שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 13 מתוך 13

נושא: בעקבות הדיון על מדפים

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    הודעות
    104
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל בעקבות הדיון על מדפים

    בעקבות הדיון המעניין על המדפים פתאום הבנתי, ההגה גובה בזאגי עובד הפוך מהמאזנות! כשמדובר במאזנות, מאזנת יורדת מעלה את הכנף, הכשמדובר בהגה גובה, הגאים יורדים כנף יורדת. איך זה שאותו הגה משפיע השפעה הפוכה באותה כנף בדיוק ללא שום שינוי במבנה או הנתונים? אני טס גם על מצנחי רחיפה ושם העסק נורמלי כביכול, משיכת ברקסים =הורדת מדפים, מגדילה ז"ה, עילוי, גרר וכו' למה בזאגי פועל הפוך? מקוה שיהיה דיון מעניין. צוק

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: בעקבות הדיון על מדפים

    פשוט מאוד

    מכיוון שבכלי טייס יציב העילוי פועל מאחורי מרכז הכובד

    כאשר אתה מוריד את 2 המאזנות בזאגי, שתי הכנפיים מקבלות תוספת עלוי

    דבר הגורם להורדת אף

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: בעקבות הדיון על מדפים

    אשמח אם מישהו יקח טסט קייס וינתח אותו,
    צריך לזכור גם שיש מומנט די גדול על ההגה עקב ההתנגדות שלו לזרימה.
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: בעקבות הדיון על מדפים

    ציטוט נכתב במקור על ידי Boogle צפיה בהודעה
    אשמח אם מישהו יקח טסט קייס וינתח אותו,
    .
    +1

    אחת ולתמיד יהיה ניתוח ברמת מכניקת הטיס 2 עם תמונות. הסטודנטים הצעירים שלומדים טיס 2 מתבקשים להגיב פה כי אני עם יד על הטלפון לדיקן לעקב לכם את סיום התואר
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    מיקום
    כפר ורדים
    הודעות
    2,495
    תודה!
    1
    הודה 46 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: בעקבות הדיון על מדפים

    במקרה של כנף מעופפת, כאשר המאזנות יורדות, רכיב הגרר שנוצר עובר מתחת למרכז הכובד

    ושוב יש תרומה להורדת אף...

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,137
    תודה!
    2
    הודה 35 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: בעקבות הדיון על מדפים

    ציטוט נכתב במקור על ידי דניאל דקל צפיה בהודעה
    במקרה של כנף מעופפת, כאשר המאזנות יורדות, רכיב הגרר שנוצר עובר מתחת למרכז הכובד

    ושוב יש תרומה להורדת אף...
    נראה לי זניח, לא ? זרוע קטנה...
    גיא.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    63
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: בעקבות הדיון על מדפים

    שלום,
    אני מצטער אבל אני לא מצליח להבין מאיפה נובעת השאלה. ההגה עושה בדיוק אותו הדבר בשני המקרים. מה הדילמה? אשמח להבהרה.

    וגם אני חושב שאין יותר מדי משמעות לגרר שיוצר ההגה...

    תם
    קלוב התעופה סניף באר-שבע עומר
    www.aeroclub.co.il

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    1,137
    תודה!
    2
    הודה 35 פעמים ב 27 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: בעקבות הדיון על מדפים

    תאמת, עכשיו שחושבים על זה, באמת מה ההבדל ? הגה יורד, אף יורד...
    גיא.

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: בעקבות הדיון על מדפים

    מקור הבילבול בפעולה הכפולה של ההגאים - אלוונים..
    אם תפריד את הפעולות תראה שההגאים פועלים בצורה הרגילה כמו בטיסן עם זנב:
    מאזנת יורדת - כנף עולה
    הגה גובה עולה - אף עולה

    הסיבה לכך היא ששקול המומנטים שמפעילות ה"מאזנות" אכן גורם להטיה וזאת מכיוון שהפעולה זהה לכנף רגילה.
    שקול המומנטים של ה"הגה גובה" מרים - מוריד אף וגם כאן כמו בטיסן עם זנב המומנט נמצא מאחרי מרכז הכובד.
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    הודעות
    104
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: בעקבות הדיון על מדפים

    אני אנסה להבהיר:
    בזאגי, בזמן פעולת המאזנות (שהן בעצם גם הגה גובה) בפנייה ימינה מאזנת שמאל יורדת וגורמת לכנף שמאל לתוספת עילוי.
    לעומת זאת בזמן דחיפה של הגה גובה אותה מאזנת שמאל שוב יורדת אבל הפלא בפלא, הפעם היא גרמה לכנף לאבד עילוי!

    ועוד תוספת או הבט אחר לאותה השאלה- במצנח רחיפה משיכת הברקסים, המקבילה להורדת הגה גובה/ מאזנות בזאגי, גורמת להגדלת זווית התקפה, גרר, עילוי, וכו'
    לעומת זאת בזאגי, הורדת הגה גובה, המקבילה למשיכת ברקסים במצנח רחיפה, גורמת להורדת זווית התקפה, עילוי כלפי מטה וכו'.

    האם השאלה מובנת עכשיו?

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: בעקבות הדיון על מדפים

    כמו שדניאל כתב הכל פונקציה של איזוני הכוחות סביב מרכז הכובד של הכלי.
    במצנח מרכז הכובד שלך נמצא מס' מטרים מתחת למרכז העילוי ולכן משיכת ברקס בצד אחד יוצרת מומנט גלגול קטן יחסית סביב מרכז הכובד והדבר מתבטא בהגדלת גרר ושינוי זוית התקפה.
    בזאגי מומנט הגלגול גדול ביחס למרכז הכובד דבר אשר מסתכם בתנועת גלגול וכאשר שני ההגאים יורדים זה מסתכם בתנועת עלרוד.

    ממליץ לך לצייר דיאגרמה פשוטה שבה תמקם את מרכז הכובד ביחס למרכז העילוי ותמקם את הכוחות של ההגאים ביחס לנקודות הנ"ל. תראה שהשקול של המומנטים יתן לך בדיוק את התגובות שאתה חווה.
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: בעקבות הדיון על מדפים

    בהפעלת מאזנות המומנט האורכי מתאפס (אחד חיובי והשני שלילי) ולכן הטיסן לא מרים/מוריד אף
    אבל המומנט הרוחבי שנגרם גורם לגלגול.
    יש גם בילבול בין תגובה ראשונית למשנית - בפקודת הגה גובה המומנט האורכי(הראשוני) גורם לעלרוד הטיסן ושינוי זוית ההתקפה ואיתו את שינוי כיוון הטיסה.

    במצנח שינוי המומנט לא גורם (כמעט) לשינוי זוית ההתקפה - אבל לשינוי הגרר אפקט חזק.
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,127
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: בעקבות הדיון על מדפים

    ציטוט נכתב במקור על ידי ZvikaF צפיה בהודעה
    בהפעלת מאזנות המומנט האורכי מתאפס (אחד חיובי והשני שלילי) ולכן הטיסן לא מרים/מוריד אף
    אבל המומנט הרוחבי שנגרם גורם לגלגול.
    זה נכון (לדעתי...)רק בטיסן עם פרופיל סימטרי.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •