזריז עם מברשת צבע/מגל"ר [ראה תמונה] יעזור תמיד.ג. בדיקת ראיה:תוך כדי הניקוי בא החלק החשובבעוד המברשת מורידה ליכלוך העין מסתכל לזהות ברגים משוחררים,סדקים או בעיות שנוצרו בנסיעה האחרונה.יש לטפל בכל בעיה שנתגלתה באותו רגע בו התגלתה.לא תטפל? = תשכחתשכח? = יעלה לך ביוקר בהמשךאיך אני יודע?...יצא לי לשכוח ועלה לי ביוקר...במהלך ניקוי הרכב ראיתי בורג שהשתחרר באחד מחלקי ההיגוי...דחיתי לאחר כך את ההידוק וההדבקה ושכחתיבנסיעה הבאה הבורג שהיה פתוח השתחרר ושבר את חלק ההיגוי מה שהשבית את הרכב ועלה לי כ 160 ₪...ד. הידוק ברגיםלא ניתן לראות כל בורג שהשתחרראם נתקלת בבורג שנוטה להיפתח ביותר מטיפול אחד אז שווה לשים אליו לב במהלך כל טיפול.ברגים המועדים לפורענות:תושבת מנוע, גלגלים, פיניון וכן ברגי מתכת הנכנסים לחלקי מתכת אחריםדבק לוקטייט יכול לעזור למניעת השתחררות חלק מהברגים.כל התהליך המתואר פה לא אמור לקחת יותר מ 5 דקותאם סיימת עם השטויות אז שים סוללה וסע לשלום...בסיום יום ההסעה מומלץ לעשות "טיפול בין הנסיעות" רק כדי שלא תגיעו עם כל הג'יפה הביתה והאימא/ אישה תצעק על הזוהמה...
נערך לאחרונה על ידי רן ענבר; 23-03-2016 בשעה 08:52:37.
4. טיפול אחרי יום הסעה
נושא מתייחס לסיומו של יום הסעה עם ההגעה הביתה:כל חלק ברכב צריך להתנקות בדרך אחרת...*חופה: ניתן לשטוף במים...לסיום ייבוש עם נייר ניגוב*גוף הרכב: מגל"ר/מברשת צבע רק בצורה יסודית יותר מאשר בשטחתשומת לב יתרה ללווי הניקיון במבט לאיתור ברגים שהשתחררו או תקלות שמתחילות להתהוות.*שילדה: ניתן לנקות חלקים חיצוניים כגון שילדה/זרועות/כנף בסמרטוט לח*צמיגים: אני שוטף צמיגים במים [במידה ויש עליהם בוץ] תוך שמירה על מספר כללים:אסור למים להיכנס לתוך הספוג של הצמיג שכן זה פוגע באיזון שלו בצורה אנושהולכן חשוב לשטוף במים זורמים [ניתן להשתמש במים חמים] לא להטביע את הצמיג בקערה לדוגמההכי חשוב לא ללחוץ על הצמיג. לחיצה על הצמיג מוציאה אוויר אך שחרור הלחיצה עלול להכניס מים לתוך הספוג ולפגוע באיזון.לתת לצמיגים להתייבש בנחת לפני הרכבתםזיהית תקלה? תקן אותה במקום...אין לך חלקים נהל רישום ומעקב אחר הפעולות כך במטרה שלא תגיע ליום ההסעה הבא ללא חלק הדרוש לך לתיקון הרכב.ג. טעינת סוללותנושא זה מתייחס בעיקר לסוללות ליפו.האם לטעון טעינה מלאה או סטורג'?למי שלא זוכר:כאשר סוללת ליפו הממתינה במצב מלא [טעון] נפגע הקיבול שלה ולכן לא מומלץ להשאיר סוללות טעונות לאורך זמןבאותה מידה גם לא בריא לסוללות להמתין לטעינה הבאה לאחר קאט אוףלשם כך יש ברוב המטענים מצב "סטורג'" [אחסון] בו נטענת/נפרקת הסוללה למתח של 3.8-3.9 וולט לתאבמצב זה הסוללה יכולה להישמר לאורך זמן בלי חששכמה זמן? זו השאלההגעת הביתה? שאל את עצמך מתי אתה צפוי להסיע שוב?אם ההסעה הבאה צפויה להיות עוד 10 ימים/שבוע או פחות ניתן לטעון את הסוללה למצב מלאאם ההסעה הבאה היא עוד יותר מ 10 ימים/שבוע רצוי לטעון את הסוללה למצב סטורג*** סוללות לשלטטעינת סוללות בשלט היא שונה טיפהרובינו משתמשים בסוללות ניקל מטאל לצורך הפעלת השלטלסוללות אלו יש בעיה של פריקה עצמית ממועד הטעינה למועד השימוש ולכן כדאי להטעינן לילה לפני ההסעהסוללות ניקל מטאל נטענות ב"טעינת לילה" ארוכה יחסית במשך 8-12 שעות בזרם נמוך [ראה המלצת יצרן הסוללות ע"פ קיבול וסוג הסוללה]מי שמשתמש בסוללות ליפו או ליתיום אחרות לשלט רצוי לפעול ע"פ ההנחיות לטעינת הסוללות העיקריות של הרכב.
