כמו הרבה שאלות בגוון הזה התשובה לשאלה למי יתאים יותר הפרו או הספורט מתבססת על איזה מטיס מדובר (מתקדם או מתחיל) או סגנון הטסה
אני אישית הייתי רוכש את הפרו
וכי למה?
לספורט ולפרו יש כמעט את אותה האלקטרוניקה, כך שמבחינה זאת הם זהים, חוץ מהעובדה שלספורט יש מנוע אאוטרנר אמיתי , ולפרו יש מנוע אאוטרנר כלוא בתוך פחית מתכת, וזהו חיסרון מכיוון שהדבר גורם להתחממות המנוע (חיסרון לפרו

)
גם לספורט וגם לפרו יש את אותה מערכת הראש, לכן קטע זה לא משנה
הסרוו זנב על הספורט מורכב על הבום, והוא נמצא בעמדה בה הוא פגיע יותר בהתרסקויות, לעומת זאת הסרוו זנב בפרו יושב בתוך השלדה, וכך הוא מוגן היטב יותר במקרה של התרסקות,
מבחינת שלדה, השלדה של הפרו עשויה משני לוחות קארבון אחידים, לעומת 4 לוחות קארבון אצל הספורט, אצל הפרו השלדה ממש בנויה בצורה חזקה מאוד ופשוטה מאוד, כך שקל יותר להרכיבה ולפרקה (אין מליון ספייסרים מוזרים ומשונים כמו בספורט)
מבחינת מראה, טוב, לדעתי החופה של הפרו לא כל כך יפה, והחופה של הספורט מכוערת

ועכשיו להבדל לדעתי המהותי יותר בין שני המסוקים, מערכת הזנב!!!!!! עכשיו לספורט יש רצועה, האופציה היותר טובה למתחילים מכיוון שרצועה הרבה יותר סלחנית בהתרסקויות ולא תהרס מכל נגיעת זנב ברצפה, לעומת הטורק טיוב שיש בפרו שנהרס עם כל נגיעה עם הרצפה, אבל היות ואני לא מתחיל אלא מטיס 3D (אם אפשר לקרוא לאוסף הפעלולים הרנדומאלי שאני עושה ככה

) אני הייתי מעדיף גם פה את הפרו מכיוון שאין מה לעשות, מערכת רצועה מבזבזת המון אנרגיה מכיוון שהיא דורשת מתח (של הרצועה) כדי לעבוד, ובנוסף יש לדאוג למתח רצועה, לתחזוקה של הרצועה, רצועה יכולה להיקרע, והיא יכולה לדלג על שינייים במהלך תמרונים קשים מאוד
לעומת זאת הטורק טיוב כמעט לא דורש תחזוקה, הוא מאוד מאוד אמין ובזבוז האנרגיה בו הוא מינימלי ככה שמקבלים יותר כוח ברוטור הראשי והאחורי ושליטה כללית יותר טובה על הזנב
אז אצלי הסיבה העיקרית לבחור את הפרו היא בזכות הנעת הזנב בטורק טיוב, גם מחוותדדעת של מטיסים בחו"ל, אין מה לעשות מקבלים תגובת זנב טובה יותר ברגע שיש טורק טיוב ולא רצועה(ובנוסף אומרים בי בי לרצועות נקרעות, משתחררות, נשחקות, קופצות שיניים,מבזבזות אנרגיה וכו')
עוד פעם אני מדגיש שהבחירה שלי מבוססת על השיקולים האישיים שלי בלבד, אני מטיס ברמה קצת מתקדמת שעבר את שלב הריסוק כל טיסה שנייה לכן אני הייתי בוחר את הפרו, מסוק מוצק ביותר, אמנם עבודת החיווט בו היא סיוט, אבל יש לו טורק טיוב, וזה מאוד חשוב למי שמתעסק בפעלולים רציניים
וולאה עכשיו אחרי שאמרתי את כל הדברים האלה אני אלך ואקנה את הפרו

, אבל חסר לי דבר אחד, נוווו שכחתי מה זה

, איי נזכרתי חסר לי הכסף




הכל בצחוק כמובן אני לא מתכנן לעבור בעתיד לספורט או לפרו, אלא לנטוש את קטגורית ה-450מים ולעבור ל- TREX 500ESP כמובן שעד אז יש עוד הרבה זמן, הרבה ללמוד, והרבה להרוויח כסף כדי לעשות את זה
