בואו נצא מנקודת הנחה שהסטאפ של מנוע ובקר הם משתנה קבוע וניתן לשנות רק פרופ וסוללות...
מה עדיף 3 או 4 תאים?
בואו נצא מנקודת הנחה שהסטאפ של מנוע ובקר הם משתנה קבוע וניתן לשנות רק פרופ וסוללות...
מה עדיף 3 או 4 תאים?
היי עמית
יש ארבעה פרמטרים שצריך לתת את הדעת עליהם על מנת למצוא את הסוללה האידיאלית עבורך
1.הספק הסוללה (מתח מול זרם)
2.קיבולת (זמן טיסה)
3.משקל סוללה
4.נפח
במידה ומדובר בכלי טייס עם יכולת דאייה טובה הייתי נשאר עם סוללה 3 תאים ומשחק עם קיבולת בלבד במיגבלות הנפח של תא הסוללה והמשקל שהכלי יכול לשאת.
במידה ומדובר בכלי הדורש מנוע עובד במשך כל הטיסה ומהירות כלומר מנוע הצורך זרם גבוה לאורך זמן הייתי מעדיף סטאפ של 4 תאים והגדלת הקיבולת למקסימום הניתן במגבלות הנפח והמשקל שהכלי יכול לשאת זאת משום שבסטאפים בהם זורם זרם גבוה לאורך זמן תמיד טוב ויעיל יותר להשתמש במתח גבוה יותר וזרם נמוך יותר, מעבר למתח גבוה יותר יוסיף תא אבל הקטנת ה C תקזז מעט במשקל הסוללה.
מה שנשאר אחרי שמחליטים זה להכנס לאתר של הסיני ולמצוא את זו שמתאימה![]()
לתשובה של ציקי
הפסדים במערכות חשמל נובעים בעיקר מזרם גבוה, לכן תמיד עדיף לשמור על הספק ע"י העלאת המתח והורדת הזרם.
בסיני הסוללה עם קיבולת הכי גבוהה היא 5A.
אם הוא רוצה שיהיה לו 8A קיבולת זה כרוך בשתי סוללות של 4A...
האם כדי לטוס עם שתי סוללות במקביל מאשר סוללה אחת? הסיכוי לכשל לא גדול יותר?
אתה מתכוון ל 5AH ולא ל 5A, נכון?
התשובה לשאלה היא כן כדי והסיכוי לכשל הוא קטן בהנחה שמשתמשים במחברים אייכותיים ומקפידים לטעון את הסוללות תוך כדי איזון התאים בינם לבין עצמם פר סוללה ובנוסף בין הסוללות על מנת לשמור על פריקה אחידה מכל התאים בעת השימוש.
הכל עניין של שימוש ותחזוקת הסוללות באופן נכון.
זה תלוי מי מזמין את ההערכה הסטטיסטית
התשובה יכולה להיות שהסיכוי לכשל ירד ל- 25% או שיעלה ל- 75% בהנחה שהסיכוי לכשל במקור היה 50%![]()
אפשר להשתמש בדיודות בין הסוללות כך שניתן לבטל השפעה הדדית בין הסוללות, כמו כן ניתן לצמצם או לבטל לחלוטין השפעה במקרה של כשל סוללה.
לגבי הבעיתיות בהכנסת רכיבים נוספים שעלולים לגרום לכשל בעצמם - פשוט מכפילים או משלשים אותם בכל נקודה.
מה שמפסידים זה מתח נמוך יותר.
אז אם עמית מחליט להשאר עם 3 תאים וזוג סוללות של 4AH, הדבר היחידי שצריך לבדוק עם הם פורקות 60A... כי אני הצלחתי להומיא מהם 40A הן סוללות עם C מאד נמוך וקלות..
עמית הסוללות הגיעו לך כבר?
גיא אתה מדבר פה בקודים אף אחד לא מבין פה על מה אתה מדבר ***ח...
העלתי דיון על תאוריה מסוימת לא על ציוד ספציפי.
בהנחה שאני מטיס דאון וכל הטיסה נעשת בפיקים כלומר נותן מנוע ל 30 שניות עולה לגובהה ודואה רוב הטיסה אני מבין ש 3 תאים יעיל יותר במקרה הזה?
עכשיו לשאלה הבאה מה הוא הפרופ היעיל ביותר למנוע הזה לא מצאתי שם מידע רלוונטי באינטרנט
זה הדגם עם ה 1135KV
עמית, אתה מבין נכון, במקרה של דאון 3 תאים יעשו את העבודה מספיק טוב ובמשקל נמוך יותר.
תודה