5. טיפול תקופתי
לפני טיפול זה עושים טיפול רגיל של אחרי יום נסיעה...עד עכשיו טיפלנו רק בחלקים החיצוניים של הרכב...מה קורה עם הטיפולים היותר יסודיים?מועד טיפול יסודי תלוי בכמות ההסעה של הרכבמי שמסיע שעתיים נסיעה נטו כל שבוע רצוי שיבצע טיפול גדול פעם ב ½ שנה ומי שמסיע פחות יכול להמתין כשנה בין טיפול גדול למשנהו.מה הוא טיפול גדול?טיפול גדול הוא טיפול בו מפרקים את הרכב, מנקים ובודקים את מכלוליו הפנימייםאיזה מכלולים כלולים?1. בולמים2. דיפרנציאלים3. מיסבים
כמה מילים על עצלנות...אני מעדיף לפרק את הרכב פעם אחת ולהחליף הכול מאשר כל פעם להחליף רק מיסב אחד שנהרס
כשהחלטתי שאני מחליף מיסבים ברכב אני עושה טיפול תקופתי מלא ומחליף הכול...שמנים בבולמים ובדיפים וכן את כול המיסבים
פרוט:1. בולמים
א. לפרק אותם מהרכבב. ניקוי חיצוני תוך תשומת לב לשאלה האם הבולם רטוב משמן?רטיבות משמן מצביעה על נזילת שמן ועל בעיה אפשרית בטבעות הגומי המשמשות לאטימת הבולםג. פרוק הבולם, ריקון השמן, ניקוי הבולם.במידה ויש נזילת שמן יש לתת את הדעת גם על החלפת האטמים של הבולםלהלן תמונות הממחישות את מבנה הבולם המודרני והחלקים בתוכו [ייתכנו שינויים קלים בין חברה לחברה]תמונהלהלן תמונה הממחישה את סדר הפעולות בעת מילוי בולם.יש להכפיל פעולה זו לכלל הבולמיםתמונהד. שמניםלכל שמן צמיגות משלו.לכל צמיגות של שמן יש תכונות שונטות ואפקט שונה על הרכבלכל יצרן יש את השמנים המומלצים לכל מקום ומקום לרכב ולפני החלפת שמנים יש לעיין במדריך של אותו רכב ע"מ לדעת איזה שמן לשיםבאיזה בולם. הכול תלוי באפקט הרצוי.ה. הרכבה בסדר הפוך לפרוק.חשוב לוודא שלא נשארים חלקים שפרקנו ולא הרכבנו.
כדי להגיע לדיפרנציאלים צריך לפרק את בית הדיפרנציאלניתן לעשות ½ פרוק ולפתוח רק את הצד האחורי של הדיפ האחורי או את הצד הקדמי של הדיפ הקדמי...אבל אם כבר עושים פרוק של החלק הזה כדאי לשים לב גם למייסבים שיושבים בבית הדיפרנציאל [ראה סעיף החלפת מיסבים בהמשך]פרקנו את בית הדיפרנציאל והדיפרנציאל אצלנו בידיש לפתוח את 4 הברגים על הדיפ ולהפריד בזהירות את הספור או הקורונה מהדיפ...חוסר זהירות יפגע באטם. במידה והאטם נפגע יש להחליפויש לשפוך את השמן ולהוציא את הגלגלי שיניים הקטנים תוך מתן דגש לשייבות הקטנות שמונחות שםיש לנקות את שאריות השמן הישן מהדיפ [אני משתמש בנייר ניגוב ומקלוני אוזניים]חשוב מאוד לשים לב ודגשים בתרשימיםהמקור של רוב הדגשים האלו הוא יניב סיוון [אלוף הארץ מספר פעמים במספר קטגוריות]
נערך לאחרונה על ידי רן ענבר; 03-02-2015 בשעה 21:02:50.
