יש לי טיסן מסוג Groovy 50 ואני מעוניין להעביר את בית הסיכה מחוץ Cowling, האם יש זה משפיע על ביצועי המנוע?
יש לי טיסן מסוג Groovy 50 ואני מעוניין להעביר את בית הסיכה מחוץ Cowling, האם יש זה משפיע על ביצועי המנוע?
It isn't the mistake that causes the crash.... it the time it takes to realize that it was a mistake
לא אם אתה לא מאריך בצורה חריגה את הצנרת.
מר שגיב,
כן! ובהחלט.
בהתקנת כל מנוע הנדרש לשאוב את הדלק להזנתו, יש לשמור את צינורות הדלק באורך המינימלי שרק אפשר. כמו-כן, צריך שאמצע גובה מיכל-הדלק ומרכז הקרבורטור (נחיר הדלק), יהיו בגובה זהה (±9 מ"מ).
נושא הגובה חשוב להתנהגות מנוע זהָה, בטיסה ישרה ובטיסה הפוכה.
נושא אורך הצינורות ומרחקו של מיכל הדלק מהמנוע, חשובים להתנהגות המנוע באופני טיסה שונים; כגון נסיקה אנכית, צלילה, אוירובטיקה וכו..
אם המרחק של הקיר האחורי של מיכל-הדלק ממרכז הקרבורטור עולה על ~20 ס"מ, תצטרך משאבה on-board, לפעולה קונסיסטנטית של המנוע.
אחרת; אם תכוון את המנוע לפעולה אופטימלית כשהחרטום ישר למעלה, הוא יהיה עשיר לאללא בטיסה אופקית... מיותר שאספר מה יקרה אם תכוונו לפעולה אופטימלית בישרה ואופקית...
היית חייב לסתור אותי ?
מסכים עם מה שדר ענה אבל לשאלתך הארכת הצינור לא תעלה על 10 ס"מ כך שלא תרגיש בהבדל
(((( מניסיון )))).
אז אני מניח שיש דרך טובה להשאיר את בית הסיכה בתוך ה cowling עם אפשרות לכוון את המנוע... מבלי כמובן להחריב את ה- Cowling כליל?
נערך לאחרונה על ידי hsagiv; 30-12-2009 בשעה 12:59:41.
It isn't the mistake that causes the crash.... it the time it takes to realize that it was a mistake
כמובן, מר שגיב.
אמנם לא ציינת באיזה מנוע מדובר, אך לרוב המנועים, יש במחט הראשית חור בחלק שנועד לסיבוב ובורג אלן קטן לחיזוק.
יש להשתמש במאריך מכּוּפָף העשוי פלדה קפיצית; ולהדקו באחורי המחט באמצעות בורג האלן.
כמובן שתדרש לקדוח חור בקאול, שיאפשר למאריך לבלוט החוצה (וגם להוצאת המחט כדי להסיר את הקאול).
תצטרך לקדוח חור נוסף, שיאפשר לך לשלוט, באמצעות מברג ארוך דיו, במחט המשנית (Metering valve - low-speed needle).
כדאי להתאמן קצת בטריאנגולציה, על מנת לסמן את מקומות קידוח החורים באופן מדויק; כך שתדרש לקדוח חורים בגודל סביר ולא בגודל 'ג'וֹרָע'...
בנוסף הייתי ממליץ 'בחום' שתדביק בתוך הקאול מכווני-זרימה (baffles), שיביאו לכך שאויר הזורם דרך הקאול (מפתח הכניסה שבחזית, לפתח היציאה הגדול יותר שמאחור), אכן יבצע את תפקידו ויקרר את המנוע כראוי. חורים בלבד לא יעמדו במשימה; אל תנסה אפילו!
תודה דר,
ננסה ונקווה לטוב
שגיב
It isn't the mistake that causes the crash.... it the time it takes to realize that it was a mistake