שלום לכולם,

אני חדש פה בפורום.
אני אתן קצת רקע, נכנסתי לתחום המסוקים ממש לאחרונה.
לאחר שהיה לי יום משעמם בעבודה שבו נכנסתי ליוטיוב וכל מה שעשיתי היה לראות מסוקי אינדור עשיתי לעצמי חשק והלכתי להתחדש בעצמי - באותו יום קניתי לעצמי מסוק חשמלי שלושה ערוצים.

אין מה להגיד, מהרגע שהוא עלה לאויר הבנתי שזה בדיוק התחביב שלי, ולאחר ששברתי אותו לגמרי החלטתי להתקדם למסוק 4 ערוצים.
קראתי על הנושא וקראתי (והתחלתי להטיס FMS עם הגיימפאד שלי) ובסופו של דבר קניתי lama v4.

כמובן שבתור מטיס לא מנוסה כבר ביום הראשון היו כמה "תקלות" ולאחר מספר ימים התחילו רעידות בקצה הזנב. לאחר החלפת כל הלהבים (ללהבי אקסטרים אחרי ששברתי שלושה זוגות בשבוע) המסוק עדיין רועד בקצה הזנב.
לקחתי את המסוק לחנות ממנה קניתי - שכן איני מבין גדול, ושם הסבירו לי שככל הנראה הציר התעקם. בנוסף, הסבירו לי שיש ציר פנימי וציר חיצוני.
בנוסף נאמר לי גם שכל עוד הרעידות אינן מפריעות להטסה אין צורך לסדרן - עדיף לעשות עוד כמה תאונות לפני.
באותה עת "פינקתי" את המסוק גם בצלב אימונים.

עכשיו, השאלו שלי הן אלה:
- האם כשאני מחליף ציר עדיף לי כבר לשים ציר משודרג (הבנתי שיש הבדלים בחוזק המתכת)?
- האם הגיוני שלאחר כשבועיים נראה כי הסוללה כבר מחזיקה פחות?
- האם לדעתכם צלב האימונים כדאי לזמן ההטסה הלימודי?
- האם הוא מפריע לאיזון המטוס?

בנוסף, אבקש את דעתכם האם המסוק מתאים למתחילים - לזמן האימונים בסימולטור (aerofly)?

תודה,
איתמר.