oded555 (17-12-2015)
3. מייסבים
לטעמי אין מה "להתקמצן" על מייסביםמייסבים הם עולם ומלואו בפני עצמו. תגדירו למוכר את המטרה והוא ידע לתת לכם את המוצר [ולפעמים גם לדפוק אתכם במחיר]אני ניגש לחנות מייסבים בדרום ת"א וקונה בפעם אחת את כל המייסבים שאני צריך לכול הרכב.חשוב לקנות מייסבים מאיכות טובה.
כדי לא לפרק פעמיים את כל הרכב ניתן לשלב שלב זה יחד עם פרוק בתי הדיפרנציאלים.מספר המייסבים משתנה מרכב לרכב ומחברה לחברה [בשלב זה אינני מדבר על החלפת מייסבים במנוע, בהיגוי וכן בגיר [ברכבים בהם יש]החלפת מיסבים מתמקדת בבתי הדיפרנציאל, בהבים האחוריים ובנאקליםהקידמייםמומלץ להיעזר בתרשימי הרכב ע"מ לאתר את כלל המייסבים ומידותיהם.
להלן תרשים המציג את מיקומי המייסבים ברכב מודרני [באגי/טראגי וגם חלק מהמאנסטרים] בקנ"מ 1/8:
כללי:***בעת פרוק של כמות חלקים גדולה מהרכב חשוב לשמור על סדר וניקיוןחשוב לזכור איזה בורג יצא מאיזה מקום ולהחזיר אותו לשםבמידה ואתם לא זוכרים מומלץ מאוד להיעזר בתרשימים שמגיעים עם הרכבאני פורס מגבת ישנה [כדי שהאישה לא תצעק] על השולחן זה מונע לכלוך ופגיעות מהשולחן ובעיקר מונע מחלקים להתגלגל לרצפהצלוחית קטנה משמשת לריכוז כול החלקים אותם פרקתי מהרכב [בהרכבה אם נשארו שם חלקים...זה לא טוב].
מספר מילים של אזהרה:
כשם שחשוב לעשות טיפול יסודי פעם בתקופה כך אין זה מומלץ לעשות זאת כל שבוע
צריך לקחת בחשבון שחלק מהברגים מודבקים, חלק מהברגים נכנסים לפלסטיק ופתיחה וגירה של הברגים יוצרת בלאי ברכב, בחלקיו ובברגים עצמם.
כליי עבודה טובים
הפעם הראשונה שעשיתי טיפול כזה הרסתי לא מעט ברגים כי השתמשתי ב"סתם כלי עבודה" מהום סנטר
הטיפול עלה לי עוד 250 ש"ח בחלקים שהרסתי
קיבלתי החלטה אסטראטגית וקניתי סט איכותי [+כיתוב השם שלי עליו]
הסטים היפים והיקרים של המברגים הם לא סתם...
הם מונעים לא מעט צרות בתחזוקה של רכב
לי יש סט כזה:http://www.edsracingproductsstore.co...od&productId=2
שבו אתה בוחר 25 כלים מהחברה הזו...
שווה כל שקל...
לא חייבים ללכת לכיוון כל כך קיצוני אבל שווה.
שמנים: חשוב לדעת כי יש שתי שיטות לציון מידות של שמניםWT ו CST ההבדל בין השיטות מסתכם בהבדל בין 10 ל 100לאחת השיטות נוסף עוד 0 במספר ולכן מספר שהיה בשיטה השנייה במאות הוא באלפיםזה דבילי אבל מבלבל וצריך לוודא שקונים את השמן הרצוי לנובגדול בבולמים השמן הוא בצמיגות של מאות ובדיפרנציאלים בצמיגות של אלפים [אפילו עשרות אלפים]
אשמח לתגובות, לחיוב או לשלילה
מי שמוצא טעויות אשמח אם יעדכן אותי לצורך תיקוןאת רוב התרשימים במאמר אני ערכתי תוך שימוש במדריך למשתמש של רכב של קיושו וכן תמונות מרחבי הרשת.השימוש באחראיות המשתמשתהנורן ענבר
נערך לאחרונה על ידי רן ענבר; 06-02-2014 בשעה 18:46:02.
