שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 16 מתוך 16

נושא: כנפוני קצה כנף

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    הודעות
    521
    תודה!
    4
    הודה 47 פעמים ב 31 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל כנפוני קצה כנף

    למי שכבר ניסה להטיס את הפונטנה (120 ) עם הכנפונים בקצה הכנף, אלו שמתחברים בעזרת שתי הברגים, האם יש הבדל עם או בלי הכנפונים ?
    נערך לאחרונה על ידי גבי א; 26-07-2009 בשעה 21:03:53.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,724
    תודה!
    129
    הודה 79 פעמים ב 59 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כנפוני קצה כנף

    יש לך את הפנטנה הזו?
    איך היא אתה נהנה ממנה? (אני מעוניין לקנות כזו)

    מצטער שאני "רוכב" לך על השירשור

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    הודעות
    521
    תודה!
    4
    הודה 47 פעמים ב 31 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כנפוני קצה כנף

    לא שלי, שייכת למישהו שמטיס אותה באשדוד, ומעוניין לבדוק את הכנפונים והתבקשתי לשאול בשמו.
    מחכה עדיין לתגובות.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    3,708
    תודה!
    188
    הודה 186 פעמים ב 131 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כנפוני קצה כנף

    יצא לי להטיס פאנטנה 100X עם "הכנפונים" הללו - תפקידם הוא SFG ז"א SIDE FORCE GENERATOR, וזוהי בדיוק התועלת שלהם.
    מורגשת תוספת היציבות הכיוונית שכנפונים אלו מקנים, אך עיקר התוספת הוא בתרגילי נייפ אדג' שם אתה מקבל כלי יציב יותר ונעים יותר להטסה.

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    הודעות
    521
    תודה!
    4
    הודה 47 פעמים ב 31 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כנפוני קצה כנף

    תודה על התגובות. בשבת נבדוק אותה עם הכנפונים.

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    הודעות
    332
    תודה!
    0
    הודה 15 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כנפוני קצה כנף

    מניסיון הכנפונים עושים הרבה הבדל.רק חשוב להזהר בנחיתה

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Mar 2009
    הודעות
    90
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כנפוני קצה כנף

    יש הבדל כמו שאמרו בתרגיל ה-KNIFE!!! וההבדל הוא מאוד משמעותי... ואני אסביר גם ממה נוצר ההבדל- הכנפונים יוצרים מערבולות קצה כנף ובגלל מערבולות אלו להגהים יש יותר השפעה וכך אפשר לעשות למשל את ה-KNIFE בפחות מנוע...

    וכמו שיואב אמר- להיזהר בנחיתות! זה דבר רגיש והוא גם צמוד לקרקע

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    הודעות
    521
    תודה!
    4
    הודה 47 פעמים ב 31 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כנפוני קצה כנף

    תודה על התגובות חברים, בשבת נבדוק את הכלה.

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    3,708
    תודה!
    188
    הודה 186 פעמים ב 131 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כנפוני קצה כנף

    ציטוט נכתב במקור על ידי beitar116 צפיה בהודעה
    יש הבדל כמו שאמרו בתרגיל ה-KNIFE!!! וההבדל הוא מאוד משמעותי... ואני אסביר גם ממה נוצר ההבדל- הכנפונים יוצרים מערבולות קצה כנף ובגלל מערבולות אלו להגהים יש יותר השפעה וכך אפשר לעשות למשל את ה-KNIFE בפחות מנוע...

    וכמו שיואב אמר- להיזהר בנחיתות! זה דבר רגיש והוא גם צמוד לקרקע
    ממש לא נכון,
    מערבולות קצה הכנף לא קשורות ולא נוצרות עקב כנפונים אלו, מערבולות קצה הכנף לא קשורות כלל לתרגילי KNIFE ונוצרות בכל מצב של טיסה - בדיוק כמו בשמן, על קצה הכנף
    אם כבר אתה מעוניין לדבר על תרומת הכנפונים למערבולות - אז התרומה היא בדיוק הפוכה למה שציינת, הכנפונים גורמים להקטנת התופעה המדוברת....

    ממליץ לך לקרוא את המאמרון על "אפקט הקרקע" שכתבתי בפורום תיאוריה, ניתן שם לראות את התופעה גם בתמונות....
    http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=8757

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    הודעות
    521
    תודה!
    4
    הודה 47 פעמים ב 31 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כנפוני קצה כנף

    צודק ליאור, מערבולות קצה כנף נוצרות בגלל הפרש הלחצים בין הצד העליון לתחתון של הכנף (האחראי לעילוי על הכנף) ואת זה יש כל זמן שיש זרימת אויר על הכנף.

