
נכתב במקור על ידי
a_lams
יש לי שאלות על סוללות ליפו:
*כל כמה מחזורי הטענה אני צריך לעשות באלנסינג?
רצוי כל הטענה
*מתי עושים דיסצ'ארג'?
יש פריקה לצרכי אחסון לזמן אורך (חודשים) - ואז זו פריקה למתח מסוים שבד"כ מטענים יודעים אותו.
יש הטוענים שפריקה והטענה מספר פעמי םלפעמים משחזר חיי סוללות בעיתיות (לי אישית לא עבד).
חוץ מזה אני לא מכיר שימושים נוספים לזה.
*למה הנתון - 20C,25C, 30C מתייחס?
הזרם המקסימלי שניתן לצרוך מהסוללה. תכפיל את מספר ה C בנפח הסוללה ותקבל את הזרם המקסימלי שניתן לצרוך. לדוגמא - מסוללת 2200mAh שהיא 10C תוכל לצרוך 10*2200mA שהם 22A.
*איך אני יודע עד איזה אמפראג' מותר לי להטעין סוללה מסויומת?
התכוונת באיזה אמפראג' מותר להטעין - לפי הנפח שלה. רוב סוללות ה LIPO ניתן להטעין בעד 1C כלומר בזרם במיליאמפר כנפח שלהן. סוללות דור שלישי (כדוגמת G3 HYPERION) ניתן להטעין עד 5C, כלומר פי חמש מהנפח של הסוללה במיליאמפר. כלומר, סוללה רגילה מהסוג בדוגמה הקודמת תוכל להטעין ב 2.2A (וזה יקח לה כשעה להתמלא). אם הייתה 5C אז ניתן היה להטעין אותה בזרם פי 5 יותר גדול וקמן ההטענה היה מתקצר משמעותית.
*איך אני יודע בזמן הטסה שאני לא מוריד את המתח של הסוללה יותר מדי עד להרס עצמי?
או שאתה מודד זמן או שאתה מתקין מתקן שעוקב אחרי מתח הסוללות ו/או התאים הבודדים ו/או מכוון את הבקר שיפסיק את המנוע.
מדידת הזמן נעשית ע"י זה שבטיסות ראשונות אתה טס בטווח זמן שבטוח אפשרי ומודד כמה זמן טסת, אז מטעין ורואה כמה נכנס, מזה מחשב כמה זמן ניתן למשוך מהסוללה לריקון מוחלט ומשתמש רק ב 80% מזה כדי לא להרוס את הסוללה. עושה עוד כמה טיסות בהן אתה מעלה את הזמן עד שאתה רואה שבאמת פגעת בזמן הנכון בחישובים שלך. מדידת זמן עובדת בשימושים שהמנוע פעיל פחות או יותר אחיד כל הזמן (מסוקים, או טיסנים שבהם המנוע פועל כל הזמן), לא מתאים לטיסנים שדואים ללא מנוע.
שיטת הבקר תמיד עובדת, אבל לפעמים לא נעים שייפסק לך המנוע כאשר אתה עם טיסן שלא יודע לדאות למטה או מסוק. לבקרים יש גם יכולת להפסיק את המנוע בצורה הדרגתית אבל זה עדיין לא משאיר הרבה זמן.
המתקנים שמתריאים על מתח הסוללה - יש מגוון, עם טיסנים רחוקים לא בהכרח שומעים את הצפצוף ויש כאלו שמשדרים לקרקע כך שיצפצף לידך.
מקווה שתוכלו לעזור בשביל שאני לא יהרוס את הסוללות... :-)
שבת שלום לכולם.