Dani_Kochetkov (29-03-2014),Killswitch (06-01-2014),mic hell (23-03-2015),nirhasson (17-09-2017),oded555 (17-12-2015),Omorrone (30-05-2015)
תודה רן השכלתי הרבה מהשרשור!
השירשור מתאים גם לרכב ניטרו!
חלק מההמלצות הם כלליות ותקפות גם לרכב ניטרו שכן רוב רכבי הניטרו בנויים די דומה לרכב חשמלי
אולם לרכב ניטרו יש עוד לא מעט תחזוקה של מנוע הניטרו כגון ניקוי פילטר אויר ושימונו, תחזוקת הפלאג, בוסטר,פילטר דלק, קלאצ' ועוד ועוד...
עם כל הכבוד למי שמסיע ניטרו [ויש לי הרבה כבוד כלפי מי שמסיע ניטרו] אין לי כוח וסבלנות להתעסק בפרק הזה.
רן ענבר
שירשור זה נכנס לרשימת המועמדים לקופון ינואר 2014 , שיהיה בהצלחה
http://www.efly.co.il/forums/showthr...ודש-ינואר-2014
רן מדריך מצויין אני אישית הסקלתי מאוד וגם נעזרתי בו מואוד תודה..
נ.ב הקישור של הסט כלים לא עובד יכול להיות שבגלצ הדפדפן או שהקישור פגום?
דמבו והצעצועים
MONSTER 1/8 Thunder Tiger MT4 g3 נמכר!! אבל יש עוד אחד של חבר גם למכירה עם 2 סוללות במצב מצויין!!
FUTABA 14SGH
Hitec Aurora 9 נמכר!
3DHS Extra 300 88" DLE-61CC
3DHS Extra 330 75" OS GT-33
DLE-55 שמחכה לשבת על טיסן
Aero Work Proxs260 DLE-20CC נמסר!
SkySun Yak 54 profiles DLE-20CC
MULTIPLEX ParkMaster נמכר!!
MULTIPLEX ParkMaster PRO
Club Trainer 1265mm נמסר!
MULTIPLEX FUNCAB NIGHT FLY
Rc-Factory yak-55 נמכר!
kaos OS-46AX התרסק
ARTF YAK 46 3D profiles OS-46AX הלך לאיבוד חח
Great Planes U Can Do OS-55AX נמכר!
VQ Models AT-6 Taxan 46-55 נמכר!
T-REX 500E PRO DFC נמכר!
HK450 כבר עשה את שלו
V911
לפרטים עמית
054-6333183
הקישור עובד. יש איזה באג בדף האתר פשוט תגלול אותו למטה.
את תפיסת עולמי בנוגע לכלי עבודה כתבתי בהרחבה במאמר הבא:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...F2%E1%E5%E3%E4
ובכלל תעבור על שאר המאמרים:http://www.efly.co.il/forums/articles.php?c=62 [יש גם דף שני].
אם לא יועיל בטח שלא יזיק.
רן ענבר
אני העיין בזה מאוחר יותר.
וכן סליחה הקישור עובד
תודה ענקית לרן
דמבו והצעצועים
MONSTER 1/8 Thunder Tiger MT4 g3 נמכר!! אבל יש עוד אחד של חבר גם למכירה עם 2 סוללות במצב מצויין!!
FUTABA 14SGH
Hitec Aurora 9 נמכר!
3DHS Extra 300 88" DLE-61CC
3DHS Extra 330 75" OS GT-33
DLE-55 שמחכה לשבת על טיסן
Aero Work Proxs260 DLE-20CC נמסר!
SkySun Yak 54 profiles DLE-20CC
MULTIPLEX ParkMaster נמכר!!
MULTIPLEX ParkMaster PRO
Club Trainer 1265mm נמסר!
MULTIPLEX FUNCAB NIGHT FLY
Rc-Factory yak-55 נמכר!
kaos OS-46AX התרסק
ARTF YAK 46 3D profiles OS-46AX הלך לאיבוד חח
Great Planes U Can Do OS-55AX נמכר!
VQ Models AT-6 Taxan 46-55 נמכר!
T-REX 500E PRO DFC נמכר!
HK450 כבר עשה את שלו
V911
לפרטים עמית
054-6333183
למדריך זה הוסף פרק [מס 2] העוסק בטיפול ברכב חדש לפני הסעתו הראשונה
רן ענבר
ebay007 (04-02-2015)