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Mar 2009
    הודעות
    90
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כנפוני קצה כנף

    ליאור יכול להיות שאתה צודק... אתה כנראה בעל ניסיון הרבה יות ממני!
    אבל אני התבלבלתי והתכוונתי למערבולות ולא למערבולות קצה כנף... ולפי מה שאני יודע- המערבולות מעלות את השפעת ההגהים...
    אם אני טועה, תקן אותי ולימדת אותי משהו חדש! תודה..

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Or Yehuda, Israel
    הודעות
    3,024
    תודה!
    21
    הודה 5 פעמים ב 3 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כנפוני קצה כנף

    מערבולות גורמות לגרר וככל שהצורה יותר "משונה" כך יש יותר גרר ככל שיש פחות גרר המטוס יותר יעיל

    תסתכל כאן:
    http://www.rcpowers.com/forum/showthread.php?t=89
    שי
    Futaba 10CHP
    Outrage Velocity 50, YS 56-SR
    אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    621
    תודה!
    3
    הודה 5 פעמים ב 5 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כנפוני קצה כנף

    כנפונים ב 100X מוסיפים יציבות מדהימה גם בטיסה אופקית וישרה וגם בנייף אדג"
    אני נהנה יותר עם הכנפונים
    בברכת נחיתות רכות

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    הודעות
    332
    תודה!
    0
    הודה 15 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כנפוני קצה כנף

    חברה.

    אני ינסה להסביר ומכיוון שאני לא יודע לצייר במחשב אעשה זאת רק במילים.
    על הכנף זורם אוויר.
    האוויר זורם במהירויות שונות על החלק העליון והחתתון.
    מעבר למהירות הזרימה כאשר האוויר מתנתק מן הכנף וובעצם עובר את שפת הזרימה(האוויר מתנתק קצת לפני סוף הכנף) הוא יוצר מערבולות.עצם הניתוק של האוור מן הכנף יוצרת מערבולות.
    בקצה הכנף(השמאלית והימינית) האוויר שזורם למעלה ומטה נפגש ובעצם גורם למערבולות.
    תפקידם של הטיפים(כנפונים) הוא בעצם להפריד בין המערבולות של שתי צידי הכנף ולגרום לזרם האוויר להשאר על הכנף כמה שיותר זמן.
    אני לא מצליח למצוא תמונה אבל כולם מכירים את התמונה של מטוס נושאים נוחת ובקצות הכנפיים שלו ישנם מערבולות שניתן לראות בבירור.
    אלה הן המערבולות שמהן מנסים להמנע,עכשיו ישנם כמה סוגי טיפים ,ישנם בדאונים טיפים שמתקמרים כלפי מעלה,ישנם אגב טיפים שמתקמרים כלפי מטה.
    הכל זה חישוב ,ניסוי בדיקה וטעיה של הנושא בהתאם לכל כנף.

    מקווה שהבנתם אותי ושהייתי ברור מסספיק.
    אם מישהו יודע על איזה תמונה אני מדבר אשמח שתעלו אותה.

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    הודעות
    1,161
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כנפוני קצה כנף

    עקבתי הרבה אחר שרשור זה ולמדתי המון.

    MYHOBBY נתת לי הסבר מצויין.
    תודה.

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: כנפוני קצה כנף

    ציטוט נכתב במקור על ידי MYHOBBY צפיה בהודעה
    .

    ......מקווה שהבנתם אותי ושהייתי ברור מספיק.
    אם מישהו יודע על איזה תמונה אני מדבר אשמח שתעלו אותה.
    לבקשתך, כמה תמונות להמחשת מערבולות קצה כנף ( wingtip vortices )







    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	200px-737winglets.jpg‏ 
Views:	402 
Size:	32.8 קילובייט 
ID:	12243   Click image for larger version. 

Name:	Wingtip vortices.jpg‏ 
Views:	688 
Size:	17.7 קילובייט 
ID:	12244   Click image for larger version. 

Name:	wingtip_vortices_1.jpg‏ 
Views:	705 
Size:	45.3 קילובייט 
ID:	12245   Click image for larger version. 

Name:	wingtip_vortices_lg.jpg‏ 
Views:	678 
Size:	32.4 קילובייט 
ID:	12246  
    נערך לאחרונה על ידי umbo; 30-07-2009 בשעה 11:53:56.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •