עם השלט מגיעות סוללות נטענות של ספקטרום של 1500 כל אחת, לאחר טעינה מלאה של הסוללות מופיע בצג 6v, האם זה תקין או שדרוש יותר?
כשאני שם למשל סוללות דורסל המתח 6 -+,האם זה ה v הרצוי?
עד איזהv בכללי אפשר או רצוי להטיס איתו?
עם השלט מגיעות סוללות נטענות של ספקטרום של 1500 כל אחת, לאחר טעינה מלאה של הסוללות מופיע בצג 6v, האם זה תקין או שדרוש יותר?
כשאני שם למשל סוללות דורסל המתח 6 -+,האם זה ה v הרצוי?
עד איזהv בכללי אפשר או רצוי להטיס איתו?
א. זה תקין, סוללות NIMH נטענות מיועדות למתח עבודה 1.2V בעוד שסולולות האלקליין (דורסל) הם 1.5V וזה המתח הרצוי למשדר.
כאשר תטעין את הסוללות תגיע ל 1.4V לסוללה ולכן אתה מגרד את ה 6V עם 4 מהן בעוד שעם דורסל מלאה אתה עובר אותו מעט עם 1.55V לסוללה ושומר על 6V לאורך זמן רב יותר וגם זה טוב אבל יש לשים לב לקיבולת.
ב.לצורך חישוב יחס קיבולת לזמן השימוש/הטסה:
המשדר צורך כ 300Mah לשעת עבודה ששקולה לכ 3-4 טיסות (אני לוקח בחשבון כולל מעט כיוונים ומשחקים בשטח בזמן שהשלט עובד).
עכשיו תעשה את החשבון שלך כמה אתה מטיס.
ג.עבור סוללות NIMH בקיבולת 1500 אל תצרוך יותר מ 2/3 קיבולת ( 1000Mah ) עד לטעינה הבאה. הסיבה היא עקומת הפריקה של הסוללה לקראת סוף הקיבולת שלה שנהפכת להיות חדה ואין טעם לעבוד עם השלט בתחום הזה.
ד.לסוללות אלו פריקה עצמית גבוהה לכן אם אתה מטיס משבת לשבת מומלץ לטעון לפני יציאה לשטח משום שהסוללה נפרקת במהלך השבוע.
בכל מקרה עם NIMH כדאי תמיד להגיע לשטח במצב מלא ולבדוק קיבולת מוחזרת בזמן טעינה לצורך מעקב אחר חיי הסוללה
ציקי
תודה על ההסבר המפורט, בעבר היה לי את אותו השלט בגרסה שונה עם מתח יותר גבוהה לכן שאלתי את השאלה, תודה רבה..
תא הסוללות אכן מיועד ל 4 סוללות של AA לכן ההסבר הגיוני, ומעבר לכך התייעצתי עם בחור עם אותו השלט וזה אכן הוולט הרצוי לכן ההסבר שלך מתאים לגמרי..