בדיקות סטטיות לפני נסיעה ראשונה.רק לאחר שהכול פועל כשורה אפשר לסע לשלום...
כמה מילים על המשדר שלך.
תמיד מדליקים את המשדר לפני חיבור הסוללה ברכב והדלקת המקלט/הבקר ברכב.
תמיד מכבים את המקלט/הבקר ומנתקים סוללה ברכב לפני כיבוי המשדר עצמו.
יש רמות שונות של משדרים ולא בכולם יש את כל הכפתורים והפונקציות אבל העיקרון דומה.
הפעלה ראשונה: בהפעלה ראשונה אני מרים את הרכב על בלוק כך שארבעת גלגליו באוויר.
הרכב ללא חופה.
הדלק את המשדר.
חבר סוללה טעונה לרכב. ובעת הדלקת הבקר מאבטח את הרכב...
במידה והרכב "ישתולל" שלא ישתולל לקיר/כביש/ויטרינה/ילד הסמוך...
בדוק וודא תוך אבטחת הרכב שההגה עובד כראוי ופקודה שימינה זה באמת ימינה וכנ"ל לשמאל...
וודא שקדימה= קדימה, עצירה=עצירה ושרוורס= רוורס
מפסק ON/OFF- כיבוי והדלקת המשדר
הדק מצערת- משפיע על מהירות הרכב וכיוון נסיעתו.
משיכת ההדק לכיוון ידית האחיזה- קדימה
הדק המצערת במרכז- ניוטרל. אין פעולה של המנוע [רכב עלול להידרדר בירידה]
דחיפת ההדק לכיוון הרחוק מידית האחיזה-עצירה, רק לאחר שניה של עצירה ומעבר לניוטרל הרכב ייסע לאחור.
קיזוז- מאפשר מצב ניטרלי בנסיעה ישר או בעצירה ללא תגובת מנוע
קיזוז היגוי- כיוון עדין של הגה הרכב ע"מ שהרכב ייסע ישר ללא תגובת גלגל ההגה.
קיזוז מצערת- כיוון עדין של תגובת המנוע כך שכאשר הדק המצערת במרכז, הרכב לא ייסע כלל.
שני כפתורים "למתקדמים" שלא תמיד יש אך תפקידם חשוב מאוד:
D/R: קיצור של DUAL RATE [בעברית: ערך כפול] ומשמעותו צמצום רגישות ההיגוי בצורה שווה ימינה ושמאלה... בפשטות: היגוי הרכב יהיה פחות רגיש ותזזיתי.
EPA: קיצור של END POINT ADJUSTMENT [בעברית: התאמת קצה טווח התנועה]
לטעמי, ה EPA זה עיניין של חיים ומוות [של הסרוו]
סרוו שלא מכוונים לו את ה EPA עלול לבצע דחיפה כנגד קצה התנועה של מערכת ההיגוי דבר שישרוף את הסרוו באופן מיידי.הרעיון בכיוון ה EPA הוא פשוט:
הרכב על קובייה עם גלגלים באוויר לאחר הדלקת משדר חיבור סוללה והדלקה.
בעדינות, מזיזים את גלגל ההיגוי לכיוון אחד תוך שמסתכלים על תנועת ההגה והגלגלים הקדמיים.
מחפשים את הנקודה בה אין למערכת ההיגוי לאן לזוז יותר.
בנקודה זו, משחקים עם כפתורי ה EPA אשר יגבילו את תגובת הסרוו פעם לימין ופעם לשמאל.
זה מסוג הדברים שיותר פשוט לבצע מאשר להסביר אבל חשוב מאוד...
במעמד זה חשוב, שוב להקשיב לרכב ולהסתכל שכלל מכלוליו פועלים בצורה שקטה וחלקה.
במידה ומשהוא לא נראה או שלא נע טוב, יש להאט ולבדוק את מקור הרעש או התקלה.
מניעת אובדן תקשורת ובדיקתה:
בכל רכב יש מערכת הגנה למניעת אובדן תקשורת הנקראת גם FAIL SAFE.
מערכת זו מכויילת במפעל ולרוב אין צורך להתעסק איתה.
ניתן לוודא פעולה זו ע"י הרמת הרכב על קובייה >נסיעה איטית לפנים >כיבוי המשדר וידוא כי גלגלי הרכב נעצרים.
הסעה ראשונה.
יש זכור כי מדובר ברכב חדש, מהיר וחזק ואתה עדיין לא מכיר את כול תכונותיו.
הסע אותו במסגרת המגבלות שלך והגבר את המהירות רק כשאתה מרגיש בטוח בכך.
בחירת שטח מתאים לנסיעה ראשונה:
ללא מכשולים בולטים/מכוניות חונות/אנשים.
רחוק ככל הניתן מאנטנות סלולריות וקווי מתח גבוהה.
מילה על מכוניות חונות:
![]()
שים לב לתמונה... לכל מכונית חונה יש 4 גלגלים המהווים מלכודת מוות לרכב על שלט
במידה ותסיע את הרכב ברחוב ותפגע ברכב חונה, לא משנה מה יקרה לרכב [הגדול] הרכב שלך ייעצר בבת אחת והפגיעה בו תהיה אנושה כמעט בכל מהירות.
ממליץ בחום להימנע מהסעה ברחוב ליד הבית או בקרבת רכבים חונים.
אני? הולך לפארק דשא גדול רחוק מאנשים.
אומנם דשא מקשה מאוד על הרכב אך מונע ומרכך הרבה מהמכות וההתנגשויות.
חלק מתקלות ימנעו בהסעה ראשונה על דשא.
לפני נסיעה יש לסרוק את שטח ההסעה מחשש לעצמים בולטים
אבן בגודל אגרוף שמונחת בדשא, תפרק חצי רכב הנוסע במהירות גבוהה...
איתור מכשולים והתרחקות מהם תחסוך לא מעט תקלות.
הסעה ראשונה, איטית ורגועה בהתאם להרגשה.
ההרגשה, מטעה...
בדיקת תקשורת: בפס הראשון יש ליסוע לאט למרחק גדול ולראות שאין הפרעות תקשורת והרכב מגיב בצורה התואמת לציפיות.
תרגילים מומלצים:
1. נסיעה הלוך וחזור.
בנסיעה חזור יש לזכור כי הגה ימינה יסובב את הרכב לכיוון שמאל שלך ולהפך.
2. נסיעה להקפת עצם וחזרה.
בפעולה זו יש לשים לב למיקום הרכב ביחס לעצם, קשה לאמוד את המרחק בין הרכב לעצם מרחוק.
3. קפיצות בגובה סביר.
בקפיצה, יש לשים לב לתגובת הרכב למצב המצערת בזמן קפיצה.
משיכה של הדק המצערת למצב של האצה תגרום להרמת קידמת הרכב עד מצב של היפוך לאחור.
דחיפה של הדק המצערת למצב של האטה תגרום להורדת קידמת הרכב עד למצב של היפוך לפנים.
4. הגברת מהירות ע"פ תחושה.
בהגברת המהירות יש לשים לב שהרכב מאבד אחיזה בהאצה או בסיבובים והתנהגותו שונה.
5. מעבר לשטחים קשים יותר בעלי אחיזה שונה כגון עפר, חול, סלעים ומכשולים.
ככלל, לכל שטח יש צמיגים שמתאימים לו [אם זה השטח המרכזי בו תסיע, כדאי לשקול החלפת צמיגים].